نحوه تبلیغات در واتساپ

نحوه تبلیغات در واتساپ

واتساپ برای ارسال پیام انبوه تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی بسیار جذاب هست. تمامی برندها مسلما به سمتی پیش خواهند رفت که به جای اینکه با پیامک با مخاطبینشون ارتباط برقرار کنند، با تبلیغات در واتساپ این ارتباط را بسیار اثربخش‌تر انجام دهند. در این مقاله نحوه تبلیغات در واتساپ و نکاتی که برای بلاک نشدن در تبلیغات واتساپی باید رعایت کنیم، آورده شده است.

مشاوره در خصوص بانک شماره واتساپ

چه روش‌هایی برای تبلیغات در واتساپ وجود دارد؟

برای تبلیغات گسترده در واتساپ روش های مختلفی وجود دارد که اینجا با 4 شیوه یا رویکرد تبلیغاتی موثر که همه این روش ها توسط تیم بازاریابی ایده کاو تست شده است، برای شما عزیزان لیست کرده ایم.

  • ارسال پیام از طریق لیست انتشار
  • استفاده از استتوس (status)
  • ایجاد گروه‌های متعدد واتساپی
  • ارسال پیام‌های مستقیم و انبوه در واتساپ

در این میان، استتوس، آسان‌ترین روش برای تبلیغات گسترده است. اما مسلما فقط افرادی استتوس ما رو مشاهده می‌کنند که ما جزء مخاطبین آنها باشیم.

لیست انتشار هم روش بسیار ساده و فوق‌العاده اثربخشی است. اما مشابه استتوس، تنها پیام ما بدست افرادی می‌رسد که ما رو در لیست مخاطبینشون اضافه کرده باشند. مزیت لیست انتظار نسبت به استتوس آن است که لیست انتشار مشابه پیامی عادی به دست مخاطب می‌رسد و سریعا دیده می‌شود. اما استتوس مشابه استوری در اینستاگرام، تنها به افرادی نشان داده می‌شود که به بخش استتوس واتساپ خودشون برند و استتوس‌ها رو مشاهده کنند.

ایجاد گروه در واتساپ و افزودن مخاطبینی که ما رو نمی‌شناسند رو اصلا توصیه نمی‌کنم. چون گروه‌های واتساپی با گروه‌ها مثلا در تلگرام فرق دارند. گروه واتساپی حداکثر 256 عضو قبول می‌کنند و از آنجایی که تلفن اعضا نشان داده می‌شود، اعضای اضافه شده احساس می‌کنند که حریم خصوصی آنها رعایت نشده است و درصد بالایی از آنها از گروه خارج می‌شوند.

ارسال پیام مستقیم در واتساپ، برای مخاطبان جدید که شماره ما رو در لیست مخاطبینشون ذخیره نکرده‌اند، بهترین روش برای تبلیغات گسترده در واتساپ است. در ادامه همین مقاله در ویدئویی آموزشی، نشان داده شده است که چگونه پیام انبوه رو در واتساپ ارسال کنیم.

لیست انتشار برای تبلیغات در واتساپ چگونه است؟

لیست انتشار، روشی هست که بسیاری از کسب‌وکارها برای ارسال پیام انبوه به مخاطبینشون از آن استفاده می‌کنند. نکته اصلی که در لیست انتشار وجود دارد این هست که مهم نیست که شماره مخاطب در موبایل شما ذخیره شده باشد، بلکه باید شماره موبایل شما را هم مخاطب شما سیو کرده باشد تا پیام شما به دست او برسد.

بنابراین لیست انتشار بسیار روش ارزشمندی برای ارسال پیام انبوه در واتساپ است، به شرطی که افرادی که آنها را در لیست انتشار اضافه کرده‌اید، شماره شما رو سیو کرده باشند.

ایجاد گروه، آیا روش مناسبی برای تبلیغات در واتساپ هست؟

همانگونه که می‌دانید، حداکثر تعداد اعضای گروه‌های واتساپی 256 نفر هست. عملا واتساپ گروه‌ها رو به گونه‌ای طراحی کرده است که قابل مدیریت باشند و مثلا همکاران یا اعضای یک خانواده در گروه عضو باشند. شما گروه‌های واتساپی رو با گروه‌های تلگرامی مقایسه کنید که بیش از 200 هزار نفر می‌توانند ممبر داشته باشند.

همچنین در واتساپ اعضای گروه می‌توانند شماره تلفن دیگر اعضا رو ببینند و این بدان دلیل است که واتساپ مشابه تلگرام، کاربران نام کاربری ندارند و شماره تلفن آنها همان نام کاربری آنها است. بنابراین افراد با عضو شدن در گروه‌ها واتساپی احساس خوبی ندارند و درصد بالایی از افرادی که عضو شده اند از گروه خارج می‌شوند.

از این رو برای اینکه از گروه برای تبلیغات در واتساپ استفاده می‌کنید، بسیار خوب هست که از قبل از مخاطبین برای افزوده شدن آنها در گره کسب اجازه کنید تا افراد پس از اضافه شدن خارج نشوند. با این رویکرد، گروه‌های واتساپی می‌توانند به فضای خوبی برای تبلیغات تبدیل شوند.

منظور از ارسال پیام انبوه در واتساپ چیست؟

مسلما ارسال 10 یا 50 پیام از طریق واتساپ رو نمی‌توان ارسال پیام انبوه درنظر گرفت. اما مسلما ارسال 1000 پیام می‌تواند پیام انبوه درنظر گرفته شود. بنابراین در ایده‌کاو هرچند امکانی فراهم شده است تا کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ بتوانند از طریق سرویس‌هایی که به آنها ارائه می‌دهیم، پیام انبوه به مخاطبینشون ارسال کنند، اما یکی از ماموریت‌های خودمون را آموزش کسب‌وکارهای کوچک می‌دانیم. در این آموزش‌ها که ارکان مختلفی دارد، یکی از آنها آن است که کسب‌وکارهای کوچک بتوانند خودشون به صورت رایگان پیام انبوه برای مخاطبینشون ارسال کنند.

در ویدئویی که در ادامه همین مقاله آمده است، استفاده از نرم‌افزار واتساپ بالک سندر (WhatsApp Bulk Sender) آموزش داده شده است تا رایگان با نصب این برنامه کاربردی، به مخاطبینتون پیام ارسال کنید.

چه تعداد سیم‌کارت برای ارسال پیام انبوه در واتساپ لازم دارم؟

اساسی‌ترین آیتم برای ارسال پیام انبوه، سیم‌کارت‌هایی است که آنها را در واتساپ فعال کرده‌اید. خوشبختانه واتساپ چند ماهی هست که شرط آنلاین بودن کاربر در موبایل رو برای فعال بودن واتساپ در لپ‌تاپ را برداشته است. با این شیوه می‌توان نسخه‌های مختلفی از واتساپ را روی کامپیوتر داشته باشیم. در نرم‌افزار واتساپ بالک سندر (WhatsApp Bulk Sender) که آموزش استفاده از آن در ادامه همین مقاله آمده است، می‌توانید از گزینه Accounts استفاده کنید و سیمکارت‌های متعددی رو برای ارسال پیام انبوه در واتساپ فعال کنید.

اینکه روزانه هر سیم‌کارت ظرفیت چه تعداد پیام دارد که از طرف واتساپ بلاک نشود، بسیار مهم می‌باشد. البته نمی‌توان فرمول دقیقی برای آن ارائه داد. اما مسلما هر چه شماره‌هایی که ارسال می‌کنیم، آنها هم ما را در لیست مخاطبینشون ذخیره کرده باشند و یا تعامل خوبی با کسانی که برایشان پیام ارسال کرده‌ایم، داشته باشیم، احتمال بلاک شدن نیز از طرف واتساپ کاهش می‌یابد.

در نگاهی اولیه برای سیمکارت‌هایی که جدید تعریف می‌شوند، شاید ارسال 100 تا 150 پیام در روز معیار خوبی باشد. مثلا برای اینکه روزانه 1000 پیام ارسال کنید، به 10 سیمکارت نیاز خواهید داشت.

چکار کنم تا در واتساپ بلاک نشم؟

برای اینکه در واتساپ بلاک نشیم، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم این است که با مخاطبینمون تعامل داشته باشیم. از چند زاویه می‌توان تعامل با مخاطبین رو به منظور بلاک نشدن در واتساپ، بررسی کرد تا احتمالا بلاک شدن سیم‌کارتهامون کاهش یابد.

  • پیام‌های یکسانی برای مخاطبین ارسال نکنیم

واتساپ به منظور حفط حریم خصوصی، پیام‌های ارسالی را رمزنگاری می‌کند. لذا کافی است تعدادی جاخالی به متن پیاممون ارسال کنیم. از آنجایی که واتساپ نمی‌آید در حالت عادی، متن پیام رو پردازش کند و فقط پیام رو رمزنگاری می‌کند، با تعدادی جاخالی (space)، می‌توانیم به واتساپ القا کنیم که پیام‌های تبلیغاتی یکسانی رو برای تعداد زیادی کاربر ارسال نمی‌کنیم.

  • افزودن مشخصاتی از مخاطب مانند نام و نام خانوادگی در متن پیام

اینکه پیام‌های هر مخاطب اختصاصی باشد، علاوه بر اینکه حس خوبی به هر مخاطب منتقل می‌شود که مخصوص او پیام ارسال شده است، واتساپ نیز پیام‌های متمایز و غیر تبلیغاتی تشخیص می‌دهد.

  • با مخاطب نوعی برخورد کنید که در اولین پیام به هیچ وج گزینه Block رو نزد.

چراکه کافی است مخاطب به پیام ما پاسخی ارسال کند تا دیگر در پایین پیام گزینه Block رو مشاهده نکند. هرچند مخاطب می‌تواند از طریق منوی پیام باز هم گزینه بلاک رو بزند، اما معمولا این امر به ندرت اتفاق می‌افتد (مگر اینکه با مخاطب دعواتون بشه :D)

  • مخاطب رو تشویق به پرسیدن سوال یا تشکر یا مواردی اینچنین بکنید

چنانچه مخاطب به ازای پیام شما ازتون تشکر کند یا سول بپرسد، واتساپ تفسیر می‌کند که این مخاطب شما رو می‌شناسد که چنین تعاملی برقرار شده است.

  • پس از ارسال “سلام و وقتتون به خیر”، خیلی خوب هست که ویس ارسال کنید

ویس بر خلاف عکس و فیلم، این حالت رو به مخاطب القا می‌کند که مخصوص او ارسال شده است. لذا گوش می‌کند و چنانچه ویس به خوب تهیه شده باشد، معمولا با تشکر از طرف مخاطبین همراه است.

در این خصوص، یعنی تعامل با مخاطبین در واتساپ و اینکه چکار کنیم تا بلاک نشیم، حتما توضیحات ویدئوی زیر رو ملاحظه فرمایید.

 

 

چه تعداد پیام ارسال کنم تا در واتساپ بلاک نشم؟

سقف تعداد پیام ارسالی در واتساپ و بلاک نشدن به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. اینکه شما همیشه به یک لیست 5000 نفره به صورت دوره‌ای پیام ارسال می‌کنید، به واتساپ القا می‌کنید که اینها مشتریان من هستند و من هم به صورت متناوب با آنها در ارتباط هستم.

همچنین اینکه کسانی که برایشان پیام ارسال می‌کنید، شماره شما رو ذخیره کرده باشند نیز بسیار مهم است. بنابراین اگر لیستی 5000 نفر از مخاطبینمون داریم، خیلی خوب هست که در ویسی که در پیام‌ها ارسال می‌کنیم به صورت مستقیم و غیر مستقیم ازشون بخواهیم تا شماره ما رو ذخیره کنند تا پیام‌هایی که در لیست انتشار قرار می‌دهیم (مثلا اعلام قیمت‌های هفتگی) برایشان بتواند ارسال شود.

همچنین تعامل با مخاطبین نیز بسیار مهم است که در بخش قبلی مقاله نیز مفصل به این موضوع پرداخته شده است. همچنین ویدئویی که انتهای بخش قبل هست نیز توصیه می‌کنم حتما ملاحظه فرمایید.

بنابراین چنانچه سیمکارت جدیدی تعریف کرده‌اید، با فرض تعامل با مخاطبین، در ابتدا بیش از 100 یا 150 پیام روزانه ارسال نفرمایید.

بهترین برنامه برای تبلیغات در واتساپ چیست؟

استفاده از پیام‌رسان واتساپ برای ارسال پیام انبوه، باتوجه به فراگیر شدن واتساپ در ایران، بسیار اهمیت یافته است.

در ویدئویی که در زیر امده است، بسیاری از موارد برای ارسال پیام انبوه در واتساپ آمده است. در این ویدئو نحوه نصب و ارسال پیام انبوه در واتساپ با نرم‌افزار Bulk WhatsApp Sender آمده است که پیشنهاد می‌کنم حتما ملاحظه فرمایید.

 

 

چگونه می‌توانم بخشی از بانک شماره واتساپ رو رایگان دانلود کنم؟

در ویدئویی که در زیر آمده است، با مثالی که ارائه می‌شود، در idekav.com جستجو می‌زنیم و گروه‌های تلگرامی مرتبط با کسب‌وکارمون رو پیدا می‌کنیم. همچنین نحوه استفاده از اپلیکیشن اندروید ایده‌کاو، برای دانلود رایگان بانک شماره واتساپ اضافه شده به سبد خرید نیز  آورده شده است.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد: 0

پر استفاده ترین خدمات

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید