10 نکته برای بازاریابی تلفنی موفق

نکته برای بازاریابی تلفنی موفق

ممکن است تصور کنید که بازاریابی تلفنی روش خوبی برای بازاریابی نباشد. اما بازاریابی تلفنی یکی از موثرترین روش‌هایی است که کسب‌وکارهای موفق از آن استفاده می‌کنند. خبر خوب این است که این کار اصلا سخت نیست. ساختن یک استراتژی بازاریابی تلفنی موثر برای رشد کسب و کار به معنای یادگیری استفاده از ارزشی است که برای مشتریان و مشتریان بالقوه خود به ارمغان می آورید.

بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی متفاوت است. مورد دوم در مورد تلاش برای باز و بسته کردن تجارت از طریق تلفن است. از سوی دیگر، بازاریابی تلفنی به معنای تلاش برای ایجاد فرصت است. می توان از آن برای تحقیقات بازار (نظرسنجی از نظر تصمیم گیرندگان) استفاده کرد یا به سادگی برای جمع آوری اطلاعات دقیق برای به کارگیری سایر تکنیک های بازاریابی (مانند پیدا کردن نام و آدرس ایمیل تصمیم گیرنده به منظور هدف قرار دادن الکترونیکی) استفاده کرد.

اگر در مورد انجام فروش تلفنی کمی عصبی هستید، بازاریابی تلفنی نیز می تواند راهی عالی برای یادگیری تماس سرد بدون نگرانی در مورد میزان شکست باشد. فقط به یاد داشته باشید که زیگ‌زیگلار (Zig Ziglar)، استاد بازاریابی چه می‌گوید. “فروشندگان ترسو بچه های لاغری دارند.” به دست آوردن اعتماد به نفس برای فروش به شما و کسب و کارتان کمک زیادی می کند.

برنامه داشته باشید

قبل از شروع بازاریابی تلفنی، مطمئن شوید که هدف شما از این تمرین چیست. اگر آدرس‌های ایمیل را جمع‌آوری می‌کنید، ممکن است بتوانید این آدرس‌ها را از اولین نقطه تماس (هر کسی که به تلفن پاسخ می‌دهد) دریافت کنید. اگر قرار است با یک تصمیم گیرنده صحبت کنید، باید راهی برای متقاعد کردن اولین نقطه تماس (و احتمالاً دومی اگر منشی یا دستیار شخصی دارند) را متقاعد کنید تا به شما کمک کند.

یک متن یا اسکریپت داشته باشید

هنگامی که هدف خود را در ذهن داشتید، می توانید یک متن یا متن های کوچک ایجاد کنید که به شما در رسیدن به هدف کمک می کند. به عنوان مثال، اگر چند آدرس ایمیل خاص را می خواهید – متن ممکن است به صورت زیر باشد:

«سلام، نام من سالی است. من از شرکت طراحی لوگو XYZ تماس می‌گیرم. من می خواهم برای مدیر بازاریابی شما یک ایمیل مقدماتی در مورد خدماتمون ارسال کنم. امکانش هست نام و آدرس ایمیل  ایشون را به من بگویید؟”

متن شما راهنمای شما برای نحوه انجام بخش اول تماستان است. لازم نیست کاملاً دنبال شود، و خواهید دید که طبیعتاً عبارت را از تماسی به تماس دیگر کمی تغییر می دهید – فقط برای یادآوری آنچه می خواهید بگویید، در صورت گیر افتادن، وجود دارد.

آهسته و واضح صحبت کنید

طبیعی است که وقتی برای اولین بار شروع به تماس سرد می کنید کمی عصبی باشید. متأسفانه، این عصبی بودن اغلب می‌تواند باعث شود که فیلمنامه‌تان را به‌جای پخش آن به‌گونه‌ای که شخص آن طرف خط بتواند درک کند، محو کنید.

انداختن بازوها به طرفین هنگام عبور می تواند فشاری بر دیافراگم ایجاد کند و به شما کمک کند سرعت خود را کاهش دهید. با سرعت طبیعی تر، صدای شما صادقانه تر خواهد بود. صداقت در انجام تجارت به خوبی کار می کند. و حس خوبی هم داره

کار از روی یک فیلمنامه هیچ اشکالی ندارد. این شما را روی آنچه برای خروج از تماس نیاز دارید متمرکز می کند. مطمئن شوید که بیش از حد تمرین نمی کنید و در نهایت مانند یک ربات به نظر می رسید.

برای گفتگو آماده باشید

ممکن است شخصی که در طرف دیگر قرار دارد از شما سؤالاتی داشته باشد. شما باید آماده باشید تا در مورد هر مسئله یا نگرانی آنها صحبت کنید. اگر بازاریابی تلفنی صرفاً یک پیشنهاد «تماس بگیرید، پاسخ دریافت کنید، تلفن را قطع کنید» باشد، شکل بسیار سریع‌تری از بازاریابی نسبت به آنچه هست خواهد بود، و ما نیازی به نوشتن بیشتر در مورد آن در اینجا نداشتیم.

برای گفتن “نه” یا “نه، متشکرم” آماده باشید

راستش، گاهی اوقات پاسخ حتی گستاخانه تر خواهد بود. نذار ناراحتت کنه اگر احساس اعتماد به نفس می کنید، می توانید – مودبانه – سعی کنید در مورد خود استدلال کنید، اما گاهی اوقات “نه” واقعاً یک “نه” است. کفش را روی پای دیگر هم تصور کنید—شما همیشه «بله» نمی‌گویید، درست است؟ آن را رها کنید، از آن شخص تشکر کنید که وقت گذاشت و یک روز دیگر دوباره امتحان کنید. بازاریابی تلفنی نیاز به پشتکار زیادی دارد تا نتایج خوب حاصل شود.

دست زدن به دروازه بان

به پذیرندگان شرکت اغلب آموزش داده می شود که از تماس تلفنی با مدیران یا مدیران خودداری کنند. همچنین اغلب به آنها آموزش داده می شود که از دادن اطلاعات از طریق تلفن خودداری کنند.

اگر متوجه شدید که در دروازه بان (اولین نقطه تماس) گیر افتاده اید و چند بار تلاش کرده اید، می توانید سعی کنید آنها را دور بزنید. در اینجا دو استراتژی برای این کار وجود دارد:

قبل از ساعت شروع کاری رسمی شرکت یا نیم ساعت پس از بسته شدن رسمی تماس بگیرید. بسیاری از مسئولین پذیرش فقط ساعات کاری رسمی شرکت را نگه می دارند، اما بسیاری از مدیران و کارکنان زودتر و دیرتر از این ساعات کار می کنند.

از کسی بخواهید که در زنجیره مدیریتی شرکتی پایین تر باشد. یکی از استراتژی‌هایی که نویسنده دریافته است که واقعاً خوب کار می‌کند، تماس با یک شرکت و درخواست صحبت با کسی در روابط عمومی آنها بود. کارکنان روابط عمومی برای بسته نگه داشتن دروازه‌ها آموزش ندیده‌اند، و اغلب خیلی خوشحال هستند که مفید باشند – این در شرح وظایف آنها است.

شما راه های دیگری برای دور زدن دروازه بان دارید، اما آنها به اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارند تا به نتیجه برسند. هنگامی که به بازاریابی تلفنی کاملاً اطمینان دارید، ممکن است بخواهید این استراتژی های اضافی را بررسی کنید.

همیشه یک تماس را مودبانه پایان دهید

خواه به آنچه می خواستید برسید یا نه، همیشه از طرف مقابل برای وقتش تشکر کنید. ممکن است تماس‌های زیادی طول بکشد تا به آنچه می‌خواهید برسید، و اگر مؤدب نباشید، به یاد خواهید ماند، و نه آنطور که می‌خواهید باشید. شما فقط به اندازه آخرین تماس خود خوب هستید و اولین برداشت ها ماندگار هستند. البته – تقریباً ناگفته نماند – شما باید در کل تماس نیز مودب باشید.

گاهی اوقات بی ادبی وسوسه انگیز است، اما این تاثیر ماندگاری نیست که می خواهید از کسب و کار خود باقی بگذارید، درست است؟

همیشه در تماس های خود اقدام کنید

اگر می گویید قصد دارید مقداری مطالب بازاریابی ارسال کنید – آن را ارسال کنید. در حالت ایده آل، آن را همان جا ارسال کنید. هرگز آن را بیشتر از پایان روز کاری – قانون غروب آفتاب – رها نکنید. اگر وقت کسی را هدر دهید یا او را معلق بگذارید و منتظر وعده‌های تحویل‌نشده باشید، احتمالاً در آینده خدمات شما را نمی‌خرند. و آنها می توانند به دیگران درباره شما بگویند.

تمرین کامل می کند

ممکن است کمی طول بکشد تا با بازاریابی تلفنی راحت شوید. اگر اولین تماس کامل نبود، تسلیم نشوید. به یاد داشته باشید که بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که یک نفر “نه” بگوید، که وضعیت شما را بدتر از قبل از برقراری تماس نمی کند.

بانک موبایل برای بازاریابی تلفنی در ایران را چگونه بدست آورم؟

در سامانه ایده‌کاو امکانی فراهم شده است تا با جستجو بتوانیم بانک موبایل اعضای گروه‌های تلگرامی را دانلود کنیم.

چگونگی دانلود بسیار ساده است. حتما ویدئوی زیر را با دقت ملاحظه فرمایید تا بتوانید تا دقایقی دیگر بانک موبایلتون رو دانلود کنید و بازاریابی تلفنی را با اثربخشی بسیار بالایی ادامه دهید. در صورت هر مشکل یا ابهامی، حتما با ما تماس بگیرید.

 

قانون را رعایت کنید

اکثر کشورها هیچ قانونی برای بازاریابی تلفنی برای مشاغل ندارند. با این حال، قبل از شروع بازاریابی تلفنی، با نماینده قانونی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که در محل زندگی شما نیز چنین است.

اگر مشتریان شما مشاغل خانگی کوچک هستند، باید به ویژه مراقب باشید. بازاریابی تلفنی برای مصرف‌کنندگان (که این را می‌توان تفسیر کرد) در بسیاری از نقاط جهان توسط قوانین سخت‌گیرانه اداره می‌شود. نادیده گرفتن این امر می‌تواند باعث سوختن بازاریاب تلفنی شود—ممکن است عواقب قانونی داشته باشد، مثلاً جریمه‌ها، و غیره. همیشه در این مورد مشاوره حقوقی دریافت کنید.

در اصل، قوانین مربوط به بازاریابی تلفنی از مصرف کنندگان (افراد) و نه از مشاغل محافظت می کند، اما تحقیقات خود را انجام دهید و قبل از تماس با کسی از موقعیت قانونی خود مطمئن شوید.

برداشتن

بازاریابی تلفنی همراه با سایر بازاریابی ها برای پیشبرد فروش یا انجام تحقیقات بازار استفاده می شود. این همان فروش از راه دور نیست (اگرچه این اصطلاحات اغلب در ادبیات به طور گیج کننده ای قابل تعویض هستند).

تا زمانی که فرآیندی را دنبال کنید و زمان کمی برای تمرین صرف کنید، تبدیل شدن به یک بازاریاب تلفنی کارآمد در مدت زمان کوتاهی را یک تلاش بسیار آسان خواهید یافت.

مرجع: این مقاله در ایده‌کاو برای کمک به بازاریابی کسب‌وکارها ترجمه شده است و متن اصلی این مقاله را می‌توانید از این آدرس مشاهده نمایید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد: 0

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید