بهترین زمان ارسال پیام های تبلیغاتی

بهترین زمان ارسال پیام های تبلیغاتی

چرا زمان ارسال پیامک اهیمت دارد؟

فرض کنید من به عنوان مخاطب (مشتری) شما در بازاریابی پیامکی، مالک فروشگاه هستم. لذا بعد از ظهر تا پاسی از شب در فروشگاهم هستم و فرصتی خالی برای چک کردن پیامک ندارم. ولی اگر من کارمند باشم، لذا بعداز ظهرها، بیشترین زمان خالی برای بررسی پیامک‌هایم دارم. به صورت کلی، تجربه نشان می‌دهد که از حدود ساعت 12 ظهر تا 3 و 4 بعد از ظهر، معمولا زمانی هست که مردم زمان خالی بیشتری دارند و لذا زمان مناسبی برای ارسال پیامک می‌باشد.

زمان بندی همه چیز است

تحقیقات نشان می دهد که 29٪ از مشاغل شناخته شده در هر زمان، ساعت 9 تا 12 و 12 تا 15 را بهترین زمان برای ارسال پیامک می‌دانند. به طور طبیعی ، این آمار اهمیت کمی دارند و حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. زمان اوج برای بیزینس هایی که کمپین های اس ام اس مارکتینگ اجرا می‌کنند بین ساعت 12 تا 15 هر روز هفته می‌باشد.که تقریبا یک سوم کاربران موبایلی به این زمان علاقه دارند.

معمولا در محدوده زمانی اول در روز های هفته افرادی روی پیامک کلیک میکنند که عضو مشتریان ثابت شما هستند. در حالی که یک چهارم از کاربران موبایل پیام را  در ساعات 9تا 12 و 12 تا 15 هر روز باز می‌کنند. با این حال، زمان های گفته شده صرفاً یک شاخص است.

فرصت ویژه : خرید ممبر تلگرام واقعی  

چه زمانی شما پیامک ارسال کنید؟

چه صاحب مشاغل باشید، چه بازاریاب و چه یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، مهم است که درک کنید زمان ارسال پیامک برای هر بیزینس متفاوت است. به عنوان مثال، والدین احتمالاً نمی خواهند بعد از ظهر شنبه ساعت 13:00 از طرف مدرسه پیام کوتاه دریافت کنند. یا یک فرد میانسالی که مثل یک فرد جوان بالغ کار می کند، احتمالاً علاقه ای به دریافت پیامکی ” یکی بخرید یک پیشنهاد پیتزا رایگان دریافت کنید” در ساعت 11:00 صبح  توجه او را جمع کرده و منجرب به خرید می‌شود.

در حقیقت شما باید خدمات پیشنهادی خود و نیاز های مشتری را درک کنید پس از درک این موضوع به راحتی شما میتونید بهترین زمان برای ارسال پیامک را پیدا کنید.

برای کمک به شما در شروع ، چند مثال سریع در مورد زمان بندی ها در زیر آورده ایم:

مشاغل خدماتی (دندانپزشکی، تعمیرات خودرو ، بهداشت درمان و ..)

دقایقی بعد از رزور نوبت پیامک خودکاری برای مشتری ارسال کنید. همچنین شما می‌توانید یک روز قبل از نوبت گرفته شده، پیامک یادآوری ارسال کنید. این روش به عینک فروشی مارشال  کمک کرد تا مشکل عدم مراجعه کنندگان در اثر فراموشی نوبت را بصورت قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

خرده فروشی/حراجی

برای اکثر مردم ، روز پرداخت (متاسفانه) در پایان ماه بین 26 و 31 است. با این حساب ، ارسال یک کمپین بازاریابی پیامکی در پایان ماه یک معدن طلای بالقوه است.همچنین اواخر بعدازظهر یکشنبه (ساعت 15 الی 17) زمان خوبی برای خریداران آنلاین است که به دنبال برخی از خرده فروشی ها هستند. اگر درست پیش بروید و می توانید 4 برابر سودی که سال گذشته به دست آوردید را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید
بانک شماره موبایل رستوران های تهران
رستوران ها/بیرون‌بر ها

به طور طبیعی ، از ساعت 15:00 تا 17:00 بهترین زمان برای ارسال یک پیشنهاد خوشمزه است زیرا اکثر مردم  در این زمان شروع به آماده سازی و خرید برای شام می کنند. برخلاف سایر بیزینس‌ها ، اجرای کمپین های اس‌ام‌اس مارکتینگ برای غذا های بیرون بر نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. بهتر است اوایل شب (19:00) هنگامی که تلویزیون فوتبال  پخش می‌کند یا قبل از شروع پربیننده ترین سریال تلویزیونی، مشتریان را با ارسال پیامکی جذاب هدف قرار دهید.

توجه با اتفاقات و مناسبت ها

مسما توجه به مناسبت‌های و پیامک‌های مرتبط با آن، می‌تواند در اثرگذاری پیامک اثربخشی بالایی باشد. مثلا فردا مناسبت خاصی مانند عید غدیر است و آشپزخانه و رستوران شما، سرویس بیرون‌بر غذا داردو با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی بسیاری از رستوران‌ها، پیامک زیر می‌تواند تاثیری مناسب بر تعداد مشتریان شما داشته باشد

همشهری عزیز

در خانه بمانید و مشتری رستوران ما با 20% تخفیف باشید

عیدتون مبارک

رستوران گل سرخ

035878994

 


برای انتخاب بهترین زمان برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  1. برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی، بهترین زمان، زمانی است که مخاطب شما به صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه به کالا و خدمات شما نیاز دارد.
  2. پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل هم زمان‌های مناسبی برای ارسال پیامک نیستند. در این روزها، افراد بیشتر در استراحت هستند و کسب‌وکار رونق کمتری دارد
  3. شنبه بهترین روز برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی است
  4. از ساعت 11 صبح تا هنگام غروب نیز زمان مناسبی برای ارسال پیامک می‌باشد
  5. البته مهم است برای چه افرادی پیامک ارسال می‌کنید. اگر جامعه هدف شما افرادی هستند که به نوعی کارمند هستند، ساعت 12 تا 3 بعد از ظهر بهترین زمان می‌باشد و اگر جامعه هدف شما، کسانی هستند که مغازه‌دادر هستند، هیچگاه در هنگاه غروب و ساعات اولیه شب برای آنها پیامک ارسال نکنید.

 

در خواست مشاوره و بازاریابی


سخن پایانی

حقیقت این است که ، برای اینکه درک واقعی از آنچه که برای مشتریانتان قابل توجه است و آن ها را به خرید از ما تمایل می‌دهد، باید بعد از درک بیزینس و مشتریان خود راه حل های پیشنهادی خود را امتحان کنیم و نتایج کسب شده از هر کمپین را مقایسه کنیم.فراموش نکنید که گرفتن بازخورد از افرادی که پیامک به آن ها ارسال می‌کنید بسیار حائز اهمیت است. همچنین ساعت های نامبرده شده در فوق از سایت لوکال تکست گرفته شده است و حتما با ازمون و خطا بهترین زمان برای کسب‌کار خود را بیابید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد: 0

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید