مزایای بازاریابی پیامکی

مزایای بازاریابی پیامکی

مهمترین مزیت بازاریابی پیامک هزینه بسیار کم آن نسب به روش‌های دیگر بازاریابی هست. پس می‌نویسیم:

مقرون بصرفه

هزینه بسیار کم آن در مقایسه با روش‌های بازاریابی. در حال حاضر (23 مهر 1399) با هزینه‌ای کمتر از 15 تومان، پیامک تبلیغاتی شما به دست مخاطبتون می‌رسد. چنانچه شما بخواهید تراکت در ارزان‌ترین کاغذ هم چاپ کنید و به دست مخاطبینتون برسانید، هزینه آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

دسترسی به طیف گسترده ای مردم

ارسال پیامک بسیار ساده هست و برای همه در دسترس است. در شروع شما می‌توانید برای مخاطبینتون که تلفنشون در تلفن‌همراهتون ذخیره شده است، با سرعت پیامک تبلیغاتی ارسال کنید و در مراحل بعد که می‌خواهید برای تعداد بیشتری از مشتریان این کار را انجام دهید، پنل‌های پیامکی این کار را به سادگی برای شما انجام می‌دهند.

استفاده فراگیر از موبایل سبب شده است تا بتوانید با هر بخش از جامعه به صورت هدفمند، از طریق پیامک در ارتباط باشید. دربازاریابی پیامکی بسیار مهم هست تا نیازی که در مخاطب شما وجود دارد را شناسایی کنید و از طریق پیامک به آن نیاز و پاسخ آن که نزد شما وجود دارد، پاسخ دهید. مثلا چنانچه شما مشاور کنکور هستید، اگر به تلفن دانش‌آموزانی که برای کنکور آماده می‌شوند دسترسی پیدا کنید، می‌توانید دقیقا با خود دانش‌آموز در ارتباط باشد.

لذا پیدا کردن این مخاطبین در هیچ روش تبلیغاتی دیگری امکان‌پذیر نمی‌باشد. بی‌سبب نیست که رییس جمهور در آستانه سال نو به همه مشترکین تلفن‌های همراه، پیامکی ارسال می‌کند. زیر مشاوران رییس جمهور می‌دانند که با این روش، پیام را می‌توانند به دست اکثریت بالایی از جامعه برسانند.

در خواست مشاوره و بازاریابی

احتمال دیده شدن زیاد

کافی است به آدمای دور و بر خودمون نگاه بندازیم. چند درصد از اطرافیانمون ایمیل دارند و چند درصد از آنها ایمیل‌های خودشون رو چک می‌کنند. خود من هم که شغلم و کسب‌وکارم در زمینه اینترنت هست، هر چند مرتب ایمیلم رو چک می‌کنم ولی ایمیل‌های تبلیغاتی بسیاری در قسمت اسپم یا بالک میل‌باکسم دارم که تقریبا هیچ‌وقت به آنها نگاه نمی‌کنم. ولی من و هر فرد دیگری حداکثر ساعتی یکبار به صفحه موبایلمون نگاه می‌ندازیم و اولین چیزی که همواره توجه ما به آن جلب می‌شود، پیامک‌هایی هست که برایمان ارسال شده است. لذا اینکه احتمال دیده‌شدن پیامک بسیار بیشتر از ایمیل هست و حتی با آن قابل مقایسه نیز نمی‌باشد، واقعیتی هست که نمی‌توان آن را انکار کرد.

هدفمندی

شما انتخاب کننده مشتری برای ارسال تبلیغات هستید و هر زمانی که شما بخواهید تبلیغات شما برای مخاطبتون ارسال می‌شود. لذا مثلا در تبلیغات کلیکی، انواع و اقسام افراد ممکن است روی لینک شما کلیک کنند ولی عملا جامعه هدف شما نیستند.

بازخورد ‎سریع 

بسیار سریع جواب می‌‌دهد. در بازاریابی پیامکی حداکثر پس از 5 دقیقه بعد از شروع ارسال پیامک مشتریانتون یا تماس می‌گیرند و یا وارد سایت می‌شوند. لذا می‌توانیم با توجه به توانی که در پاسخگویی داریم، برنامه‌ریزی کنیم که پیامک‌ها رو کی ارسال کنیم

چندمنظوره 

بازاریابی پیامکی با تبلیغات در واتساپ می‌تواند به صورت موازی انجام شود. یعنی با داشتن لیستی از تلفن مشتریانمون، علاوه بر اینکه با شبکه مخابراتون براشون پیامک متنی ارسال می‌کنیم، در واتساپ نیز می‌توانیم برای آنها پیام‌هایی که در آن عکس و فیلم و صوت هست، ارسال کنیم. در واتساپ هم می‌توان به صورت محدود، مثلا روزی حداکثر 100 پیام ارسال کرد و هم با استفاده از سرویس واتساپ بیزینس به صورت انبوه برای مشتریان با داشتن تلفنشان، پیام ارسال کرد.


بیشتر بخوانید:

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد: 1

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید