روش‌های افزایش ممبر کانال تلگرام

افزایش ممبر کانال
فهرست محتوا مخفی کردن

معرفی روش های افزایش ممبر کانال

تلگرام هرچند به صورت ذاتی پیام‌رسان است، اما برخلاف پیام‌رسان‌هایی مانند واتساپ، ویژگی‌هایی دارد که از آن به صورت شبکه اجتماعی نیز استفاده می‌شود. هرچند تلگرام در ایران فیلتر است، اما درصد بالایی از ایرانی‌ها همچنان از تلگرام استفاده می‌کنند. در این مقاله در خصوص نحوه افزایش ممبر کانال و گروه تلگرام صحبت می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در خواست مشاوره تبلیغات در تلگرام

اهمیت افزایش ممبر واقعی

هر زمان صحبت از ممبر می‌شود، به دنبال آن دو عبارت واقعی و غیرواقعی یا فیک نیز آورده می‌شود. ممبرهای غیر واقعی عملا سیمکارت‌هایی هستند که توسط برنامه‌های کامپیوتری مدیریت می‌شوند. هرچند هزینه افزودن ممبر غیر واقعی یا فیک بسیار کمتر از ممبر واقعی است، اما مسلما تاثیر مستقیمی بر بازاریابی و فروش ندارند. ممبرهای واقعی کاربران انسانی هستند که زمانی که عضو کانال و یا گروه هستند، حداقل هرچند وقت یکبار پیام‌های منتشر شده در گروه یا کانال را می‌بینند و در صورتی که موضوعات مطرح شده برای آنها جالب توجه باشد می‌توانند مشتریان بالقوه خوبی برای شما باشند.

ممبرهای واقعی در گروه این امکان را دارند که بتوانند دوستان خود را نیز به گروه اضافه کنند. لذا ایجاد محتواهای خوب در کانال و گروه سبب می‌شود تا تعامل افزایش یافته و اعضا پس از مدتی یا خودشان مشتری کالا و خدمات ارائه شده باشند و یا آنها را برای دوستان خود فوروارد کرده و یا دوستانشان را به گروه اضافه کنند.

ممبرهای واقعی بر خلاف ممبرهای فیک، چنانچه مطالب گروه و کانال را مفید ندانند، از آن خارج شده و یا اصلاحا لفت می‌دهند. لذا مدیران کانال‌ها و گروه‌ها، هرچند باید به محتواهای ارائه شده اهمیت زیادی دهند تا برای اعضای گروه و کانال جذاب باشد، ولی نباید نگران لفت دادن ممبرهای واقعی که جدیدا به گروه و کانال آنها اضافه شده‌اند، باشند. چرا که مخصوصا زمانی که فردی به صورت اجباری به گروه و کانال اضافه می‌شود، در صورتی که واقعی باشد، چنانچه مطالب را مفید نداند، از آن خارج می‌شود.

البته در اینجا، اهمیت افزوده شدن ممبرها به صورت هدفمند بسیار روشن می‌شود. مثلا فرض کنیم شما در زمینه پخش مواد غذایی در مشهد فعالیت دارید. مسلما ممبرهایی که به گروه یا کانال شما افزوده می‌شوند باید سوپرمارکتی‌ها، رستوران‌داران و دیگر مشاغل مرتبط در مشهد و یا حداقل استان خراسان رضوی باشد. اگر ممبرهای هرچند واقعی ولی غیر مرتبط به گروه و یا کانال شما اضافه گردند، به مرور که مطالب شما را می‌بینند، خارج می‌شوند و عملا این ممبرهای واقعی برای کسب‌وکار شما مفید نیستند.

افزایش ممبر تلگرام با تولید محتوای مناسب

محتوا، حرف اول و آخر را در بازاریابی می‌زند. چنانچه نتوانیم محتوای مناسب با کسب‌وکارمان ایجاد کنیم و عملا این مهارت را نداشته باشیم، هزینه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهیم، در بلندمدت بازخورد مناسبی نخواهد داشت.

فرض کنیم شما تولیدی پوشاک زنانه دارید و کسانی که مزون دارند به گروه یا کانال شما اضافه شده‌اند. حداقل محتوایی که ایجاد می‌شود آن است که به صورت آلبوم عکس‌های با کیفیتی از لباس‌ها قرار داده شود که در هر آلبوم، توضیحات خوبی از کیفیت و قیمت آورده شده باشد. اما تصور کنید که علاوه بر پست‌هایی که در خصوص تنوع پوشاک و قیمت‌های آن است، محتواهایی آموزشی در خصوص نکاتی که در خرید لباس به صورت عمده باید رعایت کرد، نحوه تشخیص دوخت خوب و دوخت بد، نحوه تشخیص پارچه خوب از پارچه بعد و بسیاری نکات دیگر که دانستن آن برای یک مزون‌دار بسیار مهم است را در کانال و گروه تان منتشر کنید.

مسلما هر چه پست‌ها به صورت آموزشی باشند، جذابیت بیشتری برای اعضای گروه و کانال خواهد داشت و علاوه بر آنکه خودشان مستقیما می‌توانند همکارانشان را به گروه شما اضافه کنند، پست‌های شما را برای دیگران نیز ارسال می‌کنند. این رویه مسلما در بلندمدت اعضایی را به گروه و کانال شما اضافه می‌کند که در آینده مشتریان وفاداری برایتان خواهند بود.

افزایش ممبر تلگرام با ساخت کانال عمومی

کانال‌ها و گروه‌ها در تلگرام به دو دسته عمومی و خصوص طبقه‌بندی می‌شوند. در هنگام ساخت کانال می‌توانید نوع آن را عمومی و یا خصوصی انتخاب کنید. البته ایجاد کانال عمومی برای هر سیمکارت محدودیت دارد و نمی‌توان تعداد بسیار زیادی کانال عمومی با سیمکارت خودمان ایجاد کنیم.

یکی از عمده‌ترین مزیت‌های کانال عمومی آن است که اگر پست شما در کانال برای هر کسی و یا در هر گروهی فوروارد شود، با استفاده از همان پست، افراد می‌توانند وارد کانال شما شوند و در صورت تمایل ممبر کانال شما شوند.

همچنین در تلگرامی امکانی برای جستجوی کانال و گروه دارد. هرچند جستجویی که در تلگرام انجام می‌شود، بسیار محدود است و پیشنهاد می‌کنیم برای جستجوی گسترده کانال‌ها و گروه‌ها از idekav.com استفاده فرمایید، اما در نتیجه جستجوی تلگرام، تنها کانال‌ها و گروه‌های عمومی آورده می‌شود. لذا چنانچه کانال و گروه شما عمومی باشد، این شانس را خواهید داشت که در نتیجه جستجوی تلگرام آورده شوید و از این طریق ممبرها جذب کانال و گروه شما شوند.

از ۲۰۰ ممبر اولیه خود به خوبی استفاده کنید

در کانال‌ها برخلاف گروه‌ها، این امکان وجود دارد تا تنها 200 ممبر را به صورت اد اجباری به کانال اضافه کنید. اما اد اجباری در گروه‌های تا بیش از 200 هزار نفر نیز امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین پس از ایجاد کانال، حتما از لیست مخاطبین خود افرادی که مرتبط با کسب‌وکارتون هستند رو به کانالتون اضافه کنید.

قبل از اضافه کردن 200 ممبر اولیه به کانال، حتما پست‌های بسیار خوب و جذابی در کانال قرار دهید تا افرادی که اضافه می‌شوند، احساس خوبی از عضویت پیدا کنند و نرخ لفت دادن آنها کمتر شود. البته همواره می‌توانید به ازای افرادی که از کانال لفت داده‌اند، تا سقف 200 نفر، مجدد اضافه کنید.

دعوت از دوستان و آشنایان

هر فردی در لیست مخاطبین تلفن همراه، تعداد بسیاری شماره همراه دارد که آنها نیز با احتمال بسیار زیاد با او، کسب‌وکار و خدماتش آشنا هستند. با روش‌های مختلف می‌توان از دوستان و آشنایان برای عضویت در کانال و گروه دعوت کرد.

هرچند سقف عضویت اجباری دیگران در کانال، 200 نفر است، اما این محدودیت برای گروه وجود ندارد. لذا با ایجاد گروه می‌توانید به تعداد بسیار بیشتر از 200 از لیست مخاطبینتون رو به گروه اضافه کنید.

می‌توانید لیست تلفن مخاطبینتون را در فایلی ذخیره کنید و از طریق پنل‌های پیامکی برای آنها پیامک ارسال کنید و با متنی مناسب، لینک دعوت را برایشان ارسال نمایید. ارسال پیامک با موبایل و سیمکارت خودتون به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چراکه مخابرات چنانچه پیام‌ یکسانی رو برای مثلا بیش از 50 نفر ارسال کنید، سیمکارتتون رو یکطرفه می‌کند.
زمانی که لیست مخاطبین تلفن همراهتون رو در فایل داشته باشید، می‌توانید به راحتی در واتساپ براشون پیام ارسال کنید و با ارسال لینک کانال و گروهتون، اونها رو دعوت کنید.

فعالیت در سوپر گروه ها

این که در سوپرگروه‌های مربوط به کسب‌وکار خودتون عضو باشید و به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آنها تبلیغات ارسال کنید، برای جذب ممبر بسیار سودمند است. البته گروه‌های تخصصی، برای ارسال پیام قواعد خاص خودشون رو دارند و باید حتما آنها را رعایت کنید.

لذا چنانچه محتواهای تخصصی خوبی در حوزه کاری خودتون داشته باشید و یا بتوانید به پرسش‌هایی که در گروه‌های دیگر مطرح می‌شود به خوبی پاسخ دهید، دیگر اعضا حتما پروفایل شما رو نگاه خواهند کرد و می‌توانید لینک عضویت گروه یا کانالتون رو در پروفایلتون نیز قرار دهید.

هرچند در بسیاری از گروه‌ها، می‌توانید به صورت دوره‌ای، پست‌هایی از کانال و گروهتون رو در اونها فوروارد کنید. حتما در هر پستی که ایجاد می‌کنید، در انتهای پست، تلفن، آدرس سایت و لینک کانال و گروهتون رو قرار دهید تا دیگران بتوانند راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.

تبلیغ در کانال‌ها و گروه‌ها

یافتن کانال‌ها و گروه‌های مرتبط با کسب‌وکارتان بسیار مهم است و هرچند در تلگرام نیز می‌توانید با جستجو آنها را پیدا کنید، اما معمولا نتایج زیادی را برنمی‌گرداند. برای یافتن گروه‌ها و کانال‌های مرتبط با کسب‌وکارتان، به راحتی می‌توانید از idekav.com استفاده کنید.

می‌توانید به مدیران کانال‌ها و گروه‌های دیگر درخواست تبلیغات بدهید. حتما توجه داشته باشید که پست‌های آموزشی خوبی در حوزه کسب‌وکار خودتان تهیه کرده باشید تا اثربخشی تبلیغاتتون بیشتر گردد.

تبادل با کانال‌های مرتبط

تبادل یکی از شیوه‌های بسیار رایج بازاریابی در تلگرام، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. تبادل به مدیریت خاصی نیاز دارد تا طرفین تبادل به تعهدات خودشون عمل کنند. تبادل معمولا با کانال‌های دیگر انجام می‌شود. در تبادل می‌توان قوانین مختلفی در نظر گرفت. اما اساس آن بر استفاده متقابل از ظرفیت‌های کاربران و یا ممبرهای طرفین می‌باشد.

افزایش ممبر با انتخاب نام درست

همانگونه که قبلا گفته شد، در تلگرام امکان جستجو وجود دارد. هر چند این جستجو بسیار محدود است، اما نتایجی رو می‌آورد که انطباق بالایی با عبارت جستجو دارد. لذا باید بررسی کنیم که افراد بیشتر چه عبارت‌هایی را در تلگرام جستجو می‌زنند.

برای انتخاب نام مناسب، دو گزینه در اختیار داریم. یکی عنوان کانال و گروه و دیگری لینک آن. لذا هرچه عنوان کانال و گروه و لینک عضویت آن ساده باشد، افراد راحت‌تر آن را پیدا می‌کنند.

مثلا چنانچه تولیدکننده و یا واردکننده نهاده‌های دام و طیور هستید، به جای آنکه در عنوان کانال و گروه، نام شرکت بازرگانی خودتان را قرار دهید، در عنوان عبارت “پخش نهاده‌های دام” را قرار دهید. برای معرفی بازرگانی خودتون می‌توانید اطلاعات آن را در قسمت کانال و گروه قرار دهید.

استفاده از ربات

یکی از کارهایی که ربات‌ها انجام می‌دهند این است که زمانی که ممبری می‌خواهد در گروه پیام قرار دهد، ازش می‌خواد تا مثلا 10 نفر دیگر را در گروه اضافه کند یا ابتدا عضو فلان کانال شود تا بتواند پیام قرار دهد. با این روش می‌توانید ممبرهای کانال و گروه رو افزایش دهید.

ثبت کانال در دایرکتوری‌ها

یکی از مهمترین دایرکتوری‌هایی که برای یافتن کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی وجود دارد، سامانه ایده‌کاو (idekav.com) می‌باشد. در این سامانه نزدیک به 2 میلیون گروه و بیش از 4 میلیون کانال تلگرامی قابل جستجو هست. زمانی که کانال و یا گروه شما توسط دیگران با جستجو در وب بتواند پیدا شود، مسلما سبب دیده شدن شما و جذب کاربران به کانال و گروه خواهد شد.

استفاده از سایر شبکه ها اجتماعی

دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام در افزایش ممبر کانال و گروه می‌تواند بسیار اثربخش باشد. رویکردی که اثربخشی بالایی دارد، آن است که زمانی که پست جذابی در اینستا قرار می‌دهیم، کاربران را تشویق کنیم تا ادامه مطلب را در کانال یا گروه تلگرامی دنبال کنند. البته همین رویکرد را می‌توان در توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال کرد.

افزایش ممبر با خرید ممبر واقعی

خرید ممبر واقعی معمولا برای گروه تلگرامی انجام می‌شود. خرید ممبر می‌تواند با شرایط مختلفی انجام شود. با جستجو در گوگل به سایت‌های مختلفی می‌رسید که سرویس افزایش ممبر با خرید ممبر واقعی رو انجام می‌دهند. ایده‌کاو، یکی از سرویس‌هایی است که علاوه بر ایجاد موتور جستجو تلگرام (idekav.com)، دیگر خدمات مانند ممبر واقعی و هدفمند تلگرام را نیز ارائه می‌دهد. برای اینکه بتوانیم نگرشی از سرویس ممبر واقعی تلگرام داشته باشیم، ویژگی‌های این سرویس در سامانه ایده‌کاو آورده شده است.

  1. افزودن افراد به تعداد زیاد در مدت زمان کم، مثلا 2000 نفر در کمتر از 10 دقیقه و 100 هزار نفر در کمتر از چند ساعت
  2. بانکی با نزدیک به 1 م 600 هزار گروه تلگرامی که همواره در حال بروز رسانی است و در این بانک لینک و سابقه بسیاری از گروه‌های ناشناس وجود دارد. البته استفاده از این بانک رایگان هست
  3. امکان افزودن مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در حوزه‌های مختلف (مثلا شما تولیدی پوشاک دارید و عزیزانی که مدیران گروه‌های مزون هستند، مشتریان خوبی برای شما هستند)
    امکان افزودن افراد از گروه‌های مبدا که مثلا پیش شماره موبایل آنها فقط 912 هست
  4. افزودن افراد صرفا از روی شماره موبایل آنها. مثلا افرادی که پیش شماره 1 از خط 912 هستند
  5. امکان افزودن افرادی از گروه‌های مبدا که مثلا خانم هستند مثلا کسانی که در گروه‌های مزون یا محصولات آرایشی هستند و خانم هستند و خانم بودن هم بر اساس نام یا نام کاربری مشخص می‌شود
  6. اعضای آنلاین، مثلا اعضایی که طی 12 ساعت یا … در تلگرام آنلاین بوده‌اند.
  7. چه عزیزانی که نام کاربری دارند و چه عزیزانی که نام کاربری ندارند، اضافه می‌شوند
  8. داشتن سابقه افراد در گروه‌ها و اگر گروه/گروه‌هایی مشخص شود، افرادی که قبلا در آنها عضو بوده‌اند هم قابل شناسایی هستند
  9. شناسایی افراد فیک، به واسطه عضویت آنها در گرو‌های زیاد (بیش از حد نرمال)
  10. امکان ارائه تلفن افرادی که در تلگرام تنظیم کرده‌اند که کسی آنها را اضافه نکند، به صورت رایگان (30 درصد از شماره‌ها موجود است)
  11. تمامی موارد فوق می‌تواند ترکیب شود
  12. ارائه گزارش‌های کامل از کارهای انجام شده
  13. افزایش ممبر از طریق تعامل با اعضا

مدیر گروه می‌تواند جوی بسیار خوب را در گروه ایجاد کند که با تعامل و ایجاد اعتماد در اعضای گروه، روندی را پی‌ریزی کند که اعضای گروه بدون اجبار دیگر دوستان خود را به گروه اضافه کنند. اینکه در گروه، به پرسش‌ها با ریپلای کردن هر پرسش پاسخ داده شود بسیار اهمیت دارد. برخی از گروه‌هایی که در حوزه مشاوره هستند، در ساعاتی مشخصی از هفته، کنفرانس صوتی تلگرام یا همان ویس چت تلگرام تشکیل می‌دهند. این قابلیت امکان صحبت کردن به طور زنده را به کاربران گروه می‌دهد و تعامل بسیار بالایی ایجاد می‌کند

افزایش ممبر از طریق مسابقه

من در یزد گالری و طلا و جواهراتی را می‌شناسم که گروه بسیار فعالی دارد. خانم‌های ممبر گروه سوال‌های متعددی می‌پرسند و مدیر گروه با حوصله پاسخ می‌دهد. یکی از کارهایی که مدیر گروه انجام می‌دهد ان است که چند وقت یکبار مسابقه‌ای تشکیل می‌دهد و هر کسی اعضای بیشتری اضافه کند، هدیه‌ای به صورت سکه طلا (مثلا سکه‌های پارسیان و ….) دریافت می‌کند. با این شیوه معمولا اعضای جدید و با کیفیتی به گروه اضافه می‌شوند.

 

در خواست مشاوره تبلیغات در تلگرام

افزایش ممبر از طریق اسپانسری

بواسطه فیلتر شدن تلگرام، یکی از سرویس‌های پر استفاده برای گذشتن از فیلتر، سرویس پروکسی می‌باشد. کانال‌های متعددی هستند که لینک‌های پروکسی را ارائه می‌دهند. از آنجایی که سرویس پروکسی برای ارائه‌دهندگان آن هزینه‌بر است، کانال‌ها می‌توانند اسپانسر پروکسی باشند. با این روش، هر کاربری که از پروکسی برای گذشتن از فیلتر استفاده می‌کند، در بالای صفحه تلگرامش، کانالی تلگرامی را به صوت پین‌شده (سنجاق شده) می‌بیند. کانال شما هم می‌تواند یکی از این کانال‌های سنجاق شده باشد.

چنانچه کانال شما محتوایی عامه پسند دارد و مطالب جذابی برای عموم مردم در آن وجود دارد، روش اسپانسری پروکسی می‌تواند اثربخشی بسیار بالایی داشته باشد.

چگونه اعضای گروه و کانال خود را حفظ کنیم

حفظ اعضای گروه و کانال، فقط با ایجاد محتوای خوب امکان پذیر است. برای محتوا باید وقت و حوصله گذاشت و می‌توان محتوای خوبی که برای تلگرام ایجاد شده است را برای اینستاگرام و برعکس نیز استفاده کرد.

انسان‌ها به صورت ذاتی عاشق آموزش هستند. برای آنکه اعضای گروه و کانال خود را حفظ کنید، تنها توصیه من آن است تا چند وقت یکبار، در حوزه کاری خود، پست‌های آموزشی مفیدی ایجاد کنید. ما در سامانه بازاریابی ایده‌کاو، بسیار خوشحال می‌شویم تا در این خصوص با همدیگر همفکری داشته باشیم.

 

چگونه تعداد اعضای کانال تلگرام را افزایش دهیم؟

  • تولید محتوای ویروسی

اولین روش افزایش اعضای کانال تلگرام تولید محتوای جذاب است. محتوای ویروسی با وایرال کانتنت (viral content) به هر محتوای متنی، عکس، فیلم و صوت گفته می‌شود که توسط کاربران با نرخ بالایی به اشتراک گذاشته می‌شود. لذا چنانچه شما در کانال تلگرامی‌تان محتواهای جذابی قرار دهید و آدرس کانال را نیز به خوبی در محتوا قرار دهید که قابل پاک کردن نباشد، این امر سبب می‌شود تا افراد جدید که محتوای شما را می‌بینند متوجه شوند که مرجع اصلی آن، کانال شما بوده‌است. لذا برای مشاهده دیگری محتواهای مرتبط با علائقشان، وارد کانال شما می‌‎شوند.

  • فعالیت در دیگر شبکه های اجتماعی

زمانی که در تلگرام کانال دارید، مسلما صفحه‌ای نیز در اینستاگرام دارید. در پست‌هایی که در اینستاگرام قرار می‌دهید، حتما لینک کانال تلگرامی‌تان را نیز قرار دهید و این کار را نیز در تلگرام انجام دهید و آدرس اینستاگرام را نیز در پست‌های تلگرام قرار دهید. البته نباید پست‌های کانال تلگرام و صفحه‌ اینستاگرام دقیقا مشابه هم باشند. باید ارزش افزوده‌ای ایجاد کنید که کاربران هم در تلگرام و هم در اینستاگرام شما را دنبال کنند. لذا دنبال کردن شما در هر شبکه اجتماعی بایستی مزیت مشخصی برای دنبال‌کنندگان شما داشته باشد.

البته از انجایی که اینستاگرام محبوبیت بالایی در میان ایرانیان دارد، مثال‌های بالا مرتبط با است. لذا لینکدین، فیس‌بوک، توئیتر دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند در این مشارکت وجود داشته باشند.

 

  •  تبلغات در گروه‌های تلگرامی

یکی دیگر از روش افزایش اعضای کانال تلگرام، تبلیغات است. می‌توانیم پست‌های جذابی از کانالمان به گروه‌های تلگرامی فوروارد کنیم و یا در آن گروه‌ها درباره کسب‌وکار و خدماتمان توضیح دهیم. حتما در انتهای هر پست لینک جوین (لینک اختصاصی) کانالتان را قرار دهید تا افراد پس از کلیک کردن روی آن مستقیما در کانال شما عضو شوند

  • کمپین تولید محتوای مشترک اسیتفاده کنید

فرض کنید فعالیت کانال شما مشابه بسیاری از کانال‌های دیگر هست و برخی از این کانال‌ها، اعضایی به مراتب بیشتر از شما دارند. می‌توانید به مدیران آن کانال‌ها پیشنهاد دهید تا برای آنها و مخاطبین کانالشان مطالبی با ارزش افزوده بالایی ایجاد کنید. در تولید محتوا می‌توانید هم از لوگوی خودتان و هم از لوگوی آن کانال استفاده کنید. با این‌کار عملا افرادی که عضو آن کانال هستند، این امکان وجود دارد تا مطالب کانل شما را در گروه‌های دیگر و یا برای دوستانشان فوروارد کنند. با اینکار با توجه به اینکه لینک کانال شما در آن محتوا وجود دارد، کاربران جدیدی می‌توانند عضو کانال شما شوند.

  • ارسال پیامک

می‌توانید با ارسال پیامک قرار دادن لینک جوین کانال در انتهای پیامک، افراد را ترغیب کنید تا با زدن لینک عضو کانال شما شوند. البته از آنجایی که تلگرام فیلتر هست، اگر کسی از وی پی ان (vpn) برای گذر از فیلتر استفاده نکند، نمی‌تواند لینک کانال شما را باز کند. انشالله در مقاله دیگری، آموزش می‌دهیم که لینک جوین کانال را چگونه در انتهای پیامک قرار دهید تا افرادی هم که مثلا از پروکسی استفاده می‌کنند و یا از نسخه‌های دیگر تلگرام مانند تلگرام طلایی استفاده می‌کنند، باز هم بتوانند لینک کانال شما را در تلگرامشان باز کنند.

  • ارسال پیام مستقیم به اعضای دیگر گروه‌ها

همچنین می‌توانید به کاربران تلگرام پیام ارسال کنید و از آنها دعوت کنید تا در کانال شما عضو شوند. البته برای اینکار حتما باید مهارت داشته باشید وگرنه توسط دیگران ریپورت می‌شوید و دیگر در تلگرام نمی‌توانید برای دیگران پیام ارسال کنید.

  • تبلیغات در کانال‌های تلگرامی

بسته به نوع کسب‌وکارتان، می‌توانید با مدیران کانالهای مرتبط صحبت کنید و با پرداخت تعرفه، پست تبیلغاتی شما برای مدتی در کانال آنها قرار گیرد.

  • تبلیغات پروکسی (تبلیغات اسپانسری پروکسی)

به علت فیلتر بودن تلگرام در ایران و همچنین به دلیل محبوب بودن این پیام‌رسان در میان کاربران ایران، روش‌های مختلفی برای گذر از فیلتر وجود دارد. یکی از این روش‌ها عضویت در کانال‌های پروکسی هست. در کانال‌های پروکسی همواره کانالی در بالای کانال به عنوان اسپاسنر پین شده است. شما با پرداخت هزینه به عنوان اسپانسر، لینک کانال شما پین می‌شود و کابران اون کانال پروکسی به صورت دلخواه وارد کانال شما می‌شوند

  • تبادل  با کانال های دیگر

یکی از بهترین شیوه‌ها برای بالا بردن اعضای کانال، تبادل با دیگر کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی است. در تبادل و یا تب زدن، لینک کانال یا گروه دیگران را در کانال و یا گروهتان قرار می‌دهید و آنها نیز بسته به تفاهمی که با هم می‌کنید، لینک کانال و یا گروه شما را در کانال و گروه‌شان قرار می‌دهند. در پست دیگری بیشتر درباره نکات تبادل و تب زدن در تلگرام صحبت می‌کنیم

مزیت کانال تلگرام نسب به گروه در چیست؟

در تلگرام کانال و گروه هرکدام برای هدف مشخصی ایجاد شده‌اند، لذا نمی‌توان برای آنها مزیتی نسبت به هم ذکر کرد. ولی در ادامه بسته به کاربردهای مختلف مزیت‌های کانال نسبت به گروه بیان شده است.

  • چنانچه ماهیت کار شما اطلاع‌رسانی هست و عملا نمی‌خواهید اعضا مشارکتی در تولید محتوا داشته باشند، استفاده از کانال پیشنهاد می‌شود.
  • در تلگرام‌های غیر رسمی که بسیاری از کاربران ایرانی تلگرام استفاده می‌کنند، برای کانال‌ها و گروه‌ها، دسته بندی مشخصی درنظر گرفته شده است. لذا اگر مخاطبین شما در کانال عضو باشند، از آنجایی که در بخش متفاوتی کانال نسبت به گروه در برنامه تلگرامشان قرار می‌گیرد، بنابراین احتمال دیده شدن پست شما بیشتر می‌‌شود.
  • پست‌هایی که در کانال قرارداده می‌شود، تعداد ویوها نیز نمایش داده می‌شود. با این نمایش عملا مشخص می‌شود که آن پست تا چه حد مورد توجه قرار گرفته است و احتمالا برای کاربران دیگر فورواد شده است.
  • در کانال، اعضا نمی‌توانند دیگر اعضا را ببینند. لذا برای کسب‌وکارهایی که نمی‌خواهند اعضای کانال و گروهشان توسط دیگران دیده شود، کانال به جای گروه توصیه می‌شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد: 2

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید