ویژگی های یک متن پیامکی جذاب

ویژگی های یک متن پیامکی جذاب

در این مقاله درباره ویژگی های متن پیامکی جذاب صحبت می‌کنیم که تا به شما کمک کنیم با متنی جذاب اثر بخشی کار خود را چند برابر کنید. نوشتن متن پیامکی جذاب بسیار به این بستگی دارد که مخاطبین شما در متن پیامکی چه افرادی هستند و آیا آنها با کسب‌وکار شما آشنا هستند. همچنین نوشتن متن پیامکی جذاب به نوع تخصص مخاطبین شما نیز بستگی دارد.

ویژگی یک متن جذاب

برای جذابیت بیشتر متن پیامک تبلیغاتی خود باید خلاقیت خرج کنید و شعاری جذاب بسازید تا در ذهن مخاطب ماندگار باشد.مانند “هر مسیری یه «بَلَد» می‌خواد- بی «بَلَد» به جاده نزن!”  نوشتن شعاری موثر کاری سخت و پر هزینه است در این مقاله سعی داریم نکاتی را بیان کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید در عین انتقال هدف و خواسته متنی جذاب و موثر داشته باشید.

مشخص بودن هدف

در متن پیامک خیلی صریح باید بتوانیم اشاره کنیم که چه خدمتی می‌توانیم به مخاطب ارائه دهیم. لذا همانگونه که در تهیه متن توضیحی در صفحه اینستاگرام بسیار باید دقت کرد که عملا نفع مستقیمی که به مخاطب می‌رسانیم چه هست، در متن پیامک تبلیغاتی نیز باید به این مورد دقت کرد.

اجتناب از محتوای مبهم

زمانی که بازاریابی پیامکی هدفمند باشد، لذا جامعه هدف خاصی برای ارسال پیامک مشخص شده است. لذا باید به صورت کوتاه و البته شفاف به دریافت‌کننده پیامک بگوییم که چه خدمت مشخصی برایش داریم. لذا چنانچه کسب‌وکار ما در زمینه مهاجرت، اقامت و تحصیل در خارج از کشور است و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیامک ارسال می‌کنیم، متن پیامک باید صراحتا به سرویس پذیرش در مقطع دکتری و یا پسادکتری باشد. برای این منظور پیامک زیر را ملاحظه فرمایید:

دانشجوی عزیز تحصیلات تکمیلی

مشاوره در پذیرش مقطع دکتری و پسادکتری

Mysite.ir

کوتاه و مختصر باشد

بررسی‌هایی که از رفتار کاربران شبکه‌های اجتماعی انجام شده است، نشان می‌دهد که کاربران تمایل بیشتری به مشاهده عکس و فیلم‌های کوتاه دارند و متن‌های طولانی را کمتر می‌خوانند.لذا در پیامک هرچند اقبال ما برای خوانده شدن متن پیامک بیشتر است، ولی باید کوتاهی پیامک را مدنظر داشته باشیم.

خط اول، مهمترین قسمت متن

زمانی که پیامک به گوشی موبایل مخاطب شما می‌رسد، معمولا نوتیفیکیشنی از پیامک جدید دریافت می‌کنند. در نوتیفیکیشنی که در موبایل نشان داده می‌شود، چند کلمه اول پیامک نشان داده می‌شود. باید با همین چند کلمه اول، مخاطب را به گونه‌ای جذب کنیم که مابقی پیامک و لینک ارسالی در آن را مشاهده کند.این یکی دیگر از ویژگی های یک متن پیامکی جذاب است.

ارائه پیشنهادات جذاب به مشتری

بی‌جهت نیست که در بسیاری از پیامک‌هایی که دریافت می‌کنیم، تخفیف پیشنهاد شده است. استفاده از تخفیف و خدمات رایگان برای عموم جامعه جذابیت بالایی دارد.باید فکر کنیم که برای کسب‌وکار من غیر از تخفیف و خدمات رایگان مقطعی و کوتاه‌مدت، چه پیشنهادهای دیگری برای مشتریان جدید و قدیمی جذابیت دارد.

مثلا اگر فروشگاه پوشاک داریم برای مشتریان قدیمی تخفیف خاص به مناسب سالگرد تولد و یا ازدواجشان جذابیت بالایی داشته باشد و برای مشتریان جدید، باید عنوان دیگری برای دلیل تخفیف پیدا کنیم.

در خواست مشاوره و بازاریابی

شخصی سازی کنید

اگر چند کلمه اول پیامک، نام و نام خانوادگی مشتریتان باشد، آن پیامک اثربخشی بسیار بالاتری نسبت همان پیامک با حذف نام و نام خانوادگی خواهد داشت. زمانی که مشتری شما، نام و نام خانوادگی خودش را در چند کلمه اول پیامک مشاهده می‌کند این احساس در او منتقل می‌شود که این پیامک تبلیغاتی نیست که برای همه ارسال شده است. بلکه چون شما او و نیازش را می‌شناخته‌اید، از این رو پیامک را برایش ارسال کرده‌اید.

مثلا شما فروشنده ورق‌های ام‌دی‌اف (MDF) هستید و مخاطبین شما افرادی هستند که در گروه‌های کابینت و دکوراسیون عضو هستند. لذا این عزیزان با ام‌دی‌اف و انواع آن و قیمت‌های آن آشنا هستند. لذا متن پیامکی جذاب برای این جامعه مخاطبین آن است تا یک محصول خاص که برای همه تقریبا شناخته شده است را با قیمت امروزش در متن پیامک قرار دهید.

ممکن است جامعه هدف شما در بازاریابی پیامکی، همشهریانتان باشند. مثلا کارواش دارید و دنبال جذب مشتری هستند. پیامک زیر می‌تواند جذاب باشد:

محمد عزیز
تا فردا 30% تخفیف
کد شما: 3244
کارواش مجید، تیمسار فلاحی

مراحل اصلی یک بازاریابی پیامکی موفق کدامند؟

مراحل اصلی یک بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی نیز همانند هر سبک دیگری در بازاریابی نیازمند برنامه‌ریزی اصولی می‌باشد. بازاریابی پیامکی را می‌توان به دو بخش بازاریابی مشتریان قبلی و مشتریان جدید تقسیم‌بندی کرد. در بازاریابی از مشتریان قبلی، این مشتریان قبلا از خدمات ما استفاده کرده‌اند. لذا با نام و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهیم آشنا هستند.

در بازاریابی از مشتریان جدید، تلفن همراه این مشتریان را ما از روش‌های مختلفی به دست آورده‌ایم. لذا سبک ارسال پیامک به مشتریان جدید و قبلی می‌تواند متفاوت باشد. ما مراحل اصلی در بازاریابی پیامکی را به دسته های زیر تقسیم بندی کرده ایم که می‌تواند به شرح زیر بیان کرد:

  • جمع‌آوری تلفن همراه مشتریان

مهمترین و اولین مرحله در بازاریابی پیامکی، جمع‌آوری تلفن موبایل مشتریان هست.لذا کسب‌وکارهایی که اهمیت بازاریابی پیامکی را درک کرده‌اند، پس از مراجعه مشتری به آنها، چه مشتری از آنها خرید کند و چه نکند، تلفن همراه مشتری را از او دریافت می‌کنند و با کسب اجازه از مشتری، در زمان‌هایی که محصولات جدیدی ارائه می‌شود، به مشتری پیامک ارسال می‌کند. فرض کنید که به تعویض روغنی برای سرویس خودرو مراجعه کرده‌اید. اپراتو در انتها اطلاعات خودروی و شما و کیلومتر آن و لیست خدمات انجام شده را در نرم‌افزاری ثبت می‌کند و کسب اجازه از شما در بازه‌های زمانی مناسب، زمان سرویس بعدی را به شما یادآوری می‌کند.

  •  داشتن ایده‌های خلاق و نوآورانه در بازاریابی پیامکی

فرض کنید همات تعویض روغنی که در مثال قبلی بیان شد، در ثبت مشخصات مشتری جدید، تاریخ تولد خودش و اعضای خانوادش رو بگیره و از مشتریش اجازه بگیره تا تود عزیزانش رو بهشون تبریک بگه. چنین تعویض روغنی چنانچه خدمات مناسبی داشته باشد، مسلما همواره در مسیر توسعه مشتریانش قرار دارد

  • استمرار در بازاریابی پیامکی

معمولا کسب‌وکارها برای مدتی محدود در بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند و سپس سریعا به دنبال نتیجه هستند. هرچند یکی از مزایای بازاریابی پیامکی اثربخشی سریع آن در فروش محصولات و خدمات است، ولی استمرار در ارسال روزانه پیامک و یادگیری از نتایج پیامک‌های قبلی برای اصلاح متن پیامک و یا موارد دیگر، می‌تواند سبب رشد چشمگیر هر کسب‌وکاری باشد

  • یافتن تلفن مشتریان بالقوه

ارسال پیامک به کسانی که قبلا از خدمات ما استفاده کرده‌اند، بسیار مهم است. ولی رقابت اصلی در بازاریابی پیامکی، یافتن تلفن مشتریانی هست که تا کنون از خدمات ما استفاده نکرده‌اند و می‌توان با ارسال پیامک‌های جذاب به آنها، این عزیزان را ترغیب به استفاده از خدماتمون کنیم.

  • دریافت بازخود بعد از هر کمپین پیامکی 

دریافت بازخورد از کسانی که پیامک برایشان ارسال می‌شوددر متن پیامک باید کدهایی وجود داشته باشد که مخاطبینی که دیگر نمی‌خواهند پیامک دریافت کنند و یا می‌خواهند علاوه بر پیامک‌های روتین، اطلاعات بیشتر و دقیقتری دریافت کنند، با روش‌هایی درخواست خود را اعلام کنند. با این رویکرد می‌توانیم دسته‌بندی مناسبی از رفتار مشتریان در برابر پیامک‌های ارسالی داشته باشیم و ارسال پیامک‌های بعدی را بهتر مدیریت کنیم.

 

  • ارزش‌آفرینی برای مشتریان در پیامک‌ها

ارزش‌آفرینی برای مشتریان در پیامک‌ها

فرض کنید شما در کار تولید کابینت و دکوراسیون هستید. مسلما تهیه ورق‌های ام‌دی‌اف با کیفیت و قیمت خوب در رشد کسب‌وکار شما بسیار اهمیت دارد. حال چنانچه بازرگانی که در حوزه ورق‌های ام‌دی‌اف فعالیت می‌کند به شما پیامک بزند و آدرس سایت یا تلگرام و یا اینستاگرامش را به شما اطلاع دهد، این پیامک سبب ایجاد ارزش افزوده و یا ارزش آفرینی برای کسب‌وکار شما می‌شود؟
باید در ارسال پیامک به دنبال آن باشیم تا خدمات ارائه شده توسط ما برای مخاطبین پیامک، جذاب باشد و سبب شود تا با دیدن پیامک ما خوشحال شوند زیر سبب ارزش آفرینی برای آنها شده‌ایم.

کلمات موثر در افزایش فروش

کلمات موثر در افزایش فروش

شاید نتوان برترین کلمات تبلیغاتی که موثر هستند و سبب می‌شوند تا فروش افزایش یابد را معرفی کرد. ولی چنانچه متن پیامک تبلیغاتی شما با نیازهای مخاطبین شما هم‌راستا باشد و یا نیازی را در مخاطب ایجاد کنید که مخاطب به دنبال آن نیست ولی ذاتا چنین نیازی را دارد، می‌توانید در تبلیغات اثربخشی بالایی را شاهد باشید.

سعی کنید کلماتی که در متن تبلیغ استفاده می‌کنید با فرهنگ و انتظارات مشتری شما تناسب داشته باشد. مثلا فرض کنیم شما آرایشگاهی در منطقه بالای شهر دارید و در آن منطقه از شهر، سطح درآمد بالا هست. اگر در آگهی تبلیغاتی چه به صورت بیلبورد و چه اینستاگرام و چه پیامک، بگویید که اینترنت رایگان دارید، به مخاطبین خود به نوعی توهین کرده‌اید. ولی چنانچه همین آگهی را در منطقه دیگری از شهر منتشر کنید که سطح درآمد پایین‌تری دارند، همین اینترنت رایگان می‌تواند متن تبلیغاتی خوبی برای شما باشد. لذا کلماتی که در تبلیغ استفاده می‌شوند، باید با توجه به سطح فرهنگی، تحصیلات، درآمد، جنسیت و سن مخاطب شما سازگار باشد.

 

سولات متداول 

بازاریابی پیامکی نیز همانند هر سبک دیگری در بازاریابی نیازمند برنامه‌ریزی اصولی می‌باشد. بازاریابی پیامکی را می‌توان به دو بخش بازاریابی مشتریان قبلی و مشتریان جدید تقسیم‌بندی کرد. در بازاریابی از مشتریان قبلی، این مشتریان قبلا از خدمات ما استفاده کرده‌اند. لذا با نام و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهیم آشنا هستند.که در ادامه به بیان روش های که در موفقیت بازاریابی کمک میکند را ذکر می‌کنیم.

فرض کنید شما در کار تولید کابینت و دکوراسیون هستید. مسلما تهیه ورق‌های ام‌دی‌اف با کیفیت و قیمت خوب در رشد کسب‌وکار شما بسیار اهمیت دارد. حال چنانچه بازرگانی که در حوزه ورق‌های ام‌دی‌اف فعالیت می‌کند به شما پیامک بزند و آدرس سایت یا تلگرام و یا اینستاگرامش را به شما اطلاع دهد، این پیامک سبب ایجاد ارزش افزوده و یا ارزش آفرینی برای کسب‌وکار شما می‌شود؟
باید در ارسال پیامک به دنبال آن باشیم تا خدمات ارائه شده توسط ما برای مخاطبین پیامک، جذاب باشد و سبب شود تا با دیدن پیامک ما خوشحال شوند زیر سبب ارزش آفرینی برای آنها شده‌ایم.

چنانچه متن پیامک تبلیغاتی شما با نیازهای مخاطبین شما هم‌راستا باشد و یا نیازی را در مخاطب ایجاد کنید که مخاطب به دنبال آن نیست ولی ذاتا چنین نیازی را دارد، می‌توانید در تبلیغات اثربخشی بالایی را شاهد باشید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد: 0

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید