معایب بازاریابی پیامکی

به صورت کلی، صاحبان کسب‌وکار دو دید متفاوت نسبت به بازاریابی پیامکی دارند. عده‌ای آن را مزاحمت آمیز می‌دانند و برخی بسیار آن را اثربخش می‌دانند. در این مقاله سعی شده درباره معایب بازاریابی پیامکی صحبت کنیم و تجربیات خودمون در این زمینه با شما در میان بزاریم. ممنون میشیم نظرات و تجربیات خودتون رو در بخش نظرات برای ما بنویسید.

به صورت کلی اگر برای محصولات و خدمات عمومی مانند رستوران، فروش پوشاک بخواهد از بازاریابی پیامکی استفاده شود، از آنجایی که تقریبا تمامی جمعیت جامعه را شامل می‌شود و هیچگونه هدفمندی در آن وجود ندارد، می‌تواند برای دریافت کننده پیامک ارزش خاصی نداشته باشد. لذا چنانچه پیامک با هدف مشخصی برای جمعیت کوچکی از جامعه ارسال نشود، می‌تواند سبب مزاحمت شود.

هرچند که طی سال‌های گذشته، پراتورهای تلفن همراه، سرویس بلک‌لیست را به مشتریان ارائه کرده‌اند تا افرادی که تمایل به دریافت پیامک‌های تبیلغاتی را ندارند، با فعال سازی این سرویس، از جامعه پیامک‌های تبلیغاتی خارج شوند. بر اساس تجربیات ما به صورت کلی، صاحبان کسب‌وکار دو دید متفاوت نسبت به بازاریابی پیامکی دارند. عده‌ای آن را مزاحمت آمیز می‌دانند و برخی بسیار آن را اثربخش می‌دانند.

به صورت کلی اگر برای محصولات و خدمات عمومی مانند رستوران، فروش پوشاک بخواهد از بازاریابی پیامکی استفاده شود، از آنجایی که تقریبا تمامی جمعیت جامعه را شامل می‌شود و هیچگونه هدفمندی در آن وجود ندارد، می‌تواند برای دریافت کننده پیامک ارزش خاصی نداشته باشد.

لذا چنانچه پیامک با هدف مشخصی برای جمعیت کوچکی از جامعه ارسال نشود، می‌تواند سبب مزاحمت شود. هرچند که طی سال‌های گذشته، پراتورهای تلفن همراه، سرویس بلک‌لیست را به مشتریان ارائه کرده‌اند تا افرادی که تمایل به دریافت پیامک‌های تبیلغاتی را ندارند، با فعال سازی این سرویس، از جامعه پیامک‌های تبلیغاتی خارج شوند.

بیشتر بخوانید
بانک شماره موبایل رستوران های تهران

محدودیت در متن

در ارسال پیامک فارسی، هر 70 حرف یک بخش به حساب می‌آید. لذا برای نوشتن متن طولانی‌تر باید هزینه بیشتری را نیز مدنظر داشته باشید. اما از آنجایی که هزینه ارسال پیامک با بهره‌گیری از پنل‌های مخابراتی، نزدیک به 15 تومان است، لذا این هزینه نسبت به هزینه‌های بازاریابی دیگر و در مقایسه با اثربخشی آن، تقریبا ناچیز است.

عدم دریافت پاسخ از مشتری

البته چنانچه شما خط خدماتی اختصاصی داشته باشید، این امکان هست که پاسخ از مشتری را نیز دریافت فرمایید. اما چنانچه با لینکی که در پیامک شما وجود درد، مشتری را به سایت خودتان هدایت کنید، در آنجا می‌توانید تعامل بسیار خوبی با مشتری داشته باشید همچنین در بازاریابی پیامکی این امکان وجود دارد که لینک اینستاگرام و یا کانال و گروه تلگرامی خودتون رو ارسال فرمایید. لذا با این شیوه نیز می‌توانید بازخوردهای مناسب را از مشتریان دریافت کنید.

عدم ارسال پیامک چند رسانه ای

در متن پیامک تنها می‌توان لینک پیام‌های چند رسانه‌ای مانند عکس، صوت و ویدئو را قرار داد. لذا هرچند همانند پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام و یا همانند ایمیل‌مارکتینگ نمی‌توان محتوای چندرسانه‌ای را در پیامک ضمیمه نمود، ولی ارسال لینک ویدئو از توضیحات محصولات و خدمات شما نیز اثربخشی بسیار بالایی دارد

بر اساس تجربیاتی که ما در ارسال پیامک تبلیغاتی داشته‌ایم، بیش از نیمی از استفاده‌کنندگان از تلفن همراه بلک‌لیست را برای خط خود فعال کرده‌‌اند تا دیگر پیامک تبلیغاتی دریافت نکنند. لذا از آنجایی که برای این سرویس اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شده است، لذا دیگرانی که همچنان سرویس پیامک‌های تبلیغاتی برای آنها فعال است، اکثرا دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برایشان جذابیت دارد.

فرض کنید که شما وارد کننده و یا تولید کننده تجهیزات شبکه سیسکو هستید و به کاربرانی از تلگرام که در گروه‌های تجهیزات شبکه عضو هستند می‌خواهید با ارسال پیامک  آنها را با خدمات خود آشنا ‌کنید. البته به شرط آنکه ارسال‌های آتی پیامک با موافقت مخاطب شما انجام شود، چنین پیامک تبلیغاتی علاوه بر اینکه مزاحمت‌آمیز نیست، سبب رونق کسب‌وکار و باز شدن گره‌های تولید برای هر دو طرف می‌گردد.

در خواست مشاوره و بازاریابی


بیشتر بخوانید:

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد: 0

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید