محدودیت ارسال پیام در واتساپ

از جمله محبوبترین پیام رسان های دنیا در حال حاضر می توان به واتساپ اشاره کرد. در ایران به خاطر فیلترینگ تلگرام، این شبکه اجتماعی به اولین انتخاب ایرانیان تبدیل شده است. واتساپ، پلتفرمی است که برای دیجیتال مارکتینگ نیز فوق‌العاده است، زیرا کاربران زیادی در آن فعال هستند. اما نکته مهم توانایی شما در تبلیغات و نشان دادن کسب و کارتان به دیگران است. موضوع محدودیت ارسال پیام در واتساپ از ابتدای کار این پلتفرم وجود داشته است.

دلیل محدودیت ارسال پیام در واتساپ

شرکت فیسبوک که مالک واتساپ است، عنوان کرده است که در راستای جلوگیری از اخبار دروغ و شایعات دست به این کار زده است. اما واقعیت ماجرا این است که این شرکت در نهایت از فروش تبلیغات کسب درآمد می کند.

شما در حال حاضر به راحتی می توانید تا 100 پیام به مخاطبان خود، بدون هیچ مشکلی ارسال کنید. اما مشکل از جایی شروع می شود که بخواهید مثلا به 1000 نفر روزانه پیام مشابه ای را ارسال کنید.

راه حلی که بیشتر کسب و کارها در پیش می گیرند، ارسال پیام با شماره خط های مختلف است. بدین شکل که با چندین خط حساب واتساپ ساخته و کاربران را به لیست های 100 نفره تقسیم می کنند و شروع به ارسال پیام مورد نظر خود می کنند.

مطالعه کنید: تبلیغات گسترده در واتساپ

چرا این کار در بلند مدت جواب نمی دهد

ویژگی ریپورت در پیام رسان ها به کاربران این امکان را می دهد که در صورتی که از ارسال پیام از کاربر دیگری ناراضی هستند، با استفاده از آن به توسعه دهندگان گزارش دهند.

حال فرض کنیم فقط دو نفر از چند صد نفری که شما برای آنها پیام ارسال کرده اید، شما را ریپورت کنند. واتساپ بعد از بررسی در ابتدا حساب شما را محدود می کند و در صورت تکرار اکانت شما مسدود می شود.

البته واتساپ ممکن است متن پیام شما را نیز به عنوان اسپم در نظر گرفته و حال با هر اکانت دیگری هم اقدام به ارسال کنید، به احتمال خیلی زیاد مسدود می شوید. از اینرو بسیاری پیام های خود را تغییر می دهند تا در صورت ریپورت شدن با اکانت های دیگر بتوانند به ارسال پیام ادامه دهند.

بهترین راه برای دور زدن محدودیت ارسال پیام در واتساپ و اینکه احتمال ریپورت شدن را کاهش دهید، دقت در انتخاب مخاطبانی است که برای آنها پیام ارسال می کنید. اگر به دسته ای از شماره های ناشناس که هیچ شناختی به آنها ندارید، پیام تبلیغاتی بفرستید، حساب خود را در معرض مسدود شدن قرار داده اید. بنابراین به خاطبانی که محصولات و یا خدمات شما برای آنها جذابیت دارد، پیام ارسال کنید.

دلیل محدودیت ارسال پیام در واتساپ

محتوای ویروسی تولید کنید

اقدام موثر دیگری که می توانید برای گریز از محدودیت ارسال پیام در واتساپ  انجام دهید، تدوین و تولید یک محتوای قوی و مهم است. اگر محتوای شما قابلیت فوروارد داشته باشد، بدون وقت و هزینه اضافی در بین افراد فعال در واتساپ باز نشر خواهد شد. همچنین برای انتشار آن می توانید از افرادی که با شما قبلا چت کرده اند کمک بگیرید و آن ها نیز از مخاطبان آَشنای خود. و به همین شکل افراد بیشتری با شما آشنا خواهند شد.

مزیت دیگری که این شیوه دارد، ماندگاری محتوای شما در آینده است. به طور مثال اگر محتوای شما رنگ و بوی مربوط به سال نو را داشته باشد، هر سال ممکن است در همان زمان تعداد بازنشر محتوا افزایش پیدا کند و مخاطبان جدید بیشتری به سمت شما هدایت شوند

مطالعه کنید: افزایش تعداد اعضای گروه واتساپ بیش از 256

مشاوره رایگان دهید

برای اینکه احتمال ریپورتی حساب شما کاهش پیدا کند می توانید به کاربران جدید خود مشاوره رایگان بدهید. معمولا کمتر کسی است که در برابر هر چیز رایگانی مقاومت کند. مشاوره در رابطه با محصولات یا خدمات خود، ممکن است زیر بنای یک ارتباط پر سود و بلند مدت را با کاربران شکل بدهد.

در نهایت به دنبال راه های دیگری نیز بگردید. می توانید به بررسی  رقبای خود در واتساپ بپردازید و از شیوه های تبلیغی آنها الگوبرداری کنید. در انتخاب راه برای گریز از محدودیت ارسال پیام در واتساپ سعی کنید به حفظ حریم شخصی مخاطب  که معیار ارزشمندی است، احترام بگذارید زیرا در برندینگ و موفقیت کسب و کار شما در آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد: 1

پر استفاده ترین خدمات

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید