چگونه حافظه واتساپ را خالی کنیم

پاک کردن حافظه واتساپ

پاک کردن حافظه واتساپ یکی از دغدغه استفاده کننده های واتساپ است.استفاده از هر نرم افزاری، نیازمند داشتن فضا بر روی گوشی است. نرم افزارهای مختلف مقدار فضای متفاوتی را بر روی گوشی اشغال می‌کنند. این موضوع درباره نرم‌افزار واتساپ نیز صادق است. اگر در حال استفاده از واتساپ هستید، لازم است نسبت به حجم متناسب با این نرم‌افزار توجه داشته باشید.

این نرم‌افزار علاوه بر حجم اولیه، میزان حجمی را نیز برای فایل‌ها و پیام‌های ارسالی توسط خود اشغال می‌کند. برای استفاده بهتر و کاربردی‌تر از این نرم‌افزار می‌توان فایل‌ها اضافی آن را پاک کرد. در این بخش و در ادامه به بدنال آن هستیم تا راه پاک کردن حافظه واتساپ را پیدا کرده و از این طریق بتوانید فضای بیشتری را در گوشی خود خالی نگه دارید. مراحل چگونگی پاک کردن حافظه واتساپ عبارت است از:

مشاوره در خصوص بانک شماره واتساپ

پاک کردن حافظه واتساپ

برای اولین قدم لازم است تا به قسمت ذخیره‌سازی فایل‌های خود در واتساپ بروید. به این منظور لازم است تا به قسمت setting بروید. برای این منظور در بالای صفحه چت واتساپ خود، بر روی سه نقطه سمت راست و بالا کلیک کنید.

گزینه setting را انتخاب نمایید و پس از آن به قسمت ذخیره‌سازی و داده‌ها (storage and data) وارد شوید. در این بخش لازم است تا گزینه مدیریت فضای ذخیره‌سازی (manage storage) را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید
بانک رایگان شماره موبایل تهران

مرور کردن موارد اشغال کننده حافظه گوشی

با ورود به قسمت مشخص شده می‌توانید میزان فضای اشغال شده توسط هر فایل را در گوشی خود مشاهده کنید. در این بخش می‌توانید فایل‌های مختلف را براساس میزان حجم، براساس گروه و چت‌های مختلف و براساس نوع فایل‌های ذخیره شده مشاهده کنید.

برای مثال معمولا فیلم‌ها حجم بیشتری را دارند و می‌توانید با ورود به این بخش، پرحجم‌ترین فیلم‌ها را مشاهده کرده و پاک نمایید.

توجه به سایز و ابعاد فایل مورد نظر برای پاک کردن

زمانی که به دنبال پاک کردن و حذف فایل‌های مختلف از واتساپ خود هستید، لازم است تا به گزینه سایز و ابعاد فایل نیز توجه داشته باشید. اگر هدف شما از حذف کردن فایل‌ها، ایجاد فضایی برای استفاده بیشتر در گوشی است، با پاک کردن چند مگابایت پیام نمی‌تواند به نتیجه مورد نظر خود دست یابید.

از همین رو لازم است تا تصاویر و فیلم‌هایی با حجم بالاتر را در این قسمت انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید
افزایش ممبر واتساپ

پاک کردن بی‌کاربرد و استفاده برای خود

در آخرین قسمت از چگونگی پاک کردن پیام‌های اضافی در واتساپ، لازم است تا بر روی گزینه‌های کمتر استفاده شده خود کلیک کنید و با گزینه دلیت آن‌ها را به قسمت سطل آشغال گوشی روانه کنید. به این ترتیب فایل‌های اضافی از گوشی شما پاک شده و حجم کمتری را بر روی گوشی شما خواهند داشت.

اهمیت داشتن فضای مناسب برای کار با نرم‌افزار واتساپ

زمانی که در حال پاکسازی فضای واتساپ خود هستید، حتما به دنبال جوابی برای چرایی این موضوع می‌گردید. به غیر از خالی شدن فضای گوشی و باز شدن فضا برای استفاده از دیگر فایل‌ها می‌توان به افزایش سرعت واتساپ نیز اشاره کرد. زمانی که فایل‌های بسیاری بر روی واتساپ شما وجود دارند و همگی در گوشی ذخیره هستند، کار کردن با واتساپ کمی سخت می‌شود.

برای آن که بتوان کار با واتساپ را ساده‌تر کرد و به راحتی از آن استفاده کرد، می‌توان به سراغ پاک کردن فایل‌های اضافی آن رفت. به این ترتیب سرعت استفاده از واتساپ افزایش یافته و می‌توان استفاده بیشتر و بهتری را از آن داشت. این موضوع در استفاده از تمامی نرم‌افزارها قابل مشاهده و بررسی است.

بیشتر بخوانید
خرید ممبر گروه برای واتساپ

سخن آخر

اگر به دنبال استفاده از نرم‌افزار واتساپ هستید و می‌خواهید از این نرم‌افزار را به راحتی استفاده کنید، لازم است تا نسبت به پاک کردن فضاهای اضافی موجود بر روی آن دقت داشته باشید. ممکن است در نرم‌افزار واتساپ فایل‌های بسیاری داشته باشید که افزایش حجم آن‌ها سبب کاهش سرعت این نرم‌افزار بشود.

از همین رو در این مقاله با بیان چگونگی پاک کردن فایل‌های اضافی در واتساپ به دنبال آن بودیم تا راهی متناسب برای استفاده بهتر از این نرم‌افزار را برای شما به وجود آوریم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد: 1

پر استفاده ترین خدمات

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید