تماس تصویری تلگرام – چگونه تماس ویديویی را فعال کنیم

تماس تصویری تلگرام

تماس تصویری تلگرام، دنیای رسانه و فضای مجازی به یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی بشریت تبدیل شدن. تقریبا می‌شه گفت که در حال حاضر دیگه نمی‌شه جامعه رو به سمت زمانی که تکنولوژی وجود نداشت سوق داد و بدون وجود اینترنت زندگی کرد!

ویدیو کال یکی از قابلیت‌ها و آپشن‌های نصبی در رسانه هست که تقریبا تمام مردم نسبت به حضور این امکان آگاه هستن و اون رو مورد استفاده قرار می‌دن. هرچقدر که علم و صنعت پیشرفت می‌کنن فاصله‌ها هم به همون میزان بیشتر می‌شن و گاهی افراد مجبور هستن ساعت‌ها، روزها و حتی ماه‌ها و سال‌ها از اطرافیانشون دور بمونن.

تماس تصویری و ویدیو کال از نمونه مزایای اینترنتی هست که به این افراد امکان اتصال تصویری با کسانی رو می‌ده که کیلومترها با هم فاصله دارن.  مسئله حائز اهمیت در باب ویدیو کال این هست که از طریق چه پیام رسان یا برنامه‌ای صورت بگیره. معمولا بین اپلیکیشن‌های مناسب چت، تلگرام بیشتر از سایر اپلیکیشن‌ها کاربرد داره. در مورد ویدیو کال هم دقیقا می‌شه گفت که ویدیو کال تلگرام یکی از مزایای مطرح این برنامه هست.

شاید توی زمینه ویدیو کال، اپلیکیشن‌های دیگه سریع‌تر روی کار اومده باشن اما تلگرام تونسته این قابلیت رو توی بازه کم و با بهترین کیفیت ارائه بده. به همین سبب موضوع مورد بحث ما توی این مقاله پرداختن به تماس تصویری تلگرام هست که در ادامه بیشتر در این باره توضیح داده می‌شه.

قابلیت تماس تصویری تلگرام

تماس تصویری تلگرام توی هفتمین سال وجود تلگرام در بین مردم یعنی تابستان سال 1399 به امکانات دیگه تلگرام پیوست. ضبط ویدئو کال تلگرام توی تمامی نسخه‌های تلگرام ایجاد شده و نیازی به نگرانی از این بابت نیست، اما همونطور که درباره امکانات و ویژگی‌های دیگه تلگرام هشدار داده می‌شه، بهتره تلگرام اصلی پیام رسان مورد استفاده شما باشه.

تلگرام توی بازه هفت سالی که مورد استفاده قرار گرفته، بسیار مورد توجه عموم مخصوصا ایرانیان بوده، برای همین انتظاره می‌ره که قابلیت ویدیو کال تلگرام هم مورد استقبال ایرانی‌ها قرار بگیره.

اولین کاری که برای افزودن قابلیت ضبط تماس تصویری باید صورت بگیره بروزرسانی کردن تلگرام یا به اصطلاح آپدیت کردن اپلیکیشن‌ هست. تلگرام قابلیت‌های دیگه‌ای مثل دیلیت اکانت تلگرام و گذاشتن استوری در تلگرام پیدا کرده که با آپدیت اپلیکیشن‌ این قابلیت‌ها هم به وجود میان.

تماس صوتی یا ویس کال و ویس چت توی بازه نسبتا طولانی‌ای به تلگرام افزوده شدن و تماس تصویری آخرین قابلیتی بود که مخاطبین تلگرام انتظار اعمال اون رو داشتن. از اونجایی که تلگرام همیشه بهترین و باکیفیت‌ترین امکانات رو داشته، تماس تصویری تلگرام هم با وجود اینکه یک نوع کپی آپشن از سایر اپلیکیشن‌هاست اما قابلیت‌های بیشتر و کیفیت اتصال بهتری نسبت به باقی اپلیکیشن‌ها داره.

یکی از دلایل بزرگ اجرای این قابلیت بر روی تلگرام شیوع ویروس کرونا بوده که موجب فاصله‌ها شده و برای ارتقای سطح سلامت طرفداران این اپلیکیشن قابلیت تماس تصویری تلگرام به اون اضافه شده. امنیت از مهم‌ترین مشخصه‌های هرگونه ارتباط مجازی هست؛ صدا، تصویر و پیام سه راه اصلی ارتباط مجازی هستن که تنها در صورتی پایدار باقی می‌مونن که امنیت کاربر در اون‌ها برقرار باشه.

از ویژگی‌های مهم تلگرام اینه که امنیت ارتباطی مخاطب به همراه محفوظ نگه داشتن محتوای ارتباط و رمزنگاری اطلاعات مبدا و مقصد کاربر رو تضمین می‌کنه.

دقیقا به همین علت هست که روز‌ به روز به طرفداران تلگرام افزوده می‌شه. با تعاریفی که از قابلیت تماس تصویری تلگرام وقت این رسیده که به شرح فعال سازی تماس تصویری تلگرام بپردازیم.

بیشتر بخوانید
آموزش دیدن پیام های حذف شده تلگرام

فعال سازی تماس تصویری تلگرام

همونطور که پیش از این اشاره شد اولین کاری که برای استفاده از ویدیو کال تلگرام باید انجام بدین، نصب آخرین نسخه منتشر شده از تلگرام و یا آپدیت تلگرامتون هست. طبق اطلاعیه رسمی منتشر شده از پیام رسان تلگرام، توی تاریخ 24 مرداد سال 1399 این قابلیت به تلگرام افزوده شده و با بروزرسانی برنامه به راحتی به این امکان دسترسی پیدا می‌کنین.

برای برقراری تماس تصویری تلگرام می‌تونین وارد صفحه شخصی فرد موردنظر یا پروفایل اون بشین و روی آیکون دوربین که سمت راست و بالای صفحه قرار داره رو لمس کنین. این قابلیت تقریبا توی تمام پیام رسان‌ها مشابه هست و به راحتی تماس رو برقرار می‌کنه.

آپشن‌هایی برای برقراری تماس تصویری تلگرام وجود داره که برخی از افراد به شدت بهشون نیاز پیدا می‌کنن؛ به طور مثال افراد دوست دارن که طی تماس صوتی وارد تماس تصویری بشن یا از حالت تصویر در تصویر تماس تصویری استفاده کنن و گاهی تصویر رو کوچک کنن و گوشه‌ای از صفحه گوشی بذارنش و در همون حین در کانال‌ها و چت‌های دیگه هم باشن. تلگرام تمام این قابلیت‌ها رو برای اجرای ویدیو کال در تلگرام اعمال کرده.

جهت برقراری ارتباط تصویری و ویدیو کال تلگرام لازم هست که علاوه بر نصب آخرین نسخه اندروید یا آیفون، حتما امکان برقراری تماس رو از تنظيمات حریم خصوصی تلگرام فعال کرده باشین. معمولا امکان تماس تصویری به صورت پیش فرض فعال هست، اما بعضی از کاربران خودشون این امکان رو غیر فعال می‌کنن.

ویدیو کال تلگرام هم درست مثل ویس چت، دارای پشتیبانی رمزنگاری End To End هست و در حین برقراری تماس چهار ایموجی در دو طرف تماس وجود دارن که اگر برابر باشن امنیت تماس به صورت کامل برقرار هست.

بیشتر بخوانید
14 روش کسب درامد از تلگرام

یکی از قابلیت‌هایی که طی یک سال اخیر به تلگرام افزوده شد امکان برقراری تماس صوتی گروهی هست؛ همین ویژگی‌ برای تماس تصویری هم وجود داره که در ادامه در این باره بیشتر توضیح داده می‌شه. البته موسسان تلگرام چنین عقیده‌ای دارن که قابلیت‌های بیشتری برای تماس تصویری در آینده روی تلگرام اعمال می‌شه. اگر دوست داشتید که در مورد قابلیت های تلگرام اطلاعات کسب کنید، مقاله ترفند های تلگرام را مطالعه کنید.

چگونه تماس ویدئویی چند نفره ایجاد کنیم؟

چگونه تماس ویدئویی چند نفره ایجاد کنیم -تماس تصویری تلگرام

برای برقراری تماس تصویری گروهی در تلگرام ابتدا باید تماس صوتی برقرار کنین. البته شخص خودتون باید ادمین گروه موردنظر باشین و شما باید فعال کننده تماس باشین. توی مرحله اول باید Create Voice Chat رو لمس کنین و توی مرحله بعد روی گزینه Camera بزنین. آیکون فعال کردن دوربین در پایین صفحه و قسمت چپ قرار داره. فراموش نکنین که برای انجام این فعالیت‌ها حتما باید سازنده گروه یا به اصطلاح ادمین گپ باشین تا بتونین تماس رو مدیریت کنین.

جایگزین تماس تصویری تلگرام

همونطور که گفته شد تقریبا یک سال و چند ماه هست که امکان ویدیو کال تلگرام روی اپلیکیشن‌ اصلی اعمال شده، تا پیش از این معمولا پیام رسان‌های دیگه مورد استفاده عموم قرار می‌گرفتن، به طور مثال ایمو “imo” اولین برنامه‌ای بود که این ویژگی رو ارائه داد. اما منظور ما از جایگزین تماس تصویری قابلیتی هست که روی یک برنامه تلگرام مانند نصب باشه و از پیشوند مخصوص آرم تلگرام (gram) در اون استفاده شده باشه.

ویدوگرام “Vidogram” اپلیکیشنی متکی بر نرم افزار تلگرام هست که امکان تماس تصویری و تماس صوتی معمولی رو به صورت رایگان برای مخاطب فراهم می‌کنه. بصورت مفصل در مقاله بهترین اپلیکیشن تلگرام درباره نسخه های مختلف تلگرام صحبت کرده ایم.

بیشتر بخوانید
۴۰ تا از بهترین ربات‌ های تلگرام

در نهایت باید بگیم، از اونجایی که آپشن ویدیو کال تلگرام روی این برنامه اجرا شده دیگه نیاز به جایگزین این برنامه با پیام رسان‌های مبدل نیست. ضبط تماس تصویری تلگرام، آپشنی است که در بازه زمانی کوتاه به تلگرام پیوسته است و نیاز کاربر را به ویدیو کال رفع کرده است.

تنها خلاء تلگرام رو برای کاربران پر کرده و این مورد نشون دهنده نگاه مسئولانه سازندگان تلگرام به نیاز کاربر هست.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد: 2

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید