ساخت فروشگاه در واتساپ | فروش 10x برابری

در بین اپلیکیشن های محبوب حال حاضر، واتساپ توانسته بعد از فیلتر شدن تلگرام مخاطبان زیادی پیدا کند. همواره توجه طراحان و توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل علاوه بر مردم عادی، به مشاغل و کسب و کارها نیز بوده است.

از اینرو سعی کرده اند تغییراتی در اپلیکیشن های خود اعمال کنند که این مخاطبان را نیز راضی نگه دارند.

توسعه دهندگان واتساپ نیز برای اینکه کسب و کارها بتوانند فروش مستقیم و درون برنامه داشته باشند، ویژگی ایجاد فروشگاه واتساپ را اضافه کردند.

رشد سریع تر با بهره مندی از امکانات

کسب و کارها و شرکت های برای افزایش فروش در واتساپ  خود اقدام به خلاقیت های جذاب در شیوه عرضه و ارتباط با مشتریان می کنند.

بسیاری از ما در دنیای مجازی شاهد این موضوع هستیم. حداکثر استفاده از فضای مجازی و قابلیت های اپلیکیشن های محبوب، کمک می کند کسب و کارهای کوچک به رشد خود ادامه بدهند.

تکنولوژی و کاهش هزینه تبلیغات

رشد تکنولوژی باعث شده راه های ارزان تری برای تبلیغات ابداع شوند. همه گیری گوشی های هوشمند، موجب توجه بیشتر شرکت ها به این حوزه به جای تبلیغات سنتی مانند بیلبوردهای شهری و تبلیغات تلویزیونی شده است.

همیشه در دسترس مشتری بودن امروزه یک مزیت به شمار نمی رود بلکه تبدیل به ضرورتی غیرقابل اجتناب شده است.

قبل هر توضیحی، در نظر داشته باشید که امکاناتی از این دست که مشاغل و اشخاص حقوقی می توانند از آن بهره‌مند شوند، در صورت استفاده از نسخه واتساپ بیزینس امکان‌پذیر است.

پس برای استفاده از قابلیت های بی نظیر این اپلیکیشن برای افزایش فروش محصولات خود ابتدا نسخه بیزینس واتساپ را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید.

معرفی محصولات با کاتالوگ واتساپ

در گذشته در بازارهای سنتی از کاتالوگ برای معرفی بهتر محصولات استفاده می کردند. مشتریان برای اطلاعات دقیق در مورد محصول مورد نظر خود کافی بود نگاهی به کاتالوگ مربوطه بیاندازند. در عرصه فروش این ایده جالبی بود که بسیاری از کسب و کارها برای افزایش فروش خود از آن بهره بردند.

حال در دنیای مجازی نیز شما می توانید با چند کلیک ساده به بخش کاتالوگ محصولات در سایت بروید و مشخصات کالای مورد نظر خود را مشاهده کنید. در روزگاری که همه با گوشی همراه خود سرگرم هستند، بهتر است کاتالوگ های خود را به اپلیکیشن های موبایل منتقل کنید.

با ویژگی کاتالوگ واتساپ این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید، کاتالوگی جذاب از محصولات را از طریق اکانت واتساپ خود به معرض نمایش بگذارید. در ادامه به آموزش ساخت کاتالوگ در واتساپ خواهیم پرداخت.

معرفی محصولات با کاتالوگ واتساپ

اولین مرحله: وارد اپلیکیشن واتساپ بیزینس شوید. بروی علامت سه نقطه در سمت راست بالا ضربه بزنید.  حال شما وارد قسمت تنظیمات شده اید.

 

فروشگاه واتساپ

مرحله دوم: در پنجره تنظیمات از قسمت Business Setting گزینه Catalog انتخاب کنید. سپس گزینه Add Product or Service  را به منظور ایجاد کاتالوگ جدید انتخاب کنید.

 

ایجاد فروشگاه واتساپ

مرحله سوم: حال برای اینکه تصاویر محصول خود را وارد کنید  در قسمت سمت راست پایین صفحه روی نماد Plus ضربه بزنید و بعد از آن گزینه Add Image را انتخاب کنید.

 

کاتالوگ واتساپ

به وسیله یک پنجره پاپ آپ برای شما باز می شود، می توانید به تصاویر موبایل خود دسترسی پیدا کنید. کافی تصویر محصول را از قسمت گالری انتخاب کرده و بارگذاری کنید. برای سرعت بیشتر در ایجاد فروشگاه در واتساپ می توانید تا ده تصویر را به صورت همزمان بارگذاری کنید. پیشنهاد می کنیم از تصاویر با کیفیت و با حجم کم برای این قسمت استفاده کنید.

 

درج توضیحات محصول در فروشگاه واتساپ

مرحله چهارم: در این مرحله باید زیرنویس به محصولات خود اضافه کنید. همچنین بهتر است توضیحات کالا، قیمت و .. برای هر محصول درج کنید.

در پایان برای اینکه فروشگاه واتساپ خود را به طور کامل راه اندازی کنید، کافی است گزینه save را انتخاب کنید.  تبریک می گوییم شما موفق شدید یک کاتالوگ جذاب از محصولات خود را در واتساپ ایجاد کنید.

خب اکنون شما یک فروشگاه واتساپ راه اندازی کرده اید، که مشتریانتان با مراجعه به کاتالوگ واتساپ می توانند از شما محصول خریداری کنند. امکانی که می تواند تاثیر مثبتی در میزان فروش شما و همچنین افزایش رضایت مشتریان بشود.

امکانات فروشگاه واتساپ به همین جا ختم نمی شود و شما با یادگیری استفاده از ویژگی های این اپلیکیشن می توانید راهی جدید و خلاقانه برای بازار کسب و کار خود ایجاد کنید.

اگر یکی از مشتریان شما کاتالوگی از محصول و کالاهای شما درخواست کند، می توانید به روش زیر عمل کنید.

اشتراک گذاری کاتالوگ واتساپ

ابتدا در چت مشتری وارد شوید. از قسمت پایین علامت گیره را لمس کنید و همانطور شاهد هستید قسمت جدیدی به نام Catalog برای شما ایجاد شده است که می توانید کالای مورد نظر مشتری خود را برایش ارسال کنید.

امیدواریم  آموزش ساخت فروشگاه واتساپ برای شما مفید بوده باشید. در مقالات بعدی به شما برای موفقیت بیشتر در فروش از طریق واتساپ کمک خواهیم کرد.

در خواست مشاوره تبلیغات در واتساپ 

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد: 1

پر استفاده ترین خدمات

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ساناز چنگلوایی
    نوامبر 9, 2021 8:53 ق.ظ

    سلام من توی واستاپم یه گروه فروشگاهی زدم و محصولات رو برای فروش گزاشتم.
    ولی فروشی از واتساپ نداشتم

    پاسخ
  • من از فروشگاه واتساپ استفاده میکنم و تعدادی از محصولاتم رو توی اکانت بیزینس فعال کردم. خیلی بازدهی خوبی داشت و همه همکارا تعجب کردن و میپرسن چحوری اینارو ساختی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید