بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی در شکل کلاسیک آن به گونه ای از بازاریابی گفته می شود که از طریق تماس تلفنی انجام می شود. در این روش می توان از طریق گفتگوی تلفنی به معرفی محصولات برای جذب مشتری اقدام نمود. در این روش چون از طریق شنیدن صدا انجام می شود لذا استفاده از کلمات مناسب در شروع مکالمه برای ترغیب مشتری برای ادامه ی مکالمه بسیار با اهمیت است.

در این روش بدون نیاز به حضور فیزیکی می توان تنها از طریق تماس تلفنی با مشتری ارتباط برقرار کرد و با بهره گیری از شیوه های بیانی مناسب به ترغیب مشتری پرداخت. در این روش مرزهای بین المللی حذف می شوند و به راحتی می توان به تبلیغات گسترده تر پرداخت. واسطه ها حذف می شوند و محصول به راحتی به مشتری نهایی می رسد. روش بازاریابی تلفنی توانسته است کسب و کارها را به طور چشمگیری گسترش دهد. بازاریابی تلفنی یکی از کم هزینه ترین شیوه های بازاریابی است.

در بازاریابی تلفنی مهم نیست شغل شما در کدام گروه کسب و کار قرار دارد . ممکن است شما فروشنده یک کسب و کار خانگی باشید یا یک شرکت ارائه خدمات، آنچه اهمیت دارد این است که از طریق بازاریابی تلفن می توانید به سهولت خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید و با آگاه کردن آنها از خدمات خود در مسیر جذب مشتری پیشروی نمایید.

بازاریابی تلفنی به عنوان بازاریابی مستقیم کالاها و خدمات به مشتریان بالقوه تعریف می شود. این روش بازاریابی شامل نزدیک شدن، تماس یا بررسی برای ارزیابی علاقه مشتری و سپس پیگیری برای پیگیری فروش است. بازاریابی تلفنی یکی از موثرترین راه ها برای جذب مشتری و فروش محصولات و ارائه خدمات است

فهرست محتوا مخفی کردن

تعریف بازاریابی تلفنی؟

در شیوه ی بازاریابی تلفنی فرد با برقراری تماس تلفنی با مشتری و مخاطبانی که احتمال زیادی برای خرید محصول مورد نظر دارند اقدام به معرفی محصول و فروش آن می نماید. همچنین می توان از پیام های تبلیغاتی از قبل ضبط شده هم بهره برد. آنچه مهم و ضروری است.

معنی بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی با نام‌های فروش داخلی یا فروش تلفنی نیز شناخته می‌شود و به دلیل ماهیت تهاجمی خود با واکنش شدیدی مواجه شده است. این یکی از محبوب ترین اشکال بازاریابی است که شرکت های مختلف برای ارتباط با مشتریان بالقوه از آن استفاده می کنند.

این فرآیند شامل استفاده از ابزارهای متعدد مانند تماس های تلفنی، فکس، اینترنت و حتی تماس های کنفرانسی برای برخورد با مشتریان است. همچنین شامل موارد فروش است که از قبل ضبط شده و از طریق شماره گیری خودکار از طریق تلفن پخش می شود. برخی از صنایع بیش از سایر بخش ها به بازاریابی تلفنی متکی هستند. اینها می‌باشند.

  • موسسات خیریه
  • گروه های سیاسی
  • نظرسنجی ها
  • تحقیقات بازار
  • درخواست اهداء
  • خدمات مالی
  • سیستم های امنیتی خانه
  • خدمات کابل و اینترنت

فروش تلفنی چیست؟

فروش تلفنی یعنی ارتباط تلفنی با مشتری بالقوه یا تماس تلفنی برای یافتن مشتری بالقوه برای یک محصول. آگاهی داشتن از چگونگی جذب مشتری از طریق بازاریابی تلفنی است. پس حتما قبل از اولین تماس های خود اطلاعات دقیق، مفید و جدیدی در خصوص محصول کسب نمایید و آگاهی خود را از روش های جذب مشتری از طریق ارتباط تلفنی به دست آورید.

به یاد داشته باشید در فروش تلفنی جذب مشتری برای شنیدن خدمات محصول مورد نظر اولین قدم مهم شما می باشد از اینرو لحن شما به عنوان یک بازاریاب تلفنی بسیار مهم است. اطلاع داشتن از روشهای فروش تلفنی برای تشویق مشتری برای خرید یکی از مهمترین موارد برای شروع کار است.

یک بازاریاب تلفنی موفق زمان خود را در مکالمه مدیریت می کند

 

 

بازاریاب تلفنی به چه کسی گفته می شود؟

بازاریاب تلفنی به فردی اطلاق می شود که نمایندگی فروش محصولات یا معرفی محصول و خدمات را از  طریق برقراری ارتباط تلفنی به عهده دارد. مارکتینگ های تلفنی به دو شکل صورت می گیرند:

1-بازاریابی برونگرا یا outbound 

در این روش لیستی از مشتریان بالقوه از قبل تهیه شده تا بصورت دائمی با آنها ارتباط تلفنی برقرار شود و در جریان خدمات جدید محصولات قرار گیرند. لیست این مشتریان توسط بازاریاب های تلفنی یا حضوری جمع آوری شده است.

2-بازاریابی درونی یا Inbound 

در این روش تبلیغ محصولات از طریق رسانه های دیگر در معرض دید مشتریان قرار گرفته است و بازاریابان تلفنی منتظر هستند تا مشتری از طریق ارتباط تلفنی برای دریافت اطلاعات بیشتر از خدمات محصول و خرید اقدام نماید. در این روش بسیار حائز اهمیت است که بازاریاب با دادن اطلاعات مفید و کامل، مشتری را برای خرید محصول ترغیب نماید. در این زمان تلاش کنید تا اطلاعات دقیق و خوبی که در تبلیغ نشان داده نشده به مشتری ارائه دهید و جواب های مناسبی مطابق با خواست مشتری به وی تقدیم کنید. تاکید بر روی مزایای محصول مورد نظر در این زمان در جلب مشتری برای خرید بسیار پر اهمیت است.

 

در بازاریابی تلفنی تن صدای دلنشین در مشتری ایجاد انگیزه برای ادامه مکالمه را بوجود می آورد

 

 

قوانین بازاریابی تلفنی

در برهه ای از زمان، اکثر شرکت های بازاریابی تلفنی چنان مداخله گر شدند که دولت ها مجبور شدند قوانینی را برای محدود کردن فعالیت های نامطلوب آن وضع کنند. برخی از ایالت‌ها گزینه تماس نگیرید دارند که مشترک می‌تواند آن را انتخاب کند تا یک شرکت بازاریابی تلفنی نتواند مزاحم او شود.

در برخی از ایالت ها، قوانین خاصی وجود دارد که یک شرکت بازاریابی تلفنی را از تماس با شماره های خصوصی منع می کند. طبق قوانین فدرال، یک شرکت نمی تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بین ساعات 9:00 شب تا 8:00 صبح به وقت محلی تماس برقرار کند.

این شرکت همچنین نمی تواند در روز یکشنبه یا تعطیلات تماس برقرار کند. برخی از قوانین ایالتی زمان بندی را قبل از ساعت 9 شب و بعد از آن به 8 صبح محدود کرده اند تا مردم عادی مزاحم نشوند.

خصوصیات اخلاقی بازاریابان موفق

بازاریابی مانند هر کسب و کار دیگری نیازمند مشتری مداری است. در روش بازاریابی تلفنی نیاز است تا بدون پرداختن به حاشیه ها در خصوص موارد با اهمیت محصول با مشتری صحبت شود. بسیار با اهمیت است که بازاریاب رفتاری صمیمانه و مودبانه داشته باشد و به سوالات و خواسته های مشتری توجه نماید به طوری که وی را برای خرید محصول ترغیب و وسوسه کند.

یک بازاریاب تلفنی موفق باید اطلاعات خوب و مفیدی از خدمات خود داشته باشد و آنها را به خوبی به مشتری منتقل نماید. یک بازاریاب تلفنی موفق باید مشتری را به محصول مورد نظر علاقمند کند و مشتری نسبت به محصول احساس نیاز پیدا کند و جلوه های خاص محصول را به مشتری یادآوری نماید.

نظم یکی از مهمترین خصوصیات یک بازاریاب تلفنی موفق است. میز کار خود را مرتب نگه دارید و یادداشت هایتان را طبقه بندی کنید تا در زمان مکالمه با مشتری به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. با لحن و صدای دلنشین با مشتری صحبت کنید و این احساس را که شما برای راحتی کار وی با او تماس گرفته اید را به وی منتقل نمایید.

یک چهار چوب مناسب برای مکالمات خود در نظر بگیرید و از بیان موارد اضافی و بی فایده صرف نظر کنید. اطمینان حاصل کنید که در زمان مکالمه با مشتری وی مشغول انجام کار دیگری نباشد و وقت کافی برای صحبت داشته باشد. اطلاعات بیشتری از کار خود برای مشتری ارائه دهید و او را شریک بدانید. از اینکه چندین بار دیگر با مشتری خود تماس بگیرید واهمه نداشته باشید. سعی کنید مکالمات شما مفید، سودمند و کوتاه باشد.

در نهایت یک بازاریاب موفق، مشتری را به سمت خرید محصول پیش می برد.

یک بازاریاب موفق در ساعت کاری از تماس های غیرضروری شخصی اجتناب می کند

 

تکنیک های بازاریابی تلفنی

تکنیک های زیادی برای بازاریابی تلفنی وجود دارد که با توجه به تجربه ی شما هر روز با موارد جدیدی روبرو می شوید که این تجربیات در طولانی مدت شما را در ارتباط با مشتری آماده تر و حرفه ای تر میکند. اما آنچه با اهمیت است اولین جملات بازاریاب برای شروع مکالمه می باشد. ابتدا بدانید که مشتری به چه خصوصیتی در محصول مورد نظر شما بیشتر توجه دارد و سعی کنید تا ان جنبه را بدون اغراق و دروغ برایش بزرگنمایی کنید و اطلاعات بیشتری را در اختیارش قرار دهید.

برای رسیدن به هدف و فروش محصول و خدمات باید برای سوالات احتمالی مشتری، جوابهای خوب و مختصری را پیدا کرد. می توان با تجسم یک ارتباط تلفنی برای مکالمات آمادگی پیدا کرد. می توان خود را بجای مشتری احتمالی فرض کرد و با این تصور می توان به خواسته ی مشتری از خرید این محصول پی برد اینگونه راحت تر می توان در مکالمه ی واقعی با مشتری برخورد کرد. صبوری یکی از اولین نکات مهم در تکنیک های بازاریابی تلفنی است.

اشتیاق به توضیح دادن به مشتری و خوب گوش کردن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سعی کنید در زمان مکالمه با مشتری با اعتماد به نفس و اطمینان از کارایی محصول صحبت نمایید. مشتری از اینکه با فردی صحبت کند که خواسته اش برای وی مهم است لذت می برد و از راهنمایی های خوب استقبال می کند.

در خواست مشاوره و بازاریابی

آرام و پر انرژی باشید

با آرامش و احترام با مشتری رفتار کنید. لبخند شما حتی در زمان مکالمه ی تلفنی هم مشهود است. داشتن تن صدای شاد و پر انرژی هم یکی از تکنیک های یک بازاریاب موفق است. در زمان مکالمه تلفنی با مشتری سرعت صحبت شما تند و شتابزده نباشد و اجازه دهید تا مشتری معنای جملات شما را به خوبی درک کند. لبخند زدن در زمان مکالمه تلفنی با مشتری باعث القا حس صمیمیت میان شما و مشتری می شود

صدای خودتان را ضبط کنید

یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی تلفنی ضبط کردن صدای خودتان است تا بتوانید تغییرات لازم را در زمان مکالمه با مشتری روی صدایتان اعمال کنید. شما با شنیدن صدای ضبط شده  خود متوجه می شوید صدای شما چه حسی را به مشتری القا می کند.

استفاده از زبان بدن

شما حتی می توانید از زبان بدن خود در زمان مکالمه تلفنی بهره ببرید چرا که زبان بدن شما بر روی مکالمه ی شما بسیار اثر گذار خواهد بود از این رو برای مکالمه از هدست استفاده نمایید تا بتوانید به راحتی با زبان بدن خود ارتباط برقرار کنید.

استفاده از کلمات کلیدی مشتری

به کلمات کلیدی دقت نمایید و تلاش کنید تا در زمان مکالمه در زمان های مناسب چندین بار از آنها استفاده کنید. اجازه دهید تا مشتری بداند که شما با خدمات ارائه شده برای مشتری به خواسته آنها ارزش می دهید.

اجتناب از کلمات منفی

از به کار بردن کلمات منفی اجتناب کنید چرا که باعث دلسردی مشتری از خرید خواهد شد همچنین دروغ نگویید چرا که شنیدن ضد و نقیض ها باعث می شود تا مشتری اعتمادش را به محصول از دست بدهد. تمام حواس و تمرکز خود را معطوف به مکالمه تلفنی خود با مشتری نمایید. پس از پایان مکالمه مشتری را رها نکنید و باز هم ماجرا را پیگیری نمایید و از رضایت سایر مشتری ها وی را آگاه کنید. مکالمات طولانی مدت بی نتیجه را به حداقل برسانید.

 

اولین ساعات کاری انرژی شما برای کار بسیار بالاست پس تمرکز خود را بر روی مشترهایی که احتمال پذیرش شما را دارند در اولین ساعات کاری خود قرار دهید.

لیستی از نتایج کار روزانه برای خود تهیه کنید و چارت برنامه ی فردا را برای خود بنویسید.

شنونده خوبی باشید

یک بازاریاب تلفنی موفق 80 درصد از زمان مکالمه با مشتری را به گوش کردن و 20 درصد را برای جلب مشتری اختصاص می دهد چرا که آگاهی از خواسته ی مشتری مسیر شما را برای جذب او افزایش می دهد. در ذهن خود به یک معامله ی برد -برد بیندیشید یعنی شما به مشتری کمک میکنید تا آنچه را می خواهد بیابد و منفعت و خواسته ی مشتری را ارجح بدانید.نکات مهمی که مشتری بیان می کند را یادداشت کنید تا در زمان مناسب با استفاده از همین نکات وی را تحت تاثیر قرار دهید.

مشاور خوبی برای مشتری باشید

خود را یک مشاور خوب برای مشتری قلمداد کنید. از رویدادهای روز در خصوص محصول مطلع باشید تا بتوانید به مشتری خود در انتخاب محصول کمک کنید. مهارتهای خود را هر روز افزایش دهید. یادآوری مزایای محصول، مشتری را برای خرید ترغیب میکند. با مدیر مجموعه مکالمه کنید تا از هدر رفتن زمان خود جلوگیری نمایید.

 

تشکر از مشتری برای اختصاص زمان خود در پایان مکالمه ضروری و با اهمیت است

 

 اشتباهات رایج در فروش و بازاریابی تلفنی

یکی از اشتباهات رایج در فروش و بازاریابی تلفنی تماس های تلفنی شخصی در ساعات کاری است چرا که باعث می شود تا تمرکز شما به عنوان بازاریاب کاهش یابد و زمان شما برای گرفتن نتیجه و پرزنت مشتری کم شود. اطلاعات تکراری و غیر مفید به مشتری ارائه ندهید.

از رقیبان بدگویی نکنید بلکه سعی کنید خود را بهتر از بقیه نشان دهید. از واژه های تخصصی استفاده نکنید که مشتری دچار ابهام نشود. در مقابل اعتراضات مشتری صبور باشید و برایش توضیحات بیشتری ارائه دهید. در صورتی که در پایان خریدی انجام نگرفت، به صورت محترمانه ای از مشتری خداحافظی کنید اما با توجه به مکالمه خود سعی کنید در چند روز آینده مجدد با او تماس بگیرید یا پیام های مختصری برایش بفرستید.

در ابتدای مکالمه از بیان قیمت خودداری کنید بلکه در ابتدا بر روی مزایای محصول برای مشتری تمرکز کنید و سعی کنید تا مشتری نسبت به محصول شما احساس نیاز نماید.

زمانتان را برای مشتری که مطمئن هستید خریدار نیست، هدر ندهید. از شنیدن جواب رد مشتری احساس سرخوردگی نکنید بلکه سعی کنید با مرور مکالمه خود متوجه ایرادات خود بشوید و از تکرار آنها اجتناب کنید.

یکی از اشتباهات رایج بازاریابی تلفنی هدر دادن وقت برای مشتری است که نیازی به خدمات ارائه شده، ندارد

 

کلمات و عبارت های تعارفی مثبت 

همیشه استفاده از کلمات مثبت و پرانرژی باعث می شود تا یک مکالمه لذت بخش باشد. پس تلاش کنید تا با بیان جملات کوتاه در تایید خواسته های مشتری، او را به ادامه ی بحث علاقمند نگه دارید.

کلماتی مانند : عالی است، مطمئنا همینطور است، فوق العاده است ، باعث افتخار ماست، به شما اطمینان میدهم و …. کمک می کند تا در مشتری حس اطمینان به وجود بیاید. با ارزش گذاری بر مکالمات تلفنی با مشتری به او القا می کنید که رضایت و خواسته ی وی برای شما بسیار با اهمیت است و مشتری اگر در این زمان از شما خریدی انجام ندهد به طور حتم در زمانی دیگر اینکار را انجام خواهد داد یا خدمات شما را به دیگران پیشنهاد خواهد کرد.

خاتمه دادن به مذاکره در بازاریابی تلفنی

برای خاتمه دادن به مذاکره بازاریابی تلفنی با بیان خلاصه ای مفید و مناسب از مکالمه تان به وی نشان دهید که باید وارد مرحله ی انتخاب و خرید شود. از مشتری خود بابت وقتی که برای تماس تلفنی شما اختصاص داده، تشکر کنید و چنانچه مشتری برای برقراری ارتباط تلفنی با شما منتظر بوده است از وی بابت صبوری اش قدردانی نمایید.

در زمان مکالمه با مشتری از جملات مثبت استفاده نمایید

سبک های خدمات بازاریابی تلفنی

سبک های خدمات بازاریابی تلفنی به شرح زیر است:

1) پاکسازی پایگاه داده

سبک سرویس پایگاه داده بازاریابی تلفنی برای بازاریابی تلفنی خروجی برای پاکسازی وب سایت با حذف داده های نادرست یا قدیمی و تهیه اطلاعات تماس جدید که در کمپین های آینده بازاریابی تلفنی استفاده خواهد شد، استفاده می شود.

2) تنظیم قرار

سبک خدمات تنظیم قرار در بازاریابی تلفنی برای بازاریابی تلفنی خروجی و ورودی برای ایجاد قرار ملاقات های تلفنی یا حضوری شخصی برای ایجاد فرصت هایی برای فروش استفاده می شود.

3) دعوت به اقدام

سبک خدمات فراخوان در بازاریابی تلفنی معمولاً برای بازاریابی تلفنی خروجی برای دریافت پاسخ از مشتریان استفاده می شود.

4) نظرسنجی

سبک خدمات نظرسنجی بازاریابی تلفنی عموماً برای بازاریابی تلفنی ورودی و خروجی استفاده می شود. هدف آن جمع آوری اطلاعات و داده های مربوط به تحقیقات کیفی از بازارهای هدف خاص است

5) فروش تلفنی

سبک خدمات فروش تلفنی در بازاریابی تلفنی برای بازاریابی تلفنی خروجی و ورودی استفاده می شود. هدف آن انجام معامله فروش تلفنی از طریق گزینه پرداخت کارت اعتباری است.

بانک موبایل برای بازاریابی تلفنی در ایران را چگونه بدست آورم؟

در سامانه ایده‌کاو امکانی فراهم شده است تا با جستجو بتوانیم بانک موبایل اعضای گروه‌های تلگرامی را دانلود کنیم.

چگونگی دانلود بسیار ساده است. حتما ویدئوی زیر را با دقت ملاحظه فرمایید تا بتوانید تا دقایقی دیگر بانک موبایلتون رو دانلود کنید و بازاریابی تلفنی را با اثربخشی بسیار بالایی ادامه دهید. در صورت هر مشکل یا ابهامی، حتما با ما تماس بگیرید.

مهارت های مورد نیاز در بازاریاب تلفنی برای بازاریابی تلفنی

مهارت های مورد نیاز یک بازاریاب تلفنی برای بازاریابی تلفنی موثر به شرح زیر است:

1) صداقت

صداقت صفت مطلوب در انسان است. بهترین فروش توسط افرادی حاصل می شود که در معاملات خود صادق هستند. آنها با مشکلات جزئی مانند مشکلات با مشتریان و لغو سفارش روبرو هستند.

2) سازگاری

یک بازاریاب تلفنی باید در یک روز با افراد زیادی صحبت کند که نظرات، سلیقه ها، ترجیحات و سوالات متفاوتی دارند. او باید سازگار باشد تا بتواند با اشتیاق با هر تغییری روبرو شود.

3) مهارت گوش دادن

گوش دادن یک مهارت مهم در بازاریاب تلفنی است. این ویژگی به گوش دادن به سؤالات، پرسش‌ها، نیازها، نگرانی‌ها و شک‌های فرد کمک می‌کند تا بتواند پاسخ‌های خود را بر اساس ترجیحات شخصی مشتری تنظیم کند.

4) انعطاف پذیری

یک ویژگی ضروری که یک بازاریاب تلفنی باید داشته باشد، سرسختی و قدرت انعطاف پذیری است. شغل بازاریابی تلفنی بسیار غیرقابل پیش بینی است و فرد باید با رفتارهای بی ادبانه و طردهای زیادی روبرو شود. او تنها در صورتی می تواند نقش خود را به موفقیت برساند که به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد که رفتارهای بد و بد را نادیده بگیرد و به کار ادامه دهد.

5) صدا و لحن

یک بازاریاب تلفنی باید با صدای واضح و دقیق صحبت کند تا دیگران بتوانند او را به درستی بشنوند و درک کنند. او باید لحن خود را منطقی و مشتاقانه نگه دارد تا رویکرد او برای دیگران قانع کننده به نظر برسد.

6) انگیزه

یک بازاریاب تلفنی باید انگیزه بالایی داشته باشد زیرا نقش او به گونه ای است که باید دیگران را متقاعد کند که از او خرید کنند. اگر او فاقد این مهارت است، پس چگونه می‌تواند دیگران را متقاعد کند و سرب تولید کند. علاوه بر این، او باید انگیزه داشته باشد تا بتواند با افراد بی‌شماری تماس بگیرد و پس از هر تماس فردی، همچنان شاداب و مشتاق به نظر برسد.

7) یادگیرنده مشتاق

فردی که در بازاریابی تلفنی فعالیت دارد باید برای یادگیری باز باشد. تمایل او هرگز نباید زیر سوال رود زیرا مشخصات شغلی او به گونه ای است که مجبور است در یک روز گفتگوهای متعددی داشته باشد و مراقب یادگیری چیزهای جدید باشد. این تنها زمانی امکان پذیر است که او یک یادگیرنده مشتاق باشد

8) مسلط به کامپیوتر

زمان در حال تغییر است و کار بازاریاب تلفنی شامل تماس های تلفنی و همچنین تماس های وب می شود. اگر یک بازاریاب تلفنی سواد کامپیوتری نداشته باشد، به شغل، نقش و مسئولیت او آسیب می رساند

9) به خوبی سازماندهی شده است

بازاریاب تلفنی باید سازماندهی خوبی داشته باشد تا بتواند همه وظایف خود را به صورت هماهنگ انجام دهد.

مشاغل در بازاریابی تلفنی

تیم بازاریابی تلفنی با افراد حرفه‌ای از یک موقعیت ابتدایی گرفته تا پست‌های حقوقی در مدیریت پر شده است. رایج ترین مشاغل در این زمینه به شرح زیر است:

1) مدیر بازاریابی

او مسئول کمپین بازاریابی و مسئول جذب اعضای تیم، تعیین وظایف مناسب، مدیریت بودجه و تایید مواد مورد نیاز است. این یک نقش رهبری است و مدیر بازاریابی باید دارای مدرک لیسانس در یک موضوع مرتبط با بازاریابی باشد.

 

چندین مدیر بازاریابی بیشتر مطالعه می کنند و به آموزش های پیشرفته یا مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دست می یابند تا بالقوه خود را بیشتر کنند.

2) کپی رایتر

کپی رایتر شخصی است که اسکریپت مکالمات تلفنی در کمپین های بازاریابی تلفنی را می سازد. این شامل ایجاد مواد بازاریابی مختلف با محتوای همه کاره است. این شامل کاغذهای سفید، کتاب های الکترونیکی، وبلاگ ها، متن وب سایت و کپی تبلیغاتی است.

نویسنده باید دارای مدرک لیسانس در بازاریابی، روانشناسی، ارتباطات، روزنامه نگاری یا انگلیسی باشد. او باید مجموعه‌ای از نمونه‌های کار داشته باشد که تجربه و توانایی او را در انجام کار نشان دهد

3) همکار تلفنی

نقش یک همکار تلفنی شامل کار از طریق تلفن برای ایجاد اولین تماس با مشتری است. این کار به تجربه زیادی نیاز ندارد زیرا یک همکار تلفنی با دیدن معیارهای اندازه گیری، اسکریپت های بازاریابی و اطلاعات حاصل از تحقیق و توسعه برند، همان را به دست خواهد آورد.

تحصیلات کاردانی تلفنی شامل مدرک یا در حال اخذ مدرک در زمینه بازاریابی، روانشناسی، ارتباطات یا تجارت است. اگر چه آنها به تجربه کاری زیادی نیاز ندارند در صورتی که یک نامزد بالقوه آن را داشته باشد، پس از آن رفتار ترجیحی نسبت به دیگران دریافت می کند.

نقش و مسئولیت های بازاریابی تلفنی

نقش ها و مسئولیت های بازاریابی تلفنی به شرح زیر است:

  • ارائه مذاکرات آماده فروش
  • توصیف محصول و خدمات به مشتریان بالقوه و موجود برای فروش
  • تبلیغ و توضیح اطلاعات فنی مرتبط با محصولات و خدمات از طریق تماس با افراد یا نهادهای تجاری از طریق تماس تلفنی یا تماس اینترنتی
  • پاسخگویی به سوالات مشتری در مورد کالا و خدمات
  • به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام، آدرس، نحوه پرداخت و نگهداری سوابق در پایگاه داده مشتریان
  • نگهداری سوابق در مورد تماس با مشتری
  • شناسایی مشتریان بالقوه و جمع آوری نام، آدرس و شماره تماس آنها از منابع مختلف مانند کارت های پاسخ، دایرکتوری تلفن و لیست خرید سایر شرکت ها
  • تولید محتوا برای ارائه های فروش
  • پاسخگویی به تماس های مشتریان بالقوه
  • پاسخگویی به مکاتبات مشتریان از طریق نامه یا تماس تلفنی
  • تماس های بعدی برای تبدیل شدن مشتری بالقوه به مشتری
  • برنامه ریزی قرار ملاقات با مشتریان بالقوه
  • حضور در سخنرانی های فروش
  • نگهداری سوابق حساب های مشتریان
  • نظارت بر روندهای در حال تغییر و شرایط فعلی در بازار

 

تکنیک های بازاریابی تلفنی

فرآیند بازاریابی تلفنی برای موفقیت در چنین شرایط رقابتی به یک تکنیک مؤثر نیاز دارد. اینها به شرح زیر است:

  • قبل از برقراری تماس با محصول یا خدمات به طور کامل اطلاعات کسب کنید
  • اطلاعات باید مشخص باشد و شامل مشخصات، مزایا و ضمانت باشد
  • از زبان طبیعی و مستقیم استفاده کنید تا مشتریان به راحتی شما را درک کنند
  • تماس را ضبط کنید و به آن گوش دهید
  • اکنون تماس خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید دفعه بعد بهبودهای قابل قبولی داشته باشید
  • هماهنگی با سایر بخش ها
  • در طول مکالمه روی حرکات بدن تمرکز کنید. این یک واقعیت است که مردم در انتهای دیگر نمی توانند شما را ببینند، اما می توانند لبخند و گرمای شما را به راحتی احساس کنند.
  • خیلی سریع یا خیلی آهسته صحبت نکنید. سرعت متوسط ​​را حفظ کنید
  • با درک تفاوت های ظریف گفتار مشتری و تنظیم کلمات و حرکات بر اساس آن، رابطه بهتری ایجاد کنید.
  • سوالات مرتبط بپرسید
  • برای به دست آوردن بینش مفید، صرف تجزیه و تحلیل داده ها کنید

 

مزایای بازاریابی تلفنی

مزایای بازاریابی تلفنی به شرح زیر است

1) ارتباط انسانی

بازاریابی تلفنی شامل تعامل انسانی است که ارتباط ایجاد می کند و به تولید و فروش سرنخ کمک می کند

2) انعطاف پذیری

یک مزیت اساسی بازاریابی تلفنی این است که بسیار انعطاف پذیر است. آماده است تا نیازها و خواسته های مشتری را شناسایی و درک کند و بر اساس آن عمل کند. نظرسنجی ها برای شناخت و به روز رسانی تقاضاهای در حال تغییر پایگاه مصرف کننده انجام می شود تا شرکت ها بتوانند همگام با خواسته ها و نیازهای پایگاه مشتری خود به جلو حرکت کنند.

3) خدمات مشتری

بازاریابی تلفنی به ایجاد یک پایگاه مشتری قوی کمک می کند که وفادار باشد و سفارشات تکراری را تسهیل کند. این مزیت ارائه خدمات عالی و نفوذ به بازارهای جدید را دارد.

4) باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود

بازاریابی تلفنی ابزاری ارزشمند برای شرکت‌های تجاری کوچک محسوب می‌شود، زیرا تماس مستقیم از طریق تماس‌های وب و تماس‌های تلفنی به آن در صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک می‌کند.

5) هزینه را به حداقل می رساند

واحدهای تجاری کوچک از بازاریابی تلفنی برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان استفاده می کنند. هزینه های انجام شده در حین فروش میدانی بسیار بیشتر از هزینه های انجام شده در فرآیند بازاریابی تلفنی است و به همین دلیل است که برای واحدهای تجاری سودمند است.

6) نتایج را مقایسه کنید

یکی از مزیت های بازاریابی تلفنی این است که از طریق این فرآیند می توان اثربخشی تبلیغات را شناخت و اندازه گیری کرد. شرکت بازاریابی تلفنی می تواند نتیجه را با موارد قبلی مقایسه کند تا بر اساس این نتایج برنامه ریزی کند

معایب بازاریابی تلفنی

معایب بازاریابی تلفنی به شرح زیر است:

  • دولت ها برای مهار شور و شوق بیش از حد بازاریاب های تلفنی و محدود کردن فعالیت های کسانی که از ابزارهای غیرقانونی استفاده می کنند، اقدامات سختی انجام می دهند.
  • بازرسی قبل از خرید از طریق بازاریابی تلفنی امکان پذیر نیست و اکثر مردم با این مفهوم راحت نیستند
  • چنگ بی وقفه باعث شده است که بسیاری از مردم تمایلی به بازاریابی تلفنی نداشته باشند
  • مصرف کنندگان تماس های ناخواسته را بررسی می کنند و از این میان تماس های اولیه متعلق به بازاریاب های تلفنی است
  • محدودیت شدید بازاریابی تلفنی این است که هیچ تماس بصری با مشتریان وجود ندارد
  • استخدام یک شرکت برای بازاریابی تلفنی کنترل یک شرکت را کاهش می دهد زیرا به اندازه شرکت استخدام شده انگیزه نخواهد داشت.
  • استخدام یک شرکت خارجی برای بازاریابی تلفنی می تواند برای یک نهاد تجاری گران تمام شود
  • مکالمات تلفنی حافظه کوتاه تری دارند و هیچ اثر ماندگاری ندارند

منبع

این مقاله جهت پیشرفت بازاریابی کسب‌وکارها در ایده‌کاو ترجمه شده است. برای مشاهده اصل این مقاله، لطفا این آدرس را مشاهده فرمایید.

جمع بندی

در یک کسب و کار موفق مانند بازاریابی تلفنی آنچه حائز اهمیت است احترام و مشتری مداری است. بازاریابی تلفنی یکی از شیوه های موثر برای معرفی محصولات به مشتری است و چنانچه با آگاهی از علم روز و دانش کافی انجام گیرد بسیار نتیجه بخش خواهد بود. مدیریت زمان در زمان مکالمه با مشتری کمک می کند تا نکات مهم و ضروری را در زمان مناسب ارائه دهید و مشتری را برای خرید ترغیب نمایید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد: 0

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید