آموزش واتساپ بیزینس

اموزش واتساپ بیزینس

واتساپ بیزینس اپلیکیشنی هست که هر کسب‌وکاری در ایران حتما باید نسخه‌ای از آن را برای ارتباط با مشتریانش داشته باشد. از آنجایی که واتساپ در ایران بسیار فراگیر شده است، مشتریان به دنبال آن هستند که برای ارتباط با واحد فروش و پشتیبانی و ارتباط مستقیم، از واتساپ بیزینس استفاده کنند.

در این مقاله آموزش واتساپ بیزینس آورده شده است. البته از آنجایی که بحث واتسان و تبلیغات در آن بسیار گسترده است، پیشنهاد می‌کنم مقالات دیگر را نیز ملاحظه فرمایید.

تفاوت واتساپ بیزینس با واتساپ عادی در چیست؟

چند سالی هست که واتساپ نرم‌افزار دیگری با نام واتساپ بیزینس را ارائه کرده است که هرچند از نظر پایه و اساس همان واتساپ عادی است، اما قابلیت‌هایی را در آن پیش‌بینی کرده است که دریافت کنندگان پیام بتوانند با آن کسب‌وکاری که پیام را ارسال کرده است، ارتباط بهتری برقرار کنند.

همچنین چناچه قصد ارسال پیام انبوه در واتساپ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از واتساپ بیزینس استفاده کنید. با این رویکرد، واتساپ چنین برداشت می‌کند که شما کسب‌وکاری هستید که نیاز به برقراری ارتباط با مخاطبینتون دارید. لذا اگر از حالت عادی پیام‌های بیشتری ارسال کنید، محدودیت‌های کمتری برای شما قائل می‌شود.

چرا باید از آموزش واتساپ بیزینس استفاده کنیم؟

اولین دلیل و مهمترین دلیل، زمانی هست که می‌خواهید پیام انبوه در واتساپ ارسال کنید. با استفاده از واتساپ بیزینس رسما به واتساپ اعلام می‌کنیم که ما کسب‌وکار هستیم. لذا بیشتر از حالت عادی برای مخاطبین پیام ارسال می‌کنیم و قرار نیست که کسانی که ما برای آنها پیام ارسال می‌کنیم تلفن ما رو ذخیره کرده باشند. مثلا شما تلفن شرکتی که کار سرویس خودرو را انجام می‌دهد را معمولا ذخیره نمی‌کنید اما این شرکت، به صورت دوره‌ای پیام‌های اطلاع‌رسانی ارسال می‌کند.

دومین دلیل، امکاناتی هست که در واتساپ بیزینس وجود دارد تا کسب‌وکارها بتوانند ارتباطاتشون رو با مخاطبینشون رو بهتر مدیریت کنند. مثلا می‌توانیم آدرس وب‌سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارمون رو در پروفایل واتساپ بیزینس قرار دهیم و یا به صورت خودکار در پاسخ به پیام‌هایی که از طرف مخاطبینمون میاد، پیام‌هایی رو ارسال کنیم تا انتظار به پاسخ رو در مشتریان بهتر مدیریت کنیم. در بخش امکانات واتساپ بیزینس، بیشتر به این موارد اشاره می‌کنیم.

سومین دلیل این است که در واتساپ بیزینس می‌توانیم با شماره تلفن ثابت (همان شماره تلفن فروشگاه، شرکت و یا ….) ثبت نام رو انجام دهیم. لذا عملا می‌توانیم وابستگی کسب‌وکار رو به جای شماره موبایل به تلفن ثابت در واتساپ مرتبط کنیم. این کار به نگرش مثبت مخاطبین ما بیشتر کمک می‌کند.

آیا با شماره تلفن ثابت هم می‌توان در واتساپ بیزینس ثبت نام کرد؟

بله، یکی از مهمترین تفاوت‌های واتساپ بیزینس نسبت به واتساپ عادی، آن است که به جای شماره موبایل می‌توانیم، با شماره ثابت در واتساپ ثبت نام کنیم.

با این روش به جای اینکه پیامک برای کد تایید از طرف واتساپ ارسال شود، تلفن ثابت ما زنگ می‌‌خورد و کد  تایید به صورت پیام صوتی پخش می‌شود و از ما می‌خواهد تا آن را وارد کنیم.

واتساپ بیزینس چه امکاناتی دارد؟

واتساپ بیزینس امکانات جذابی دارد که در قالب بخش‌های زیر آنها را تفکیک می‌کنیم. از آنجایی که یافتن این امکانات در واتساپ بیزنیس در موبایل بسیار آسان هست، لذا تنها به بیان این امکانات می‌پردازیم

پروفایل کسب‌وکار

کسب‌وکارها چنانچه بتوانند در پروفایل خوب به خوبی نوع خدماتی که ارائه می‌دهند را بیان کنند، مخاطبین و مشتریان آنها بهتر می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

پروفایل کسب‌وکار شامل نام شما، عنوان کسب‌وکارتون، نوع کسب و کار که در چه حوزه و یا حوزه‌هایی قرار می‌گیرد، آدرس، ساعات کار، ایمیل و دو آدرس وب که می‌تواند آدرس وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی باشد.

کاتالوگ

در قسمت کاتالوگ می‌توانید برای هر محصولتون اطلاعات زیر را فراهم کنید:

عکس

نام

توضیحات

لینک به وب سایت یا آدرسی در شبکه‌های اجتماعی

کد محصول تا انتخاب آن راحت‌تر انجام شود

و گزینه‌ای برای پنهان کردن محصول تا چنانچه فعلا موجودی ندارید، دیگر به مخاطبینتون نشان ندهد.

برچسب‌ها (لیبل‌ها)

برای اینکه پیام‌هایی که بین ما و مخاطبینمون رد و بدل شده است، را بتوانیم دسته بندی کنیم تا بعدا راحت‌تر آنها را بازیابی کنیم، از برچسب یا لیبل برای پیام‌ها استفاده می‌کنیم. در واتساپ بیزینس یکسری لیبل‌ها از قبل تعریف شده هست مانند:

  • مشتری جدید (New Customer)
  • سفارش جدید (New Order)
  • پرداخت معوق (Pending Payment)
  • پرداخت شده (Paid)
  • سفارش کامل شده (Order Complete)

پیام‌های خودکار

  • پیام در دسترس نبودن

زمانی که در پیام در زمانی از سمت مشتری ارسال شود که جزء ساعات کاری نباشد ویا در اپلیکیشن مشخص کرده باشیم که در حال حاضر در دسترس نیستیم، این پیام به صورت خوکار ارسال می‌شود.

  • پیام خوشامدگویی

چنانچه مخاطب برای اولین بار برای ما پیام ارسال کرده باشد و یا پس از مدت زمانی طولانی مجدد برایمان پیام ارسال کرده باشد، پیام خوشامدگویی ارسال می‌شود.

  • پاسخ‌های سریع

می‌توانیم کلیدهایی رو تعریف کنیم که با زدن آنها، پیام‌های مشخص برای مخاطبین ارسال شود و دیگر نیاز نباشد تا متن‌های یکسانی رو هر بار تایپ کنیم

آیا می‌توان بیش از یک واتساپ بیزینس را در یک گوشی موبایل نصب کنم؟

بله, می‌توان در گوشی موبال، ده‌ها واتساپ بیزنس رو نصب کرد و همه آنها را هم ومدیریت کرد. برای اینکه با چگونگی انجام نصب بیش از یک واتساپ بیزینس روی یک موبایل آشنا شوید، لطفا توضیحات زیر رو گام دنبال کنید.

بهترین برنامه برای تبلیغات در واتساپ بیزینس چیست؟

استفاده از پیام‌رسان واتساپ برای ارسال پیام انبوه، باتوجه به فراگیر شدن واتساپ در ایران، بسیار اهمیت یافته است.

در ویدئویی که در زیر امده است، بسیاری از موارد برای ارسال پیام انبوه در واتساپ آمده است. در این ویدئو نحوه نصب و ارسال پیام انبوه در واتساپ با نرم‌افزار Bulk WhatsApp Sender آمده است که پیشنهاد می‌کنم حتما ملاحظه فرمایید.

 

 

چگونه می‌توانم بخشی از بانک شماره واتساپ بیزینس رو رایگان دانلود کنم؟

در ویدئویی که در زیر آمده است، با مثالی که ارائه می‌شود، در idekav.com جستجو می‌زنیم و گروه‌های تلگرامی مرتبط با کسب‌وکارمون رو پیدا می‌کنیم. همچنین نحوه استفاده از اپلیکیشن اندروید ایده‌کاو، برای دانلود رایگان بانک شماره واتساپ اضافه شده به سبد خرید نیز  آورده شده است.

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد: 0

پر استفاده ترین خدمات

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید