آموزش فروش در واتساپ

برای اینکه در هر درخواست خرید خود از مشتری موفقیت کسب کنید، باید ابتدا  به درستی در مورد ارتباط اولیه و تاثیرگذاری بر مخاطب خود آموزش ببینید. شبکه های اجتماعی موجب شده اند، خریداران احتمالی بیشتر از پیش در دسترس سازمان ها قرار داشته باشند. هوشمندی در استفاده از ابزارهای دیجیتال همواره به نفع کسب و کارها خواهد بود.

شبکه اجتماعی واتساپ به دلیل فیلتر نبودن در ایران مخاطبان زیادی دارد. به عبارتی بستری مناسب است برای اینکه کسب و کار خود را به دیگران نشان دهید. حال تصمیم با شما است که برای فروش در واتساپ اقدامی می کنید یا نه؟

در مقاله آموزش فروش در واتساپ سعی داریم به کسب و کارهای کوچک و بزرگ که در شرایط فعلی از رونق خوبی برخوردار نیستند کمک کنیم به صورت حرفه ای در واتساپ شروع به فعالیت و فروش کنند. ابتدا توضیح مختصری از اپلیکیشن واتساپ خواهیم داد و در ادامه تکنیک های فروش در این شبکه اجتماعی پر مخاطب را شرح می دهیم.

چرا کسب و کارها باید به فروش در واتساپ نگاه جدی تری داشته باشند؟

تا سال های پیش ، تلگرام محبوب ترین اپلیکیشن در بین ایرانیان بود، اما با فیلترینگ به یکباره کاربران ایرانی به اجبار مجبور به کوچ از این برنامه شدند. با عرضه آپدیت های واتساپ، رفته رفته کاربران تمایل به استفاده از این برنامه پیدا کردند. بعد از عرضه عمومی نسخه بیزینس واتساپ شرکت های زیادی به فکر شروع فعالیت شغلی خود در این برنامه افتادند.

واتساپ در حال حاضر فعال ترین شبکه اجتماعی در زمینه ارسال پیام در ایران می باشد. پیام های ارسالی شما از طریق این شبکه اجتماعی در کمتر از یک دقیقه از سمت کاربر دیده می شود و این نشانه ای از پتانسیل بالای واتساپ برای بازاریابی و فروش محصولات  و خدمات است.

فضای عالی واتساپ برای پشتیبانی

یکی دیگر از مزیت های بسیار خوب واتساپ، ویژگی های منحصر به فرد آن برای پشتیبانی از خدمات و محصولات می باشد. ارتباط راحت و سریع با مشتریان از طریق این برنامه کمک می کند کاربران تجربه خوبی از همکاری و خرید از شرکت ها داشته باشند. از اینرو احتمال خرید مجدد و استفاده دوباره از خدمات افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید
افزایش تعداد اعضای گروه واتساپ بیش از 256

آموزش فروش در واتساپ

برقراری و ایجاد اولین ارتباط با مشتریان

همه کسانی که در امر فروش فعالیت می کنند، مطلع هستند که ایجاد ارتباط اولیه چقدر سخت است. مشتریان احتمالی شما همین مردمی هستند که در خیابان های شهر در حال رفت و آمد هستند و هیچ شناختی نسبت به برند و محصولات شما ندارند. حال تصور کنید چقدر مشکل خواهد بود اگر بدون آگاهی قبلی بخواهید آن ها را برای استفاده از محصولات و خدمات خود متقاعد کنید.

آموزش های زیادی برای ارتباط اولیه صحیح با افراد مختلف وجود دارد و ما در اینجا سعی در آموزش این نکات به شما را نداریم. اما بهتر است بدانید امروزه بسیاری از شرکت ها در کشورهای مختلف جهان از واتساپ برای ایجاد ارتباط با مردم بهره می برند. چگونه؟ در ادامه به شما با مثالی توضیح می دهیم.

برندی تصمیم به برگزاری مهمانی برای شروع کمپین خود می گیرد. استراتژی آنها تبلیغات و اطلاع رسانی به افراد جامعه است. این برند تنها راه دریافت کارت دعوت و ثبت نام در این مهمانی را ارسال پیام با ذکر نام به واتساپ شرکت اعلام می کند. در کمال تعجب بیش از هزار نفر به واتساپ این شرکت پیام ارسال می کنند و خواستار ثبت نام و حضور در مهمانی شرکت می شوند.

با این کمپین شرکت موفق شد اولین ارتباط خود با مشتریان را از طریق واتساپ برقرار کند و 1000 مشتری احتمالی برای فروش محصولات خود پیدا کند. تحقیقات نشان داده افرادی که خود اولین پیام را به کسب و کاری ارسال می کنند، احتمال اینکه در پیام های بعدی واکنش مثبت نشان دهند بسیار بیشتر است.

اینکه افراد با علاقه خود شروع به ارتباط و یا مشاوره با شما کنند، امری با ارزش است که واتساپ در رسیدن به آن کمک می کند.

بیشتر بخوانید
افزایش تعداد اعضای گروه واتساپ بدون روت

چطور از وضعیت (Status) واتساپ برای افزایش فروش استفاده کنیم

وضعیت واتساپ مانند ویژگی استوری در اینستاگرام است. شما می توانید رویداد های لحظه ای و کمپین های خود را از طریق این ویژگی اطلاع رسانی کنید. کمک بزرگ دیگر این ویژگی برای موفقیت فروش در واتساپ این است که فقط افرادی که شماره آنها را ذخیره کرده اید و آنها نیز نام و شماره شما را در لیست خود دارند، می توانند وضعیت شما را مشاهده کنند. از اینرو شما می توانید محتوای اختصاصی برای آنها تولید کنید و در وضعیت واتساپ خود به اشتراک بگذارید.

به طور مثال می توانید اگر قصد عرضه و خدمت جدیدی را دارید، ابتدا وضعیت خود را فقط برای مشتریان قدیمی خود قابل نمایش کنید، تا از اعتماد قبلی آنها به برند خود تشکر کرده باشید. همین شیوه را برای تخفیف های فصلی و مناسبتی نیز می توانید پیاده کنید.

استفاده از پیام های آماده و اتوماتیک برای صرفه جویی در وقت

پاسخگویی سریع به مشتریان واتساپ

یکی دیگر از کارهای مهم در امر فروش در واتساپ، رسیدگی به پیام های مشتریان در اسرع وقت می باشد. واتساپ ویژگی دیگری دارد که از طریق آن می توانید پیام های از قبل آماده شده برای مشتریان خود ارسال کنید تا سرعت پاسخگویی افزایش پیدا کند و وقت بیشتری نیز برای نیروهای پشتیبان و فروش خود ذخیره کنید. با کمک این ویژگی می توانید حتی در زمان هایی که امکان پاسخگویی را ندارید، پاسخگوی مشتریان خود باشید.

در نهایت برای فروش در واتساپ مانند هر بستر دیگری نیاز است که بسیاری از این ویژگی ها را امتحان کنید و بر اساس حیطه فعالیت برند و کسب و کار خود تصمیم به تمرکز به بخش هایی خاص از آن را بگیرید. همچنین ما مقاله برای آموزش روش های تبلیغات گسترده در واتساپ ارائه کرده ایم که برایتان مفید است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد: 18

پر استفاده ترین خدمات

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام امکانش هست برای بازاریابی و فروش در واتساپ ویدئو قرار بدین؟

    پاسخ
    • محمد علی زارع چاهوکی
      ژوئن 5, 2022 2:20 ق.ظ

      درود
      پیشنهاد میکنم اینستاگرام ایده کاو را دنبال کنید. ویدئو هایی درباره فروش در واتساپ بارگزاری شده است.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید