راهنمای کسب و کار در واتساپ

مزایای زیاد نسخه بیزینس واتساپ موجب شد که بسیاری از افراد و کسب و کارها به دنبال یادگیری استفاده از قابلیت های آن بیافتند. ما سعی کرده ایم در این مطلب راهنمایی های لازم برای رشد کسب و کار در واتساپ را به شما ارائه دهیم. واتساپ بیزینس ورژنی از اپلیکیشن واتساپ است که به شما کمک می کند فعالیت شغلی حرفه ای خود را از طریق آن انجام دهید.

اگر نمی دانید در مورد نسخه واتساپ بیزینس چیزی نمی دانید، پیشنهاد می کنیم ابتدا  مقاله بازاریابی در واتساپ را مطالعه کنید.

راهنمای کسب و کارها در واتساپ

حساب تجاری واتساپ در نگاه اول تفاوت چندانی با واتساپ نسخه اصلی ندارد. ویژگی هایی مانند ارسال و دریافت پیام های چند رسانه ای، چت گروهی، برقراری تماس رایگان و … در هر دو نسخه وجود دارد.  اما وی

ویژگی هایی مانند مرتب سازی و ارسال اتوماتیک پیام ها و … فقط در واتساپ بیزینس وجود دارد.

آموزش روش ساخت و استفاده از حساب تجاری واتساپ

ابتدا باید نسخه واتساپ بیزینس را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. این اپلیکیشن هم ورژن مخصوص اندروید و هم آی او اس دارد. بعد از نصب برنامه باید شروع به ثبت نام کنید.

بدین منظور شماره همراه خود را وارد کنید و منتظر کد تایید واتساپ باشید. بعد از تایید کد از طرف اپلیکیشن، نام و نشان تجاری خود را وارد کنید.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نام تجاری که در این قسمت وارد می کنید غیرقابل تغییر است.

بعد از طی کردن دو مرحله بالا محیط واتساپ برای شما قابل مشاهده خواهد بود.  حال برای کامل کردن مراحل ساخت اکانت بیزینس واتساپ مراحل زیر را انجام دهید.

از طریق گزینه More options به قسمت settings رفته، بعد از آن گزینه Bussiness settings را انتخاب کرده و در آخر روی Profile ضربه بزنید.

واتساپ بیزینس

در این قسمت می توانید آدرس اینترنتی، بیوگرافی، ساعات کاری و ایمیل خود را اضافه کنید.  بعد از تکمیل اطلاعات در صورتی که کسب و کار در واتساپ شما با توجه به اطلاعات داده شده احراز هویت گردد، یک نشانگر سبز به معنی تایید صاحب رسمی حساب دریافت می کنید.

با گذراندن مراحل بالا می توانید شماره تلفن این واتساپ خود را در اختیار مشتریان فعلی و احتمالی خود قرار دهید و یک ارتباط عمیق تر را با آن ها آغاز کنید. زیرا مشتریانی که از طریق این حساب به شما پیام می دهند متوجه می شوند که با یک کسب و کار معتبر در حال تعامل می باشند.

 

امکانات و ویژگی های ایجاد کسب وکار در واتساپ

  • پیام خودکار به مشتریان خود بفرستید

با ویژگی Greeting Message می توانید به مشتریان قدیمی که مدت طولانی با شما ارتباط نداشته اند و یا افرادی که اولین بار است به شما پیام می دهند، پیام اتوماتیک ارسال کنید. این ویژگی سرعت شما را در پاسخگویی چندین برابر می کند و هر فردی را شگفت زده خواهد کرد. با این ویژگی درصد افرادی که به علت عدم پاسخگویی و یا تاخیر در آن از همکاری با مجموعه شما منصرف می شوند را کاهش می دهید.

  • ویژگی Away Messages و زمانبندی در ارسال پیام ها

با استفاده از این ویژگی می توانید به راحتی پیام های خود را در زمانبندی تعیین شده برای مخاطبان خود بفرستید. این ویژگی کمک می کند تا در زمانی که در محل کار خود نیز حضور ندارید، همچنان برای ارتباط سازی و در نهایت افزایش فروش خود تلاش کنید.

ویژگی Quick Replace در موفقیت کسب و کار در واتساپ چه نقشی دارد؟

 

راهنمای ایجاد کسب و کار در واتساپ

حتما با قسمت سوالات پرتکرار در پیجهای اینستاگرامی و سایت های اینترنتی برخورد کرده اید؟ دسته ای از سوالات که معمولا تعداد زیادی از مخاطبان و مشتریان با آن روبرو می شوند. با این ویژگی شما می توانید سوالات متداولی که معمولا مشتریان از شما می پرسند را دسته بندی کنید. تا سرعت در پاسخگویی به نیاز آنها افزایش پیدا کند.

تفکر و پیش بینی یکباره شما باعث صرفه جویی در زمان کارمندانتان خواهد شد. و به همین شکل تعداد افرادی که توسط مجموعه شما راهنمایی می شوند زیاد می شود.

با کمک این امکان مفید می توانید تا 50 پاسخ را آماده کنید.

ویژگی جذاب دیگر واتساپ بیزینس که شما کمک می کند پیام های خود را ساماندهی کنید.  در بسیاری از اوقات به خصوص در زمان هایی که در کمپین های تخفیفی قرار دارید رسیدگی به خیلی از سوالات و درخواستهای کاربران بسیار مشکل خواهد بود با این ویژگی می توانید پیام مورد نظر را علامت گذاری کنید تا اسرع وقت به آن پاسخ دهید. همچنین این امکان موجب می شود، پاسخ به پیام های مهم را فراموش نکنید و رضایت بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنید.

ویژگی های دیگری نیز در این نسخه از اپلیکیشن واتساپ وجود دارد که در مقالات بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

در خواست مشاوره تبلیغات در واتساپ 

 

مقالات مرتبط که بهتر است مطالعه کنید:

  1. تبلیغات در واتساپ +هزینه تبلیغات در واتساپ
  2. ارسال پیامک تبلیغاتی واتساپ + ویدئو آموزشی
  3. واتساپ بیزینس چیست؟
  4. آموزش فروش در واتساپ
  5. ساخت فروشگاه در واتساپ | فروش 10x در واتساپ
  6. راهنمای کسب و کار در واتساپ

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد: 17

پر استفاده ترین خدمات

پست های مرتبط

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید