چگونه در واتساپ تبلیغ کنیم

چگونه در واتساپ تبلیغ کنیم

واتساپ به دلیل نرخ بالای کاربرانش در جهان، تبدیل به زیرساخت اصلی ارسال پیام برای بسیاری از کسب‌وکارها شده است. از انجایی که واتساپ بر خلاف تلگرام کاربرانش را با شماره تلفنشان می‌شناسد و عملا نام کاربری که در تلگرام وجود دارد در واتساپ همان شماره موبایل هست، از این رو با داشتن بانک شماره موبایل، می‌توانیم تبلیغات گسترده در واتساپ  خودمون رو کاملا اثربخش به مخاطبینمون ارسال کنیم. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی با چگونگی ارسال تبلیغات در واتساپ، در این مقاله همراه ما باشید.

مشاوره در خصوص بانک شماره واتساپ

آیا تبلیغات در واتساپ اثربخش هست؟

مسلما تبلیغات در واتساپ نسبت به سایر روش‌های ارسال تبلیغ مستقیم به مخاطبین، مانند تماس تلفی، پیامک، پیام صوتی و ایمیل مارکتینگ اثربخشی بالاتری دارد. مزیت عمده دیگری تبلیغات در واتساپ برای کسب‌وکارهای کوچک، رایگان بودن آن می‌باشد. مزیت واتساپ نسبت به پیامک که با پنل‌های پیامکی ارسال می‌شود، آن است که علاوه بر متن مثلا می‌توانید ویس بفرستید و مخاطبین ما این امکان را دارند تا مستقیما از طریق همان پنلی که پیام ما را دریافت کرده‌اند، سؤال خود را به صورت متنی یا با ویس ارسال کنند.

البته انتخاب جامعه هدف مناسب و ارسال محتوای مناسب در ارسال تبلیغات در واتساپ، برای اثربخش بودن آن، بسیار اهمیت دارد.

روش‌های ارسال تبلیغات در واتساپ چیست؟

در واتساپ، 4 روش برای تبلیغات گسترده وجود دارد:

  1. لیست انتشار
  2. استتوس (status)
  3. گروه‌های واتساپی
  4. ارسال پیام مستقیم

در این میان، استتوس، آسان‌ترین روش برای تبلیغات گسترده است. اما مسلما فقط افرادی استتوس ما رو مشاهده می‌کنند که ما جزء مخاطبین آنها باشیم.

لیست انتشار هم روش بسیار ساده و فوق‌العاده اثربخشی است. اما مشابه استتوس، تنها پیام ما بدست افرادی می‌رسد که ما رو در لیست مخاطبینشون اضافه کرده باشند. مزیت لیست انتظار نسبت به استتوس آن است که لیست انتشار مشابه پیامی عادی به دست مخاطب می‌رسد و سریعا دیده می‌شود.

اما استتوس مشابه استوری در اینستاگرام، تنها به افرادی نشان داده می‌شود که به بخش استتوس واتساپ خودشون برند و استتوس‌ها رو مشاهده کنند. ایجاد گروه در واتساپ و افزودن مخاطبینی که ما رو نمی‌شناسند رو اصلا توصیه نمی‌کنم. چون گروه‌های واتساپی با گروه‌ها مثلا در تلگرام فرق دارند.

گروه واتساپی حداکثر 256 عضو قبول می‌کنند و از آنجایی که تلفن اعضا نشان داده می‌شود، اعضای اضافه شده احساس می‌کنند که حریم خصوصی آنها رعایت نشده است و درصد بالایی از آنها از گروه خارج می‌شوند.

ارسال پیام مستقیم در واتساپ، برای مخاطبان جدید که شماره ما رو در لیست مخاطبینشون ذخیره نکرده‌اند، بهترین روش برای تبلیغات گسترده در واتساپ است. در ادامه همین مقاله در ویدئویی آموزشی، نشان داده شده است که چگونه پیام انبوه رو در واتساپ ارسال کنیم.

بیشتر بخوانید
بانک موبایل هرمزگان

آیا برای تبلیغات عکس و فیلم ارسال کنم یا صوت؟

مسلما ارسال عکس و فیلم در تبلیغات اهمیت فراوانی دارد. اما نکته مهم آنجاست که آیا برای اولین پیام به مخاطبمون، ارسال عکس و فیلم خوب هست؟

حتما تاکنون پیام‌های تبلیغاتی مختلفی از طریق واتساپ دریافت کرده‌اید. اگر به عنوان اولین پیام عکس با فیلمی برایتان ارسال شده باشد، چه واکنشی نشان می‌دهید. به نظرتون چند درصد از مخاطبین رو عکس و فیلم کلیک می‌کنند اون هم زمانی که اولین پیام رو از شما گرفته‌اند.

اما تصور کنید که در اولین تماس با مخابمون، پیام متنی‌ای ارسال می‌کنید که “سلام، وقتون به حیر باشه” و پس از اینکه مخاطب جواب شمارو داد و یا بلافاصله پس از سلام، ویسی رو که به صورت فایل mp3 از قبل روی کامپیوترتون ذخیره شده رو ارسال می‌کنید. چند درصد امکان داره که مخاطب روی ویس دریافتی کلیک کنه و پیام شما رو بشنود.

مسلما درصد زیادی روی ویس کلیک می‌کنند. چون این حس منتقل نمی‌شود که تبلیغاتی هست و معمولا چنین برداشتی رو دارند که شما مخصوص اونها دکمه رکورد صدا در واتساپ رو فشار دادید و می‌خواهید مطلبی غیر تبلیغاتی رو بیان کنید.

صد البته مسلما جنس ویس ارسالی و مخصوصا چند ثانیه اول اون، بسیار اهمیت داره که مخاطب احساسی تبلیغاتی بهش دست نده.

توصیه می‌کنم، حتما ویدئوی زیر رو در خصوص چگونگی تهیه ویس برای ارسال در واتساپ ملاحظه فرمایید.

 

 

بهترین نرم‌افزار برای ارسال تبلیغات در واتساپ چیست؟

در ایده‌کاو، مدتها است که برنامه‌های مختلف برای ارسال پیام انبوه در واتساپ آزمایش و ارزیابی شده‌اند. همچنین اخیرا پروژه‌ای نرم‌افزاری را اجرا کردیم که خاص منظوره چنین نرم‌افزاری را تولید کرده و به کاربران ایده‌کاو ارائه دهیم.

برنامه واتساپ بالک سندر (WhatsApp Bulk Sender)، با اختلاف، از دیگر برنامه‌های ارسال پیام انبوه در واتساپ برتری دارد. مدت‌ها است که در ایده‌کاو در خصوص برنامه‌های ارسال پیام انبوه در واتساپ بررسی انجام داده‌ایم و واتساپ بالک سندر را برای تمامی کسب‌وکارها توصیه می‌کنیم.

در ویدئویی که در ادامه همین مقاله آمده است، آموزش نصب و ارسال پیام در واتساپ بالک سندر آورده شده است که توصیه می‌کنم حتما آن را ملاحظه فرمایید.

همچنین در مقاله آموزش ارسال پیام انبوه در واتساپ نیز به صورت گام به گام، مراحل نصب، فعال‌سازی و ارسال پیام انبوه در WhatsApp Bulk Sender آورده شده است.

آیا در واتساپ نیز بلک‌لیست وجود دارد؟

خیر

بلک‌لیست که در بازاریابی پیامکی مرسوم هست، سابقه‌ای چند ساله دارد و مثلا در 10 سال قبل وجود نداشت. مدتها قبل، به دلیل حجم زیاد پیامک‌های تبلیغاتی، اپراتورهای تلفن همراه مکلف شدند تا امکانی را اضافه کنند که افرادی که نمی‌خواستند پیامک تبلیغاتی برایشان ارسال شود، آن را به اپراتور اعلام کنند و عملا به بلک‌لیست اضافه شوند. بنابراین کاربرانی که از طریق پنل‌های پیامکی، پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال می‌کردند، پیامک‌هایشان به آن افراد نمی‌رسید.

در واتساپ مفهوم بلک‌لیست وجود ندارد. لذا شما زمانی‌که پیامی را برای شخصی ارسال می‌کنید، چنانچه خطش در واتساپ تعریف شده باشد، پیام را دریافت می‌کند. البته در صورتیکه پیام مزاحمت آمیز باشد، با زدن گزینه Bulk، به واتساپ اعلام می‌کند که دیگر تمایلی ندارم از این ارسال کننده پیامی دریافت کنم.

چگونه می‌توان در واتساپ پیام تبلیغاتی ارسال کنیم؟

استفاده از پیام‌رسان واتساپ برای ارسال پیام انبوه، باتوجه به فراگیر شدن واتساپ در ایران، بسیار اهمیت یافته است.

در ویدئویی که در زیر امده است، بسیاری از موارد برای ارسال پیام انبوه در واتساپ آمده است. در این ویدئو نحوه نصب و ارسال پیام انبوه در واتساپ با نرم‌افزار Bulk WhatsApp Sender آمده است که پیشنهاد می‌کنم حتما ملاحظه فرمایید.

 

چگونه می‌توانم بخشی از بانک شماره واتساپ مشاغل رو برای تبلیغات رایگان دانلود کنم؟

در زیر نحوه جستجو زدن برای دریافت بانک شماره واتساپ مشاغل در سامانه ایده‌کاو، آورده شده است که پیشنهاد می‌کنم حتما ملاحظه فرمایید:

 

همچنین نحوه استفاده از اپلیکیشن اندروید ایده‌کاو، برای دانلود رایگان بانک شماره واتساپ اضافه شده به سبد خرید در ویدئوی قبلی، آورده شده است.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد: 2

پر استفاده ترین خدمات

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید