واتساپ بیزینس چیست؟

واتساپ اپلیکیشنی که قبل از فیلتر تلگرام در ایران طرفدار زیادی نداشت. ویژگی های فوق العاده تلگرام، به خوبی همه نیازهای کاربران و کسب وکار ها را برطرف می کرد. اما با فیلتر تلگرام افراد به دنبال اپلیکیشن دیگری که بتواند نیازهای آنان را برطرف کند، می گشتند. تا اینکه رفته رفته واتساپ با در نظر گرفتن این نیازها و ارائه آپدیت های بهتر توانست طرفداران بیشتری به خود جذب کند. اما واتساپ بیزینس هدف دیگری را دنبال می کرد.

در عین حال که واتساپ جای تلگرام را در بین مردم می گرفت ولی قشری که با تلگرام درآمد کسب می کردند، هرگز از واتساپ راضی نمی شدند. در سال 2018 اولین نسخه واتساپ بیزینس برای دانلود در گوگل پلی استور قرار گرفت. واتساپ بیزینس اعلام کرد که می تواند همان رونقی که مشاغل در تلگرام دارند را در این نسخه از واتساپ نیز به دست بیاورند. اما در ابتدای کار اوضاع برای واتساپ اصلا خوب پیش نرفت.

بعد از چندین آپدیت، در حال حاضر ویژگی های کاربردی واتساپ بیزینس، باعث شد نه تنها کاربران راضی شوند، بلکه رقابت در بین کسب و کارها به نوعی در این اپلیکیشن به نقطه اوج خود رسید.

با اینحال هنوز بسیار از کسب و کارهای کوچک از پتانسیل های خوب این اپلیکیشن آگاه نشده اند و از قافله عقب مانده اند.

چرا باید یک اکانت تجاری واتساپ داشته باشید

این نسخه تفاوت زیادی با نسخه معمولی دارد، یکی از بهترین ویژگی های واتساپ بیزینس که در نسخه دیگر آن وجود ندارد، قسمت شرح کسب و کار یا همان بایو می باشد.

در قسمت شرح کسب و کار شما می توانید مشخصات کسب وکار خود را وارد کنید، اطلاعاتی مانند شرح کسب و کار، ساعات کاری، محل دقیق شما روی نقشه و توضیحی در مورد اینکه چه خدمت و محصولی ارائه می دهید.

بیشتر ببخوانید: تبلیغات در واتساپ چگونه است؟

واتساپ بیزینس چیست

 

در واقع این ویژگی ویترین کسب و کار شما برای مردم است. اینکه افرادی بعد از بازدید از پروفایل شما تصمیم به تماس و پیام به شما را بگیرند، موضوع بسیار مهمی است که در زمان تنظیم پروفایل باید مد نظر قرار بدهید.

نکته دیگری که اهمیت دقت در شرح کسب و کار را بالا می برد، نبود گزینه گزارش یا Insight در واتساپ است. در اینستاگرام وقتی اکانت خود را تجاری می کنید. می توانید در گزارشات تعداد افرادی که از پروفایل شما بازدید کرده اند را تجزیه و تحلیل کنید. اما متاسفانه در واتساپ هنوز چنین امکانی وجود ندارد. از اینرو سعی کنید در شرح کسب و کار در پروفایل واتساپ بیزینس خود نهایت دقت را به عمل بیاورید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از مقاله آموزش فروش در واتساپ استفاده کنید.

ارتقا واتساپ به نسخه بیزینسی

 

خوشامدگویی به مشتریان

گزینه دیگری که در این نسخه وجود دارد، پیامد خوشامدگویی اتوماتیک است. با این ویژگی افرادی که تاکنون چت نکرده اند، در اولین پیام با خوشامدگویی از سمت شما غافلگیر می شوند. همچنین این پیام می تواند در صورتی که مشتریان شما بعد از گذشت 14 روز دوباره به شما پیام ارسال کنند نیز فرستاده شود.

در هر ساعتی پاسخگوی مشتریانتان باشید

اگر مشتری شما در خارج از ساعات کاری به شما پیام بدهد، چه واکنشی نشان می دهید و یا اصلا پیام آن را پاسخ می دهید. واتساپ بیزینس این امکان را برای شما فراهم می کند تا جتی در زمان هایی که قادر به پاسخگویی نیستید، پیام مشتریان شما بی جواب نماند. با ویژگی Away Message می توانید پیامی تدوین کنید که در ساعات خاصی از شبانه روز که نمی توانید آنلاین باشید، اگر مشتریان پیام دادند برای آنها ارسال شود.

ساخت حساب با تلفن ثابت در واتساپ بیزینس

اما شاید جالب ترین ویژگی واتساپ بیزینس امکان ثبت نام و ساخت حساب کاربری با شماره تلفن ثابت باشد.  بله ساید تعجب کرده باشید، اما در این نسخه می توانید به راحتی با شماره ثابت دفتر خود حساب تجاری ایجاد کنید و از امکانات واتساپ تجاری به صورت کامل بهره مند شوید.

واتساپ تجاری

لینک سازی اختصاصی

برای هر کاربر به صورت خودکار لینکی منحصر به فرد تولید می شود. از این طریق برای اینکه مشتری را به فرد خاصی از مجموعه خود ارجاع دهید، فقط کافی است لینک را برای مشتری ارسال کنید.

واتساپ بیزینس قطعا به شما و کسب و کارتان برای افزایش فروش و پشتیبانی بهتر کمک خواهد کرد. اینکه از این ابزار رایگان چطور استفاده کنید به تلاش و زمانی که به آن اختصاص می دهید، بستگی دارد.

اپلیکیشن های اجتماعی بستر خوبی برای فروش و بازاریابی هستند و نسخه تجاری آنها به همین منظور منتشر شده اند. در عصر دیجیتال انعطاف پذیری در فروش و همگام شدن با سلیقه مشتری نکته مهمی است که هر کسب و کاری باید در نظر داشته باشد. امیدواریم اطلاعات مفیدی درباره واتساپ تجاری به شما ارائه کرده باشیم.

در خواست مشاوره تبلیغات در واتساپ 

 

مقالات مرتبط که بهتر است مطالعه کنید:

  1. ارسال پیامک تبلیغاتی واتساپ + ویدئو آموزشی
  2. آموزش فروش در واتساپ
  3. ساخت فروشگاه در واتساپ | فروش 10x در واتساپ
  4. راهنمای کسب و کار در واتساپ

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد: 1

پر استفاده ترین خدمات

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • […] واتساپ بیزینس یک اپلیکیشن مجانی است که نسخه های اندروید و iOS آن در دسترس همگان قرار دارد. واتساپ هدف از ساخت این اپلیکیشن را کمک به کسب و کارهای کوچک اعلام کرده تا از طریق آن بتوانند به فروش بیشتری دست پیدا کنند و درآمدشان را افزایش دهند.برای خرید ممبر واتساپ می توانید از خدمات ایدکاو استفاده کنید. […]

    پاسخ
  • […] واتساپ بیزینس (WhatsApp business)، نرم‌افزاری رایگان است که هم برای اندروید و هم برای آیفون قابل استفاده است. لذا واتساپ بیزینس همانند واتساپ در لپ تام قابل استفاده نیست. لذا اصطلاحات نسخه دسکتاپ واتساپ بیزینس تاکنون ارائه نشده است. واتساپ بیزینس که توسط شرکت فیس‌بوک ارائه شده است، برای کسب‌وکارهای کوچک درنظر گرفته شده است. لذا امکاناتی در آن وجود دارد که سبب رشد در کسب‌وکارهای کوچک می‌شود. […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید