نحوه دیلیت اکانت تلگرام

افراد به دلایل مختلف تصمیم می‌گیرند که اکانت تلگرامشون رو پاک کنند. این دیلیت اکانت تلگرام هرچند دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد ولی پاک کردن فوری اکانت به هیچ وجه توصیه نمی‌شه. چراکه برخلاف پاک کردن مثلا اکانت فیس‌بوک، در تلگرام اگر مجدد ثبت نام کنید، هرچند شماره تلفنتون تغییر نکرده است، اما تمام اطلاعات گذشته (تاکید می‌کنم که تمام آنها) مانند کانال‌ها و گروه‌ها، پیام‌هایی که به دوستانتان ارسال کرده بودید و دریافت کرده بودید فقط برای شما پاک می‌شود و دیگر به آنها دسترسی نخواهید داشت.

لذا توصیه می‌کنم نکاتی را که در بخش‌های بعدی این مقاله آمده است را بادقت بخوانید.

دیلیت اکانت تلگرام به صورت کلی

  1. برخی از افراد که بلاک شده‌اند، تصور می‌کنند که با حذف اکانت تلگرامشان از بلاک خارج می‌شوند. اما باید بدانیم که تلگرام ریپورتی را به شماره تلفن تخصیص می‌دهد. بنابراین با ثبت نام مجدد، همچنان ریپورت خواهید بود.
  2. برخی از افراد که با سیمکارتشون پیام انبوه ارسال می‌کنند، بیان اینکه دریافت‌کننده‌های پیام نتوانند آنها را ریپورت کنند، پس از آنکه تعداد زیادی پیام ارسال کردند، فورا اکانتشون رو پاک می‌کنند. مشاهدات نشان می‌دهد که این روش برای ارسال پیام انبوه در تلگرام و جلوگیری از ریپورت نیز اثربخش نبوده است.
  3. دقت کند که برای چه می‌خواهید اکانت تلگرامتون رو پاک کنید. اگر می‌خواهید افراد خاصی دیگر به شما پیام ارسال نکنند، کافی است آنها را بلاک کنید و یا اگر نام کاربری شما در اختیار افرادی قرار گرفته است که تمایل ندارید تا پیامی از آنها دریافت کنید، کافی است نام کاربری (username) خودتون رو عوض کنید. اگر بخواهید می‌توانید نام کاربریتون رو نیز پاک کنید.
  4. پاک کردن اکانت تلگرام معمولا فایده خاصی ندارد و آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

نکات مهم که قبل از دیلیت اکانت تلگرام باید بدانید

  1. وقتی اکانت تلگرام را پاک کنید، چت‌هایی که با دیگران داشته‌اید به هیچ وجه پاک نمی‌شود. مثلا اگر با دوستی چت کرده‌اید، سابقه پیام‌های گذشته برای او می‌ماند و فقط به جای نام شما، Deleted Account نشان داده می‌شود. بودن Deleted Account به جای نام شما، حتما در گروه‌هایی که در آنها مطلب ارسال کرده‌اید نیز وجود خواهدد داشت.
  2. پس از ثبت نام مجدد در تلگرام، هرچند شماره تلفن شما تغییر نکرده‌است، اما اکانت شما جدید خواهد بود و هیچ‌گونه سابقه‌ای از فعالیت‌های قبلی خودتون رو مشاهده نخواهید کرد
  3. برای اینکه در پاک کردن اکانت تلگرام دیگر جای پشیمانی نیست، خود تلگرام در قسمت حریم خصوصی بخشی برای پاک کردن خودکار پس از زمان مشخی دارد. پیشنهاد می‌کنیم بازه را در حداقل مقدار آن، یعنی یک ماه تنظیم بفرمایید. با این کار یک ماه فرصت خواهید داشت تا در صورت پشیمانی، امکان بازگشت وجود داشته باشد.
بیشتر بخوانید
نحوه درست کردن استیکر در واتساپ

حذف خودکار اکانت تلگرام

تلگرام امکانی قرار داده است تا اگر پس از مدتی وارد تلگرام نشدید، اکانت شما به صورت خودکار پاک شود. در ادامه تنظیمات خذف خودکار اکانت تلگرام، گام به گام توضیح داده می‌شود. البته توضیحات برای تلگرام استاندارد هست و برای تلگرام‌های غیر رسمی شاید تفاوت بسیار کمی داشته باشد

  1. ابتدا علامت سه خطی که در کنار نام تلگرام قرار دارد را بزنید.آموزش حذف خودکار اکانت تلگرام
  2. سپس گزینه تنظیمات که در کنار آن علامت چرخ‌دنده قرار دارد را بزنیدآموزش حذف خودکار اکانت تلگرام
  3. سپس گزینه امنیت و حریم خصوصی که در کنار آن علامت قفل قرار دارد را بزنیدآموزش حذف خودکار اکانت تلگرام
  4. در وسط‌های صفحه گزینه‌ “پاک کردن اکانت من” قرار دارد. به صورت پیش‌فرش روی 1 سال قرار دارد.آموزش حذف خودکار اکانت تلگرام
  5. با کلیک کردن روی آن می‌توانید روی 1 ماه نیز تنظیم فرمایید.آموزش حذف خودکار اکانت تلگرام

علت حذف خودکار اکانت تلگرام

  • احتمالا یکی از علت‌های اصلی حذف خودکار اکانت تلگرام این است که تلگرام کاربرانی که دیگر فعال نیستند را بتواند به صورت خودکار حذف کند و با این کار حجم انبوهی از اطلاعاتی که برای آنها تخصیص داده شده است را آزاد کند.

باید توجه داشته باشیم که در تلگرام شما می‌توانید هر فایل با هر اندازه‌ای را آپلود کنید. این امر و همچنین دیگر سابقه‌های اطلاعاتی که در تلگرام ذخیره شده‌اند، فضای بسیاری را در تلگرام اشغال می‌کند. لذا تلگرام می‌خواهد با این کار، هزینه‌های کمتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات پرداخت کند

  • همچنین امکان دارد شما شماره تلفنی اعتباری داشته باشید و دیگر آن تلفن در اختیار شما نباشد. حال اگر تلفن شما در اختیار فرد دیگری قرار گیرد، آن شخص با اتصال به تلگرام به تمامی اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت. لذا این حذف خودکار سبب می‌شود تا پروسه تخصیص تلفن شما به شخصی دیگر که در اپراتورهای تلفن همراه انجام می‌شود، اکانت شما به صورت خودکار پاک شود با این روش تلگرام سعی در بهبود امنیت و حریم خصوصی کاربرانش دارد.

لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام

اگر نسخه تلگرام نصب شده‌ای ندارید تا مستقیما از منوی آن در قسمت حریم خصوصی اکانت خود را حذف کنید، می‌توانید با استفاده از لینک مستقیمی که تلگرام در اختیار کاربرانش قرار داده است، اکانت خود را حذف کنید.

برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید.

  1. می‌توانید عبارت link telegram delete account زیر را در گوگل جستجو بزنید. اولین نتیجه‌ای که گوگل نشان می‌دهد لینک https://my.telegram.org/auth می‌باشد. بنابراین چه این لینکی که در اینجا قرار داده شده است را کپی کنید و چه باجستجو در گوگل به این لینک برسید، تفاوتی ندارد.لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام
  2. سپس مطابق راهنمایی که قرار داده شده است، با پیش‌شماره ایران (+98)، شماره تلفن خود را در قسمت مربوطه بنویسید. مثلا اگر شماره تلفن شما 09131245684 هست در باکس مربوطه +989131245684 را بنویسید و دکمه next را بزنید.لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام
  3. سپس صفحه زیر ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد کد تاییدی که برایتان پیامک شده است را وارد کنید و دکمه sign in را بزنید
  4. در نهایت با سوالی مجدد تلگرام می‌خواهد مطمئن شود که شما از کاری که انجام می‌دهید اطمینان دارید.
  5. کار تمام است و دیگر اکانت شما در تلگرام فعال نیست.
بیشتر بخوانید
آموزش تبادل در تلگرام + 5 نکته مهم در تب لیستی

ربات دیلیت اکانت تلگرام

تگرام برای دیلیت کردن و یا پاک کردن اکانت ربات t.me/DeleteAccount_Bot را ارائه کرده است. هرچند با وجود اینکه در تلگرام چه در اندروید، ios و ویندوز امکان دیلیت اکانت در قسمت حریم خصوص آن قرار دارد و از طریق لینک مستقیم هم می‌توان اکانت تلگرام را پاک کرد، اما می‌توان از این ربات نیز استفاده کرد.

ما استفاده کردن از این ربات و دیگر ربات‌های مشابه را توصیه نمی‌کنیم و توصیه اکید می‌کنیم که برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی حتما از دو روش گفته شده در بخش‌های قبلی مقاله استفاده فرمایید.

در خواست مشاوره تبلیغات در تلگرام

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد: 3

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید