ممبر تلگرام چیست

ممبر چیست

ممبر چیست؟

در هر شبکه اجتماعی سیستمی وجود دارد که افراد از محتواهایی که توسط دیگران تولید می‌شوند مطلع می‌گردند. مثلا در اینستاگرام و توئیتر به افرادی که به یک پیج، صفحه یا اکانت خاصی علاقمند هستند فالوئر می‌گویند و در تلگرام ممبر گفته می‌شود. در اینستاگرام مفهوم صفحه یا پیج وجود دارد و در تلگرام کانال یا گروه مفهوم پیدا می‌کند. لذا ممبر در تلگرام به افرادی گفته می‌شود که عضو کانال و یا گروهی مشخصی هستند.

در تلگرام افراد نمی‌توانند ممبر بیش از 500 کانال و یا گروه باشند اما چنین محدودیتی در اینستاگرام و یا توئیتر وجود ندارد.  ممبرهای کانال‌ها و گروه‌ها می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند. مثلا هر کانال یا گروه می‌تواند چندین و چند مدیر یا ادمین داشته باشد که این رویکرد با این سبک در اینستاگرام و توئیتر تعریف نشده است. در گروه‌های تلگرامی که تعداد ممبرهای آنها می‌تواند بیش از 200 هزار نفر نیز باشد، ممبرها می‌توانند همگی با هم تعامل داشته باشند و چنین مکانیزمی به هیچ وجه در اینستاگرام فراهم نشده است.

از اینجا مشخص می‌شود که چرا در تلگرام به اعضای کانال‌ها و مخصوصا گروه‌ها، فالوئر به معنی دنبال کننده گفته نمی‌شود. چون در گروه‌های تلگرامی قرار نیست یک نفر صحبت کند و بقیه و در نهایت لایک و کامنت بگذارند. بلکه همه ممبرها در بحث می‌توانند مشارکت داشته باشند.

در خواست مشاوره تبلیغات در تلگرام

انواع ممبر تلگرام

برای افزایش ممبر تلگرام روش های گوناگونی وجود دارد. این روش ها بسته به طریقه اضافه شدن کاربر و کیفیت آنها اسم گزاری(دسته‌بندی) شده‌اند. ایده‌کاو تنها مرجع خرید ممبر هدفمند در ایران است که بر اساس علایق کاربران، آن ها را به گروه شما اضافه می‌کند. در ادامه لیستی از انواع ممبر تلگرام قرار داده شده است.

  • ممبر نرمال (واقعی)

زمانی که در گروه یا کانال مطالب مفیدی قرار می‌گیرد، دیگر اعضا می‌توانند دوستان خودشون رو به گروه اضافه کنند و یا مطالب کانال رو برای دیگر دوستان خود و یا در دیگر کانال‌ها فوروارد می‌کنند. با این روش دیگر کاربران به صورت کاملا عادی، بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی عضو کانال و گروه شما می‌شوند. زمانی که محتواهای کانال و گروه خوب و کاربردی باشد و گروه و کانال فعال باشند، با این روش ممبرها به گروه و کانال اضافه می‌شوند.

  • ممبر اد اجباری (واقعی)

در گروه‌های تلگرامی این امکان وجود دارد تا هر عضوی، اعضای دیگری را به گروه اضافه کند. لذا با شیوه‌های انگیزشی مختلف، اعضای گروه دیگران را به گروه اضافه می‌کنند. اعضای جدید می‌توانند هیچ ربطی به موضوع فعالیت گروه نداشته باشند. لذا هرچند اعضای گروه اضافه شده‌اند، اما شاید تاثیری در کسب‌وکار مرتبط با گروه نداشته باشد.

  • ممبر از طریق تبلیغ در دیگر کانال‌ها و گروه‌ها (واقعی)

می‌توان با مدیران دیگر کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی مرتبط با کسب‌وکارمان ارتباط برقرار کنیم و با پرداخت تعرفه، تبلیغات کانال و گروه ما در کانال و گروه آنها قرار گیرد. با این روش ممبرهای علاقمند در کانال و گروه آنها می‌توانند با اختیار عضو گروه و کانال ما شوند.

  • ممبر از طریق تبادل (واقعی)

تبادل رویکردی رایگان و اثربخش است که در آن دو یا چند مدیر کانال و گروه تلگرامی بت هماهنگی‌هایی که با همدیگر انجام می‌دهند، پست‌های یکدیگر رو در کانال و گروه خود قرار می‌دهند. با این شیوه، اعضا کانال‌ها و گروه‌هایی که در تبادل شرکت کرده‌اند، با گروه‌ها و کانال‌های جدید آشنا می‌شوند و می‌توانند عضو آنها بشوند.

  • ممبر اد اجباری هدفمند (واقعی)

در اد اجباری هدفمند، افرادی به گروه شما اضافه می‌شوند که مرتبط به حوزه کاری شما هستند. مثلا چنانچه شما در کار تولید و یا پخش ورق‌های ام‌دی‌اف هستید، کسانی که در گروه‌های مربوط به کابینت‌سازی و یا دکوراسیون عضو هستند به گروه شما اضافه می‌شوند.

  • ممبر پروکسی (واقعی)

به لطف فیلتر بودن تلگرام، بسیاری از کاربران آن با پروکسی از تلگرام استفاده می‌کنند. تهیه سرور پروکسی نیازمند هزینه اجاره سرور است. لذا افرادی می‌آیند و اسپانسر پروکسی می‌شوند و در قبال آن، کانال انها در بالای تلگرام کسانی قرار می‌گیرد که از ان پروکسی استفاده می‌کنند. با این روش افراد متعددی کانال شما را می‌بینند و در صورت تمایل می‌توانند عضو آن شوند به این روش افزایش ممبر، ممبر پروکسی(Proxy) می‌گویند. این ممبرها برای کسب‌وکارهایی که به درد عموم جامعه می‌خورد مفید هست.

  • ممبر پوش نوتیفیکیشن (واقعی)

در این روش تبلیغات کانال یا گروه تلگرامی شما معمولا در گوشی‌های اندروید نشان داده می‌شود. زمانی که شما از اپلیکیشن‌های رایگان مثلا فال حافظ استفاده می‌کنید، چند وقت یکبار تبلیغاتی را با استفاده از نوتیفیکیشن به شما نشان داده می‌شود که متن این تبلیغات می‌تواند علاوه بر توضیحات، لینک کانال و یا گروهی در تلگرام باشد. 

  • ممبر تبلیغات رسمی تلگرام (واقعی)

مدتی هست که تلگرام به صورت رسمی سرویسی برای تبلیغات ایجاد کرده است. در این سرویس، با هزینه‌ای که به تلگرام پرداخت می‌کنید، تبلیغات شما در انتهای کانال‌های مرتبط با حوزه کاری شما نمایش داده می‌شود. مثلا چنانچه شما در حوزه آموزش رمزارزها و یا فارکس فعالیت دارید، تبیلغات شما بدون اجازه مدیران کانال‌های پرطرفدار حوزه رمزارز و فارکس نمایش داده می‌شود. با این روش می‌توان ممبرهای بسیار مرتبطی را جذب کانال کرد.

  • ممبر از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام (واقعی)

برخی نسخه‌های غیر رسمی تلگرام، باتوجه به دسترسی غیرمجازی که به اکانت کاربران خود دارند، بدون اجازه آنها، آنها را در گروه و کانالی که بخواهند عضو می‌کنند. این روش اد کردن، مشابه اد اجباری غیر هدفمند می‌باشد و برای کانال‌ها و گروه‌هایی که مطالب عمومی و عامه پسند منتشر می‌کنند می‌تواند اثربخش باشد.

  • ممبر فیک (فیک)

در این روش که بسیار ارزان‌تر از روش‌های دیگر است، ممبر فیک و غیر واقعی به گروه یا کانال شما اضافه می‌شود. این ممبرها معمولا با سیم‌کارت‌های غیر ایرانی هستند و می‌توانند ویوی پست‌ها را نیز افزایش دهند. هر لحظه احتمال این وجود دارد که این ممبرها از کانال یا گروه خارج شوند. البته نوع دیگری از ممبر به اسم ممبر پاپ آپ هم وجود دارد گه انشالله در آینده در مورد این نوع از ممبر هم صحبت خواهیم کرد.

در خواست مشاوره تبلیغات در تلگرام

پر ممبر ترین کانال ها

در ادامه چهار تا از پرممبرترین کانال‌های تلگرام معرفی می‌شوند. این کانال‌های بواسطه گزارشی که از سامانه idekav.com که موتور جستجوی تلگرام است، بدست آمده است.

ردیف اسم کانال توضیحات لینک عضویت
۱ Telegram News این کانال، کانال رسمی تلگرام است و اخبار تلگرام در آن منتشر می‌شود کلیک کنید
۲ خبر فوری این کانال در حوزه خبری می‌باشد کلیک کنید
۳ HINDI HD MOVIES Bollywood Hollywood این کانال در حوزه پخش فیلم می‎باشد کلیک کنید
۴ آهنگیفای | دنیای ترانه این کانال در حوزه موسیقی و ترانه می‌باشد

کلیک کنید

۵ کانال هواداران پرسپولیس این کانال در خصوص اخبار فوتبال و مخصوصا هواداری از تیم پرسپولیس می‌باشد. کلیک کنید
۶ کانال هواداران استقلال این کانال در خصوص اخبار فوتبال و مخصوصا هواداری از تیم استقلال می‌باشد

کلیک کنید

۷ Netflix HD Movies Web Series این کانال در حوزه پخش فیلم می‎باشد

کلیک کنید

۸ Telegram Tips در این کانال ویژگی‌های جدید تلگرام و همچنین ویژگی‌های جذاب آن آورده می‌شود

کلیک کنید

۹ Proxy MTProto در این کانال اطلاعات مربوط به پروکسی‌ها به روز می‌شود و کسانی که می‌خواهند با پروکسی داخلی تلگرام از سد فیلترینگ تلگرام عبور کنند، نیاز دارند تا عضو چنین کانال‌هایی باشند.

کلیک کنید

روش های افزایش ممبر تلگرام 

مشابه توضیحاتی که در خصوص انواع ممبر تلگرام داده شد، به همان صورت نیز می‌توان روش‌های افزایش ممبر تلگرام را نیز دسته‌بندی کرد. روش‌های افزایش ممبرهای تلگرام در ادامه آمده است.

  1. افزایش ممبر به صورت نرمال
  2. افزایش ممبر به صورت اد اجباری
  3. افزایش ممبر به صورت از طریق تبلیغ در دیگر کانال‌ها و گروه‌ها
  4. افزایش ممبر به صورت از طریق تبادل
  5. افزایش ممبر به صورت اد اجباری هدفمند
  6. افزایش ممبر به صورت پروکسی
  7. افزایش ممبر به صورت پوش نوتیفیکیشن
  8. افزایش ممبر به صورت تبلیغات رسمی تلگرام
  9. افزایش ممبر به صورت از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام
  10. افزایش ممبر به صورت فیک

یکی از روش های ناپسندی که مدیران کانال ها برای افزایش تعداد ممبر انجام می‌دهند، انتشار تبلیغات زرد در کانال های پربازدید کننده است همچنین با استفاده از ربات هایی مخصوص اقدام به ممبر دزدی از گروه های همکاران می‌کنند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد: 2

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید