تنظیمات گروه تلگرام

تنظیمات گروه تلگرام

نکات مهم در تنظیمات گروه تلگرام

اگر قصد دارید به طور مداوم از برنامه تلگرام استفاده کنید، لازم است با تنظیمات گروه تلگرام آشنایی کاملی داشته باشید. شناخت تنظیمات در نحوة استفاده از این برنامه و بهبود مدیریت گروه­ها و … تأثیر بسزایی خواهد داشت. از چندین سال پیش تلگرام به عنوان یکی از اپلیکیشن­های برتر دنیا شناخته شده است. اپلیکیشنی که با وجود امکانات و قابلیت­های زیاد و متنوع، توانسته است از پرطرفدار­ترین پیام رسان­ها در میان مردم باشد.

احتمالاً راه‌اندازی یک گروه در تلگرام چه قدر ساده است. در عرض چند دقیقه می­توان گروهی در تلگرام ایجاد کرد. در این مطلب ابتدا به طور خلاصه مروری بر تشکیل گروه در تلگرام خواهیم داشت. در ادامه به طور کامل تنظیمات گروه تلگرام و هر آن چه که باید در این باره بدانید را شرح می­دهیم.

در خواست مشاوره تبلیغات در تلگرام

نحوه تشکیل گروه در تلگرام + تنظیمات گروه تلگرام

پیش از آن که به بحث اصلی مقاله بپردازیم، لازم است نحوة تشکیل گروه در تلگرام را با یکدیگر مرور کردیم. مراحل سادة تشکیل گروه در اپلیکیشن تلگرام عبارت­اند از:

  • وارد اپلیکیشن تلگرام شوید.
  • از منوی تنظیمات اپلیکیشن، گزینه setting را انتخاب کنید.
  • برای تشکیل گروه، باید گزینه new group را انتخاب کنید.
  • از لیستی مخاطبان خود، افراد مورد نظرتان را انتخاب کنید. افرادی که قصد دارید به گروه اضافه کنید، می­توانند بین 2 تا 2000 نفر باشند.
  • حذف هر کدام از ای افراد نیز کار ساده­ای است. کافی است برای مدتی دستتان را بر روی مخاطب مورد نظر نگه داشته و علامت ضربدر را انتخاب کنید.
  • در ادامه لازم است اطلاعات گروه را وارد کنید. در قسمت­های مشخص شده، نام و تصویری را وارد نمایید. می­توانید در انتخاب اعضا نیز مجدداً تغییراتی ایجاد کنید.
  • در نهایت لازم است علامت تیک را انتخاب نموده و مراحل ساخت گروه را به اتمام برسانید.

به همین سادگی یک گروه در تلگرام تشکیل می­شود. حال لازم است فردی که یک گروه را در دست دارد، با نحوة تنظیمات گروه تلگرام آشنایی کامل داشته باشد. به بیان دیگر نحوة مدیریت گره تلگرام نیاز به دانستن یک سری نکات مهم و ضروری دارد که در ادامه به طور کامل به شرح آن­ها می­پردازیم.

تنظیمات گروه تلگرام

یادگیری بخش های مختلف تنظیمات و بررسی پرکاربردترین ترفندهای مورد نیاز در نحوه مدیریت گروه تلگرام

زمانی شما به تنظیمات متنوع گروه دسترسی خواهید داشت که ادمین گروه یا همان عضو اصلی گروه باشید. برای آن که بتوانید به بهترین شکل از این تنظیمات استفاده کنید، مهم­ترین قسمت­های مورد استفاده را در ادامه معرفی می­کنیم.

اگر در قسمت بالایی صفحه بر روی سه نقطه کلیک کنید، چهار گزینه نشان داده می­شود. این گزینه­ها عبارت‌اند از:

  • clear history
  • پاک کردن حافظه
  • Mute
  • برای بی­صدا کردن اعلان­های گروه باید از این گزینه استفاده کنید.
  • delete and leave group
  • برای حذف و یا خارج نمودن از گروه، می­توانید از این گزینه استفاده کنید.
  • Search
  • در این قسمت می­توانید به جستجوی هشتگ­ها یا متن مورد نظرتان بپردازید.

بررسی منوی Edit در تنظیمات گروه تلگرام

منوی Edit یکی دیگر از گزینه­های تنظیمات گروه تلگرام است که قابلیت­های تنظیمی متنوعی را در اختیارتان قرار می­دهد. برای آن که به بخش Edit بروید، کفی است بر روی قسمت بالایی گروه ضربه بزنید و آیکون مداد را در برگه باز شده، انتخاب کنید. اگر سازنده گروه و یا ادمین باشید، امکانات زیادی را در اختیار خواهید داشت.

  • تغییر دادن نام، فایل­های ویدئویی و تصویری از این قسمت امکان‌پذیر است.
  • می­توانید توضیحات کوتاهی در رابطه با گروه را در قسمت Description وارد نمایید. لازم به ذکر است که این توضیحات در معرض دید تمامی افراد خواهد بود.

بررسی بخش group type در تنظیمات گروه تلگرام

با انتخاب گزینه group type، می­توانید عمومی بودن (public group) و یا خصوصی بودن (private) گروه را تعیین کنید.

قسمت دیگر در این صفحه مربوط به invite link است. می­توانید برای اشتراک گذاری یا کپی کردن لینک دعوت گروه از گزینه­های copy و share استفاده کنید.

اگر سه نقطه کنار لینک را انتخاب کنید، دو گزینه برایتان نمایش داده می­شود:

revoke link: این گزینه به معنای غیر فعال کردن و لغو کردن لینک گروه است.

get QR code: با استفاده از کد QR، امکان اشتراک گذاری گروه وجود دارد.

تنظیمات گروه تلگرام

بررسی گزینه chat history for new members و reactions از طریق منوی Edit تنظیمات گروه تلگرام

برای آن که مشخص کنید افرادی که جدیداً وارد گروه شده­اند، امکان دسترسی به چت­های قدیمی را داشته باشند یا نه. می­توانید از بخش chat history for new members اقدام کنید. با انتخاب گزینه visible، تازه واردین پیام­های قدیمی را مشاهده خواهند کرد و با انتخاب گزینه hidden نیز چت­ها از دید تازه واردین مخفی خواهد بود.

با استفاده از گزینه enable reactions نیز می­توان استفاده از ری اکشن­ها را فعال یا غیرفعال نمود.

امکانات بخش permissions در تنظیمات گروه تلگرام

کنترل کردن اختیار افرادی که در گروه حضور دارند با استفاده از این بخش امکان‌پذیر است. آیتم­های مختلفی را در این بخش مشاهده می­کنید که می­توانید هر کدام را در صورت نیاز فعال کنید.

  • slow mode گزینه­ای است که در قسمت پایینی برگه مشاهده می­کنید. گروه­هایی با جمعیت بالا لازم است از این گزینه استفاده کنند. امکان مدیریت ارسال پیام­ها از طریق این گزینه امکان‌پذیر است. به بیان دیگر در این بخش، می­توان در ارسال پیام­های افراد، محدودیت­هایی را مشخص نمود.
  • یکی دیگر از گزینه­های تنظیمات گروه تلگرام، گزینه add exception است. کنترل تنظیمات این صفحه با استفاده از این گزینه انجام می­شود.
  • invite link سریع­تری راه برای دعوت نمودن افراد به گروه است. با استفاده از این گزینه به راحتی و در کمترین زمان، می­توانید افراد جدیدی را به گروه دعوت کنید.
  • Administrators گزینه­ای است که با استفاده از آن، می­توان افرادی را به عنوان مسئول و ادمین گروه انتخاب نمود. همچنین می­توان در صورت نیاز، افراد قبلی را حذف نمود.
  • از طریق بخش members نیز می­توانید به مدیریت و بررسی اعضای گروه دسترسی داشته باشید. از طریق سه نقطه­ای که در کنار هر عضو قرار دارد، می­توانید با استفاده از گزینه­های remove from group یا promote to admin، آن فرد را از گروه حذف کرده یا به عنوان ادمین انتخاب کنید.ادمین گروه انتخاب نمود.یاست.ینه استفاده کنند.  این بخش امکان‌پذیر است. طور کامل به شرح

کلام پایانی

در این مطلب تلاش کردیم مهم­ترین و ضروری­ترین بخش­ها در تنظیمات گروه تلگرام را مورد بررسی قرار دهیم. اکنون که از این امکانات مطلع هستید، می­توانید به عنوان ادمین گروه، فعالیت­های خود و اعضای گروه را به درستی مدیریت نمایید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 2.4 / 5. تعداد: 7

پر استفاده ترین خدمات

دیگر مقالات حوزه ممبر تلگرام هدفمند سامانه ایده‌کاو:

  1. خرید ممبر
  2. خرید ممبر گروه تلگرام
  3. خرید ممبر واقعی
  4. بانک شماره موبایل تلگرام

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید