بازاریابی در تلگرام

تلگرام مارکتینگ

آموزش بازاریابی از طریق پیام رسان  تلگرام برای بسیاری از صاحبان کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است.علت محبوبیت و شهرت تلگرام امکانات متنوعی است که این نرم افزار در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

تلگرام مارکتینگ یا بازاریابی در تلگرام، سبکی از بازاریابی هست که در آن به دنبال معرفی محصول و یا خدمات خود از طریق تلگرام هستیم. بازاریابی کالا و خدمات در تلگرام با روش‌های معرفی کالا و خدمات ، ایجاد کانال و گروه تلگرامی و جذب مخاطبین و ارسال پیام به افراد، ساخت ربات تلگرامی یابی انجام می‌گیرد که در این مقاله به صورت مفصل در این باره صحبت می‌گنیم.

علاوه بر این موضوع، بسیاری از کسب و کارها هستند، که برای تبلیغات و برندینگ خود از تلگرام استفاده می کنند. آنها تبلیغات خود را برای کانال‌هایی که مخاطبان بسیاری دارند، ارسال می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد، که کاربران از قشرهای مختلف جامعه بوده و از سنین مختلفی برخوردار هستند.

برای مارکتینگ در تلگرام، ابتدا می بایست با شیوه ها و تکنیک های جذب و حفظ مشتریان در این بستر آشنا شد. از این رو در ادامه ی این مطلب قصد داریم فوت و فن های مارکتینگ در این اپلیکشن معروف را به طور خلاصه بررسی کنیم.

فهرست محتوا مخفی کردن

در خواست مشاوره تبلیغات در تلگرام

گام اول: ساخت یک کانال یا گروه

در عنوان، عبارتِ “یک کانال یا گروه” را به کار برده ایم، اما حقیقت این است که بهتر است هر دو را (هم یک کانال و هم یک گروه) داشته باشید.

در ساخت کانال و یا گروه رعایت نکات زیر ضروی است:


خرید ممبر تلگرام

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

  • از انتخاب نام های بسیار عجیب یا طولانی که به خاطر سپردن آن ها برای کاربران مشکل باشد یا تلفظ و خواندن آن ها راحت نیست، بپرهیزید.
  •  انتخاب یک نام مشخص برای تمام بسترهای ارتباطی‌تان باعث می شود که کاربران راحت تر بتوانند شما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف پیدا کنند.
  • بهتر است نام کانال یا گروه، با نام کاربری شما در سایر رسانه های اجتماعی و نیز با نام برندتان یکی باشد.
  •  نام کاربری باید مرتبط با حوزه ی فعالیتتان باشد به نحوی که هر کس با دیدن نام کانال یا گروه متوجه زمینه کاری تان شود.
  • بهتر است کانال و گروه شما عمومی باشند تا هر کاربری بتواند به آسانی در آن عضو شود.

توجه: اگر قصد برگزاری جشنواره تخفیف (حرّاجی) یا نمایشگاه یا … دارید و تعداد افراد محدودی را می خواهید به این فستیوال ها دعوت کنید، (مثلاً این فرصت را می خواهید تنها به مشتریان وفادارتان یا مشتریان جدیدتان بدهید) یک کانال خصوصی دیگر در کنار کانال عمومی خود بسازید و اطلاعیه های این گونه برنامه ها را در آن کانال قرار دهید؛ سپس دعوتنامه ی عضویت در این کانال ویژه را تنها برای اشخاص مد نظرتان ارسال کنید.

 به این ترتیب فقط اعضای انتخاب شده ی کانال خصوصی شما از چنین برنامه هایی مطلع خواهند شد.

  • حتماً توضیحاتی کامل از کسب و کارتان و هدف محتوای کانال را با جملاتی خلاقانه در بخش اینفو کانال قرار دهید.
  • در گروهای تلگرام کاربران امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را پیدا می کنند و می توانند کیفیت محصولات شما را بازبینی کرده، آن ها را به یکدیگر پیشنهاد داده و یا از محصولاتتان انتقاد کنند. (بنابراین مراقب کیفیت محصولات یا خدمات خود باشید!)
  • گذاشتن آدرس سایت و نیز لینک گروه یا دیگر کانال هایتان را در بخش اینفو فراموش نکنید.

 

گام دوم: معرفی مناسب خدمات و محصولاتتان در کانال

همانگونه که پیش از این بار ها تاکید کرده ایم، حفظ کیفیت مطالب و محتوای رسانه هایتان، مهم ترین فاکتوری است که باید در بازاریابی به آن توجه کنید.

در تلگرام از طریق فایل های صوتی، تصویری (فیلم یا عکس) و نیز متون می توانید خدمات و محصولات خود را به کاربران معرفی کنید.

 برای کانال تلگرام خود باید محتوای مخصوص و مجزایی نسبت به وب سایت یا اینستاگرام خود داشته باشید و از صرفاً کپی کردن مطالب و تصاویر سایت و شبکه ی اینستاگرام خود در کانال تلگرامتان جداً بپرهیزید.

پیش از تولید محتوا به مخاطبان  هدف خود توجه کنید. نوع محتوای یک فروشگاه تلگرامیِ محصولات کودک با نوع و سبک محتوای یک فروشگاه تجهیزات پزشکی قطعاً باید متفاوت باشد.

توجه کنید که غالب مشتریانتان خانم هستند یا آقا؟ آیا کودک هستند، جوان یا مسن؟ بر همین اساس به تولید محتوای مناسب برای کاربر هدفتان بپردازید.

1. تولید محتوای متنی

برخلاف بازاریابی اینستاگرام که بیشتر مبتنی بر تصاویر و فیلم ها است و متن ها باید در درجه دوم اهمیت قرار گیرند، در بازاریابی تلگرامی شما باید توجه بسیاری به متن ها و نگارش قابل قبول و گیرای آن ها داشته باشید.

این متن ها هستند که ابتدا نظر کاربران را به خود جلب می کنند پس در تولید آن ها وسواس لازم را به خرج دهید تا نتیجه ی مطلوبی کسب کنید.

  • نوع نگارش متن ها می تواند داستانی، خبری، پرسشی، سؤال برانگیز و غیره باشد. طول متن ها نباید طولانی باشد چراکه ممکن است کاربر با دیدن حجم مطالب به کلی از خواندن آن ها صرف نظر کند.
  •  نکته ی دیگر این حقیقت است که : ” کاربران غالباً برای تفریح و در زمان استراحتشان وارد تلگرام می شوند.
    پس از محتواهای سرگرم کننده یا انگیزشی استفاده کنید. سعی کنید ظاهر کانالی که برای تبلیغات است بیشتر شبیه به یک کانال سرگرمی باشد و نه فضایی مملو از شعار ها و بنر های تبلیغاتی (این مورد در رابطه با کانال های تخصصی صدق نمی کند و پیشنهاد می شود در اینگونه کانال ها مطالب اضافه منتشر نشود)
  •  به دو یا سه جمله ی اول هر متن توجه کنید. دو یا سه جمله ی ابتدایی متن ها باید ذهن کاربر را کنجکاو کنند و او را مشتاق به مطالعه ی ادامه ی متن کنند.

2. تولید محتوای ویدئویی، تصویری، صوتی 

  •  اگر می خواهید فیلم، عکس یا فایلی صوتی ای در رابطه با محصول خود به اشتراک بگذارید، اطمینان حاصل کنید که حجم آن فایل ها کم باشد تا کاربران از دانلود کردن آن ها ممانعت نورزند.
    فایل های صوتی و تصویری تلگرام پس از دانلود در گوشی مخاطبان ذخیره می شوند پس بهتر است علاوه بر داشتن کیفیت مناسب، حجم کمی داشته باشند.
  •  سعی کنید تصاویر و فیلم ها را خودتان تهیه کنید و تا حد ممکن از فوروارد کردن مطالب کانال های دیگر بپرهیزید تا محتوای مخصوص خود را به کاربران ارائه دهید. قطعاً رعایت این اصل برای جذب کاربران، بسیار مؤثر خواهد بود.
  • همچنین میتوانید برای تولید محتوا از نرم افزار های افترافکت و پریمیوم استفاده کنید.

3. استیکر مخصوص خود را بسازید:

اپلیکیشن ها، برنامه ها و حتی ربات های متنوعی وجود دارند که از طریق آن ها می توانید استیکرهای جذابی که هر یک می توانند دارای تگی کوچک از نام برندتان و آی دی کانالتان باشند را، بسازید.اگر تا به حال استیکر نساخته اید میتوانید به مقاله نحوه ساخت استیکر در تلگرام مراجعه کنید.

این استیکر ها را هر از گاهی در کانال خود قرار دهید تا افراد مختلف بتوانند آن ها را در گوشی خود ذخیره کنند و در گروه هایی که عضو هستند به اشتراک بگذارند.

بنابراین شما فرصت معرفی شدن به دیگران را توسط اعضای کانالتان پیدا می کنید.

یک نکته ی بسیار مهم: لینک کانال را در همه ی پست هایی که قرار می دهید درج کنید.

به این ترتیب اگر کیفیت محتوای شما مناسب و کاربر پسند باشد، امکان نشر و به اشتراک گذاری پست هایتان از طریق اعضای کانال به وجود می آید بنابراین اگر لینک کانال به پست شما افزوده شده باشد اعضای جدیدی را به دست خواهید آورد.

4. تکمیل تقویم محتوایی در بازاریابی تلگرامی

همانند استراتژی بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی تلگرامی نیز باید بر اساس تقویم محتوایی هدفمند و مشخص باشد. به طور مثال روزی 4 تا 6 پست در روز در ساعات پر بازدید کفایت می‌کند اما بیش از آن، نوعی احساس اسپم بودن گروه / کانال را به مخاطبین هدف القا می‌کند. سعی کنید مطالب را کوتاه و جذاب تهیه کنید و با بهره‌گیری از تصاویر مرتبط و با کیفیت و ارسال هدفمند و منظم پست‌ها در طول روز اعضای کانال / گروه خود را افزایش دهید.

5. از ربات ها غافل نشوید!

ربات تلگرام، یک شخصیتِ ـ نه‌چندان ـ حقیقی در تلگرام است که به جای آدمیزاد، یک نرم‌افزار پشت آن نشسته و بر مبنای پیام‌هایی که به او ارسال می‌کنید، پاسخ‌هایی می‌دهد. ربات‌های جدید تلگرام، یک پسوند bot پشت اسم اکانتشان دارند. ربات‌های تلگرام، ربات‌هایی هستند که برخی خدمات را به صورت خودکار برای مخاطب به ازای ارسال درخواست فراهم می‌کنند. ربات تلگرام مانند یک حساب کاربری می تواند رابطه 2 طرفه با مخاطب شما داشته باشد و به پیام ها و دستورات مختلف کاربر در هر ساعت و روزی دریافت کرده و به آنها پاسخ دهد. شما می توانید در ربات خود دستورات مختلفی مشخص کنید و برای هر کدام جواب مناسب را تعیین نمایید. هزینه ساخت یک ربات نسبت به سایت کمتر است و چون روی تلگرام قرار دارد دسترسی به آن برای کاربران ساده تر می شود.

با استفاده از این ربات ها بدون نیاز به حضور نیروی انسانی و در هر ساعتی از شبانه روز می توان به درخواست های مختلف کاربران پاسخ مناسب دهید . برای مثال رباتی برای نمایش موجودی انبار به مشتریان یا نمایندگان فروش یا رباتی برای ثبت سفارش کالا یا مشاهده کالاهای موجود در یک فروشگاه. در ربات مانند سایت می توان برای کاربر های مختلف سطح دسترسی تعیین کرد تا هر کاربر فقط اطلاعات مشخص در سطح دسترسی خود را دریافت کند برای مثال از تعداد موجودی کالا ها در انبار فقط نماینده های مجاز فروش اطلاع پیدا کنند.

چون تلگرام جزو محبوب ترین و در دسترس ترین برنامه های موجود است و بر روی تمامی سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف مثل اندروید ، ویندوز ، IOS و … کار می کند با داشتن یک ربات مرتبط با کسب و کار خود می توانید با مجموعه ای از مخاطبان به راحتی ارتباط برقرار کنید.

ربات ها (BOT) یکی از ویژگی های منحصر به فرد مسنجر تلگرام هستند که امکانات ویژه ی فراوانی را می توانند در اختیار کاربران قرار دهند. در ادامه چند قابلیت که با کمک ربات ها می توانید پیاده سازی کنید را ذکر کرده ایم:

   الف) نظرسنجی برگزار کنید:

برای پیشرفت هر چه سریع تر باید از اعضای کانالتان به صورت منظم بازخورد بگیرید تا متوجه جنبه های مورد پسند و یا بخش هایی که کاربران به آن علاقه ندارند بشوید. و بهترین راه بازخورد گرفتن ساخت نظر سنجی می‌باشد.

بسیاری از ربات های تلگرام امکان ساخت پست نظرسنجی را فراهم می کنند. به این ترتیب به سادگی با چند کلیک می توانید یک فرم نظرسنجی خودکار تهیه کرده و در کانال خود قرار دهید و از کاربران نظرخواهی کنید که دوست دارند بیشتر چه مطالبی در کانال قرار گیرد.

به عنوان مثال اگر در زمینه ی پوشاک زنانه فعالیت می کنید می توانید در یک نظرسنجی از کاربران بخواهید که نظراتشان را درباره ی “قرار دادن پست هایی با موضوع اصول شیک پوشی و ست لباس” از طریق پاسخ به نظرسنجی ای با گزینه های “موافقم – ممتنع – مخالفم “عنوان کنند. بدیهی است که هر کدام تعداد آرای بیشتری داشت شما باید در سمت و سوی آن برنامه ریزی و حرکت کنید.

   ب) فروشگاه تلگرامی راه اندازی کنید:

این یکی از کاربرد های بسیار پر منفعت و جالب ربات های تلگرامی برای فروشندگان است.

شما می توانید یک کانال فروشگاهی مجزا از کانال معرفی و تبلیغات خود داشته باشید که در کانال قید شده صرفاً تصاویر محصولات به همراه قیمت و ویژگی های هریک از آن ها را قرار دهید.

حال به جای استخدام افراد زیادی برای دریافت سفارشات، می توانید سامانه ی فروشی با ربات های فروشگاهی تلگرام برای خود بسازید. (این کار به کمی دانش برنامه نویسی نیاز دارد البته یادگیری آن بسیار آسان است. به هر حال اگر کمی جست و جو کنید افراد زیادی هستند که می توانند چنین سامانه ای را برای شما راه اندازی کنند.)

از طریق این سامانه شما قادر خواهید بود که سفارشات و محل ارسال سفارش و مشخصات مشتری را به صورت خودکار دریافت کنید و به این ترتیب تنها به 1 یا 2 نفر پرسنل نظارتی نیاز خواهید داشت که صحت اجرای برنامه را زیر نظر داشته باشند و سفارش‌ها را ارسال کنند.

   ج) ساخت گیف (Gif) یا عکس متحرک:

با استفاده از برخی ربات ها می توانید گیف هایی (عکس های متحرکی) درباره ی نحوه ی استفاده ی محصولاتتان یا با مضامین آموزشی بسازید و در کانال خود قرار دهید.برای این کار اموزشی با عنوان ساخت گیف در تلگرام در کاوالا منتشر شده است.

فراموش نکنید که در زیر تصاویر این نام برند و نام کانال خود را ثبت کنید.

گام سوم: افزایش تعداد اعضای کانال

اگرچه در این نوشتار تا کنون کم و بیش به جذب Member یا همان عضو و نحوه ی حفظ آن (که از مسئله ی جذب اعضای جدید مهم تر است) اشاره کرده ایم، خوب است به صورت جداگانه سایر روش های جذب مخاطبان جدید را عنوان کنیم:

1. تبادل لینک:

این یکی از روش های افزایش عضو است که در به کار گیری آن باید به تعیین زمان مناسب مبادله ی لینک و انتخاب تعداد مناسب لینک های تبادلی توجه ویژه ای داشته باشید.

شما می توانید با مدیران کانال های پر مخاطب (که حوزه ی فعالیت کانالشان مشابه با زمینه ی فعالیتی کانال شما باشد)، در تعامل باشید و هر از مدتی لینک کانال های یکدیگر را در کانال هایتان به اشتراک بگذارید تا اعضای کانال های دیگر بتوانند با شما آشنا شوند.

تبادل لینک، به خصوص اگر به دفعات زیاد در روز صورت گیرد، اصلاً دلچسپ و خوشایند اعضا نخواهد بود اما اگر تعداد دفعات و نیز تعداد لینک هایی که مبادله می کنید کم و محدود باشند این روش بسیار در جذب اعضای جدید سودمند خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم هر بار پیش از اقدام به تبادل لینک، پیامی در کانال قرار دهید و در طی متنی بسیار کوتاه ( حداکثر دارای 3 جمله) از  مبادله ی لینک دیگر کانال ها و صرف زمان اعضایتان، از آن ها عذرخواهی کرده و برای آن ها توضیح دهید که این عمل برای پیشرفت کانال الزامی است.

2. کار تیمی انجام دهید:

تعداد ادمین های کانال خود را بیشتر کنید تا از طریق چند فرد دیگر هم فرایند معرفی کانالتان به دیگران انجام گیرد. همچنین اگر چند فرد در تولید محتوای کانال مشارکت داشته باشند قطعاً محتواهای مناسب تری ایجاد و به اشتراک گذاشته می شوند.

3. استفاده از وب سایت خود:

اگر وب سایتی دارید حتما در نظر بگیرید، که ادرس کانال خود در قسمت بالا(منو) یا در پایین صفحه (فوتر)  وبسایت قرار دهید. تا کاربران شما بتوانند برای دسترسی راحت تر به محصولات و مطالب سایت شما در کانال شما عضو شوند.

4. ارسال SMS تبلیغاتی:

ابتدا مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید و سپس با کمک برخی شرکت های تبلیغاتی اس ام اسی با متنی کوتاه و جذاب همراه با URL کانالتان به مشترکین اپراتورهای مختلف ارسال کنید.

توجه داشته باشید که این کار مانند تبادل لینک نیازمند وقت شناسی است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که اس ام اس ها در ساعاتی از روز ارسال شوند که بیشترین احتمال خوانده شدن را دارند.

5. از نرم افزار ها یا اپلیکیشن ها کمک بگیرید:

اپلیکیشن ها و نرم افزار های فراوانی وجود دارند که می توانند برای کانال شما اعضای واقعی جذب کنند.

برای مثال، در نوعی از این برنامه ها، در ازای عضو شدن شما در کانال های دیگر و تعلق گرفتن امتیازهایی به شما، تعدادی عضو واقعی از سایر کانال ها به کانال شما اضافه می شوند.

باید گوش زد کنیم که اعضای غیر واقعی (فِیک یا fake هم گفته می شود) به علت اینکه فعالیتی نمی توانند انجام دهند برای شما سودی نخواهد داشت و مراقب باشید که هرگز در دام تبلیغات افزایش اعضای فیک و پرداخت هزینه ای سنگین برای آن ها گرفتار نشوید.

کسب ممبر واقعی بدون عضویت شما در کانال های دیگر، نیازمند تولید “شماره های مجازی” می باشد که پروسه ای پیچیده تر از سایر روش های عنوان شده دارد.

6. فعالیت در گروه

همانگونه که بیان کردیم گروه شما در تلگرام بیشتر هدف گرد هم آوردن مشتریانتان را خواهد داشت. در گروه شما، اعضا (در واقع مشتریان) باید بتوانند به راحتی با یکدیگر گفت و گو کنند و از خدمات و محصولات شما انتقاد کنند یا پیشنهاداتی را ارائه دهند.

نکته: در فواصل زمانی مشخصی، یکی از پست های برتر کانالتان را به گروه ارسال کنید و برای اعضای کانال شرح دهید که باعضویت در کانالتان، می توانند اطلاعات مفیدی را کسب کنند..

نکته ی بعد اینکه احتمالا در گروه شما صدها نفر عضو می شوند و روزانه صدها پیام مختلف ارسال می شود. بنابراین زمان به شما اجازه نخواهد داد که تمامی این پیام ها را بخوانید بنابراین حتما در بخش اطالاعات گروه عنوان کنید که چه روز ها و چه ساعت هایی ادمین گروه برای پاسخ دهی به سوالات و دریافت پیشنهادات و انتقادات اعضا، آنلاین خواهد بود.

ساخت ربات تلگرام

تاثیر ربات تلگرام در فروش 

در تلگرام امکان جذابی با نام ربات است. با ربات تلگرامی، دقیقا مشابه اپلیکیشن‌های اندروید و یا آیفون می‌توانید هر ایده‌‌ای که برای کسب‌وکار دارید را پیاده‌سازی کنید.

هرچند اپلیکیش‌های موبایل محیطی کاربرپسندتر ایجاد می‌کنند ولی دسترسی به ربات تلگرام سادگی بیشتری دارد. نیاز به نصب ندارد و هرجایی که تلگرام در دسترستان باشد (چه موبایل و چه در لپ‌تاپ)، با همان قابلیت استفاده می‌شود.

چنانچه شما فروشگاه دارید این امکان وجود دارد تا کالاهایتان را دسته‌بندی کنید و در ربات ابتدا دسته‌بندی کالاهایتان به مشتری نشان داده شود و سپس لیست کالاها به همراه عکس آنها را مشتری ببیند، کالای مشخصی را انتخاب کند و بقیه تصاویر آن و توضیحاتش را مشاهده کند. کالاها را به سبد خرید اضافه کند و بسیاری از امکانات دیگر.

همچینین این امکان وجود دارد که ربات دقیقا به فروشگاه وردپرس شما متصل شود و همان کالاهای فروشگاه وردپرسی شما با همان دسته‌بندی را نشان دهد. همچنین در ربات می‌توان تنظیم کرد که اطلاع‌رسانی از طریق همان ربات انجام شود و پشتیبانی سایت نیز با ربات با مشتریان در ارتباط باشد.

مزیت استفاده از ربات فروشگاهی برای صاحبان فروشگاه آن است که مشتری که ربات را استارت کرده است، در زمان‌های مشخص می‌تواند آلارم برای تخفیف یا موارد دیگر دریافت کند. در صورتیکه در اپلیکیشن یا سایت این آلارم‌ها از طریق ایمیل یا پیامک و یا نوتیفیکیش می‌توان انجام شود.

همچنین بازاریابی توصیه‌ای (affiliate marketing) در ربات راحت‌تر انجام می‌شود و استفاده‌کنندگان به سادگی می‌توانند لینک اشتراک را برای دیگر دوستانشان ارسال کنند.

مدیریت کانال تلگرام

تاثیر ربات تلگرام در فروش 

مدیریت گروه تلگرامی برای موفقیت آن بسیار اهمیت دارد. لذا چنانچه شما مدیر گروهی تلگرامی هستند، بسیار اهمیت دارد تا گروه را در جهت اهدافش مدیریت کنید و اجازه ندهید توسط دیگر کاربران  هرج‌ومرج در گروه ایجاد شود. در ادامه چند روش کاربردی برای مدیریت گروه در تلگرام آورده می‌شود:

1) تنظیم کردن عدم ارسال پیام توسط اعضای عادی گروه

در تنظیمات تلگرام، بخشی وجود دارد که در آن می‌توان مشخص کرد که مثلا اعضای عادی گروه قط بتوانند اعضای جدید به گروه اضافه کنند. با این تنظیم، گروه شما مشابه کانال می‌شود و اعضای عادی گروه جایی برای گذاشتن پیام ندارند.

2) تنظیم کردن فاصله زمانی پیام گذاشتن اعضا

در تنظیمات تلگرام، بخشی وجود دارد که در آن می‌توان مشخص کرد که مثلا اعضای عادی بتوانند هر یک ساعت یکبار پیام در گروه ارسال کنند. لذا اعضا در این فاصله زمانی، پیام‌هایی کاربری ارسال می‌کنند و اعضایی از گروه که پیام‌های مزاحم ارسال می‌کنند نمی‌توانند این کار را با تکرار زیاد انجام دهند.

3) استفاده از ربات برای مدیریت گروه

ربات‌های متعددی هستند که وظیفه مدیریت گروه را بر عهده می‌گیرند. مثلا در ربات می‌توان تنظیم کرد که مثلا از ساعت 10 شب تا 8 صبح پیامی در گروه ارسال نشود. لذا در این ساعت‌های چنانچه پیامی در گروه ارسال شود، به سرعت توسط ربات پاک می‌شود. البته چنین ربات‌هایی، تنظیمات متعددی دارند که بسیاری از آنها مفید است.

4) افزودن ادمین به گروه

برای اینکار می‌توانید از دوستان و همکارانتان استفاده کنید. آنها را به عنوان ادمین به گروه اضافه کنید تا در زمان‌هایی که شما در گروه فعال نیستید، مدیریت گروه را انجام دهد.

سخن پایانی:

برای بازاریابی حرفه ای درهر رسانه ی اجتماعی شما نیازمند زمان و کسب تجربه هستید و تلگرام نیز از این امر مستثنی نیست، بنابراین وقت کافی به خودتان دهید تا بتوانید به مرور زمان و با به کار گیری نکات ذکر شده به یک بازاریاب موفق در تلگرام تبدیل شوید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد: 0

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید