ترفندهای کسب موفقیت در بازاریابی تلفنی

نکات موفقیت در بازاریابی تلفنی

ترفندهای موفقیت در بازاریابی تلفنی بسیار گسترده است. هر بازاریاب با فراگیری و به کارگیری این ترفندها می تواند در شغل خود موفق شود و رشد کند. برای جذب مشتری حتما باید این اصول را فراگرفته و از آنها استفاده کرد. شما باید قبل از برقراری تماس تلفنی آمادگی هایی را برای خود به وجود آورید که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

از هدفون استفاده کنید

یکی از نکات موفقیت در بازاریابی تلفنی استفاده از هدفون است. زمانی که شما از هدفون استفاده میکنید تسلط کافی برای ارتباط برقرار کردن با مشتری را دارید. از نظر روان شناختی نیز استفاده از هدفون موجب آمادگی برای کار می شود زمانی که شما برای برقراری ارتباط از هدفون استفاده میکنید دست های شما دیگر درگیر گوشی تلفن نیست و این موضوع موجب می شود تا بتوانید اگر نیاز است یادداشتی بنویسید، راحت باشید و کاملا مسلط به برقراری ارتباط شوید.

همچنین از دیگر مزایای استفاده از هدفون این است که دیگر احتمال این وجود ندارد گوشی از دست شما بیفتد و عضلات گردن و شانه ی شما دچار خستگی نمی شوند؛ زیرا اگر بخواهید با گوشی صحبت کنید علاوه بر دست شانه و گردنتان نیز درگیر می شود و این امر موجب خستگی و عدم تسلط کافی شما می شود.

یکنواخت صحبت نکنید

برای اینکه ترفندهای موفقیت در بازاریابی تلفنی را به خوبی درک کنید باید بدانید نباید با مخاطب خود یکنواخت صحبت کنید. تُن صدای هر شخص با دیگری فرق دارد بعضی ها تن صدای آرامی دارند. این نکته را در نظر داشته باشید یکنواخت بودن تن صدای شما می تواند منجر به کسل شدن و خسته شدن مخاطب از حرف های شما شود. بنابراین روی این موضوع تمرکز کنید تا بتوانید ارتباط تلفنی موفق برقرار کنید.

این موضوع را مد نظر قرار دهید که تن صدا، منتقل کننده ی پیام شما به مشتری است اگر خیلی آرام صحبت کنید ممکن است مشتری به درستی متوجه منظور شما نشود و در این صورت یا نمی تواند مجدد از شما سوال کند و یا بارها از شما می خواهد دوباره حرفتان را تکرار کنید. همچنین اگر خیلی بلند صحبت کنید مخاطب شما مجبور می شود گوشی تلفن را از خود دور کند و صدای شما برای مشتری به یک صدای آزار دهنده و گوش خراش تبدیل می شود، بنابراین سعی کنید حد تعادل در تن صدا را برقرار کنید.

تن صدای شما گویای حس شما به مشتری است. بعضی از فروشندگان بسیار سریع حرف می زنند، در این صورت ممکن است مشتری گوشی تلفن را به روی شما قطع کند. همچنین آهسته صحبت کردن حس اتلاف وقت برای مشتری دارد.

 

استفاده از هدفون برای بازاریابی تلفنی
استفاده از هدفون برای تسلط کافی در بازاریابی تلفنی

 

ایستاده صحبت کنید

نکته ی بعدی در ترندهای موفقیت در بازاریابی تلفنی این است که شما هنگام برقراری تماس ایستاده صحبت کنید. در این حالت شما می توانید تمام انرژی و هیجان خود را در هنگام صحبت کردن به مخاطب خود برسانید. شاید برایتان جالب باشد، تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که تمام خواننده ها هنگام اجرا در حالت ایستاده قرار دارند؟ این موضوع بی دلیل نیست زمانی که آنها در حالت ایستاده اجرا می کنند پرده دیافراگم آنها تا نمی شود و با قدرت بیشتری صدا به بیرون منتقل می شود.

همچنین وقتی که یک خواننده در حالت ایستاده اجرا می کند مقتدرتر و با اعتماد به نفس بیشتر به نظر می رسد. پس شما نیز میتوانید برای انتقال حس هیجان خود و همچنین داشتن اعتماد به نفس بیشتر در حالت ایستاده صحبت کنید.

در خواست مشاوره و بازاریابی

کمتر حرف بزنید… بیشتر گوش دهید

یکی دیگر از ترفندهای حرفه ای بازاریابی تلفنی این است که شما سعی کنید کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش دهید. در این ترفند به نوعی می توان گفت برگ برنده دست شماست، چرا که زمانی که شما با دقت به حرف های مشتری گوش می دهید باعث می شود تا اطلاعات بیشتری کسب کنید و به درستی متوجه شوید مشتری چه خواسته ای دارد.

اما اگر شما فقط بخواهید حرف بزنید و اجازه ی حرف زدن به مشتری ندهید این نوع رفتار شما بر ضد اصول بازاریابی تلفنی است. سعی کنید با طرح چند سوال مناسب از مشتری بخواهید تا با شما ارتباط بیشتری برقرار کند و بتوانید از این طریق اطلاعات لازم از جانب مشتری را کسب کنید.سعی کنید تا در حرف های مشتری جستجو کنید و متوجه شوید:

  • اولویت مشتری چیست؟
  • دقیقا چه خواسته ای دارد؟

در این صورت شما می توانید اطلاعات مفیدی در اختیار مشتری قرار دهید و صحبت های شما مفید واقع شود.

بدنتان را آماده کنید

برای اینکه بتوانید در برقراری ارتباط با مشتری موفق عمل کنید باید علاوه بر آماده سازی ذهن و کلام، بدن خود را نیز آماده کنید. شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که چگونه این کار را انجام دهیم و یا چه تاثیری خواهد داشت؟ در جواب باید گفت برای اینکه بتوانید ارتباط بهتر و موثرتری با مشتری داشت باشید، باید قبل از برقراری تماس چند تمرین ورزشی ساده انجام دهید.

اولین ورزش مخصوص عضلات صورت شماست. سعی کنید عضلات صورتتان را منقبض و رها کنید دندان هایتان را چند بار به هم بفشارید، کمی آهسته خمیازه بکشید تا تمامی عضلات صورتتان آماده شود. می توانید چند مرتبه گونه هایتان را از هوا پر و خالی کنید.

ورزش بعدی مربوط به عضلات گردن و شانه است. می توانید چند ورزش کششی در این خصوص انجام دهید. شانه های خود را بالا و پایین کنید تا کمی ریلکس شوید. با انجام این حرکات گردش خون در عضلات شما بالاتر می رود و آمادگی جسمی بهتری برای برقراری یک ارتباط کاری موفق خواهید داشت. این موضوع را در ترفندهای موفقیت در بازاریابی تلفنی جدی بگیرید و از آن غافل نشوید.

صدایتان را گرم کنید

از دیگر نکات موفقیت در بازاریابی تلفنی که بسیار مهم است، گرم کردن صدای شماست. زمانی که شما هیچ ارتباط تصویری با مخاطب خود ندارید باید لحن بیان و کلام شما به گونه ای گرم و صمیمی باشد تا مخاطب را به سوی شما جذب کند. برای اینکه صدای خود را گرم کنید می توانید قبل از برقراری ارتباط کمی زمزمه کنید.

مثلا کمی با دیگران راجع به موضوع های مختلف صحبت کنید و اگر کسی کنار شما نیست سعی کنید خودتان حرف هایی که قرار است به مشتری بزنید را برای خودتان بازگو کنید تا یک تمرین و گرم کردن صدا برای شما باشد. حتما این موضوع را در راس اصول موفقیت در بازاریابی تلفنی قرار دهید زیرا لحن و نوع بیان و صدا بسیار تاثیر گذار است.

شبکه ارتباطات و فن بیان خود را قوی کنید
فن بیان خود را بالا ببرید

پیش از تماس تمرین کنید

اگر شما می خواهید ترفندهای موفقیت در بازاریابی تلفنی را به خوبی اجرا کنید و همیشه یک گام از سایر همکاران خود جلوتر باشید، قبل از تماس تلفنی سعی کنید تمرین کنید که چگونه صحبت کنید و چگونه این موضوع را بیان کنید. اصلا از تمرین کردن این موضوع خجالت نکشید و اگر مورد تمسخر سایر همکاران خود قرار گرفتید نگران نباشید زیرا با دیدن نتیجه ی کار شما، آنها نیز شگفت زده خواهند شد. سعی کنید مراحل گفتگوی خود را دسته بندی کنید ابتدا چگونه مقدمه چینی کنید و کار را آغاز کنید، سعی کنید دیالوگ های جذب مشتری را از سایر صحبت هایتان متمایز کنید و روی آنها تمرکز داشته باشید.

بیشنر بخوانید: خرید ممبر واقعی  تلگرام

تلفن هایتان را دسته بندی کنید

برای اینکه ترفندهای موفقیت در بازاریابی تلفنی را به خوبی اجرا کنید، تلفن هایتان را دسته بندی کنید. به طور مثال تمامی تماس هایی که برای جلب مشتری می گیرید را در یک بازه‌ی زمانی مشخص لیست کنید. دو ساعت اول صبح را به این کار اختصاص دهید و می توانید ده تلفن مشابه همدیگر را پشت سر هم انجام دهید. در این روش شما تمرکز بیشتری بر روی جذب مشتری خواهید داشت و می توانید مشاهده کنید که مهارت و قدرت شما در هر تماس به نسبت تماس قبلی چقدر افزایش یافته، در این میان اگر تعدادی که لیست کرده اید تیک بخورند، موفق تلقی می شوند و در انگیزه و اعتماد به نفس شما تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

صدای تماس هایتان را ضبط کنید

یکی از اقدامات موثر برای سنجش بازاریابی تلفنی خود این است که شما مکالمات خود را ضبط کنید. در این روش می توانید پس از قطع ارتباط بارها و بارها به مکالمات خود گوش دهید و نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و همچنین خود را ارزیابی کنید که چگونه عمل کرده اید.

کسب درامد از طریق بازاریابی
کسب درآمد از طریق بازاریابی تلفنی

یادداشت کنید

توجه داشته باشید یک بازاریاب تلفنی هیچ گاه تماس خود را بدون دفتر و قلم آغاز نمی کند. یک بازاریاب موفق تمامی نکات و اولویت بندی های مشتری را یادداشت می کند؛ در شان مقام یک بازاریاب نیست که یک سوال را چند بار بپرسد به خصوص سوالی که مشتری قبلا در رابطه با آن توضیح داده است.

خلاصه برداری از مکالمات مشتری باعث می شود تا تمرکز شما روی کارتان بیشتر شود و همچنین مجبور نباشید مدام حرف مشتری را قطع کنید. زمانی که شما قلم و کاغذ در اختیار دارید باعث می شود تا اگر در لحظه سوالی برایتان پیش آمد مجبور نباشید بلافاصله آن را بپرسید و حرف مشتری را قطع کنید، بلکه می توانید آن را یادداشت کنید و پس از اتمام حرف مشتری آن سوال را بپرسید.

توجه داشته باشید خود را غرق نوشتن نکنید و تنها نکات مهم را بصورت کلیدواژه ای بنویسید یا می‌توانید سوالات خود را قبل از تماس نوسته و پس از مطرح کردن با مخاطب ان را خط بزنید و علاقه شخص را در کنار ان یادداشت کنید.

پر انرژی باشید

یکی از نکات مهمی که در بازاریابی تلفنی بسیار حائز اهمیت است نوع گفتار و بیان شماست. همانطور که قبلا به گرم کردن صدا و یکنواخت صحبت نکردن اشاره کردیم، در ادامه‌ی این مباحث باید به یکی دیگر از ترفندهای موفقیت در بازاریابی تلفنی اشاره کنیم و آن پر انرژی بودن شماست. اگر شما طی تماس تلفنی خود شاد و پر انرژی باشید قطعا این حس را نیز به مشتری خود القا می کنید.

زمانی که با شما با ذوق و انرژی با مشتری صحبت کنید این حس به او القا می شود که مهمترین شخص جهان است و همین موضوع موجب می شود تا مشتری جذب حرف های شما شود و به شما فرصت تبلیغ و حرف زدن دههد.

زمان تماس با مشتری

در ترفندهای موفقیت در بازاریابی تلفنی هیچ زمان خاصی برای برقراری تماس از قبل هماهنگ نشده وجود ندارد. اما به طور میانگین و طبق آماری که وجود دارد بهترین زمان برای برقراری تماس بین 8 تا 9:30 صبح است. این زمان بیشترین میزان اثر بخشی را دارد. اگر تصمیم دارید تماس خود را بعد از ظهر برقرار کنید بهترین ساعت ۴ تا ۵ بعدازظهر است. آمارها نشان می دهد که بیشترین نرخ تعامل مربوط به این ساعات است. بدترین ساعت برای برقراری تماس تلفنی بین ساعت ۱۱ تا ۲ بعد از ظهر است، چرا که این ساعت اصولا وقت نهار و استراحت است و اصلا فرصت مناسبی برای جذب مشتری نیست.

ترفندهای موفقیت در بازاریابی تلفنی چه تاثیری روی کار شما دارند؟

امروزه بازاریابی تلفنی یکی از راه های جذب مشتری و فروش محصولات به حساب می آید علاوه بر این افراد زیادی از این طریق به شغل و کسب درآمد رسیده اند. فراگیری اصول و ترفندهای موفقیت در بازاریابی تلفنی برای هر شخصی که می خواهد در این زمینه فعالیت کند ضروری ست. با رعایت نکات و بالا بردن مهارت شما می توانید در این زمینه فعالیت موفقی را تجربه کنید و به مرور زمان و با کسب موفقیت های بیشتر ترفیع بگیرید.یکی از جدیدترین ترفند ها خرید ممبر واتساپ است.

 موفقیت در بازاریابی

موفقیت در بازاریابی نیازمند تلاش بسیار زیاد است.

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد: 1

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید